Moderator: Rhiannon
Gelijk heb je.nu is eigenlijk altijd, we leven niet in de toekomst en niet in het verleden maar altijd in het nu.
volgens mij ben je nu appelen met peren ah vergelijken ...Gelijk heb je.Assassinator schreef:nu is eigenlijk altijd, we leven niet in de toekomst en niet in het verleden maar altijd in het nu.
Maar als ik naar de sterren kijk dan zie ik licht dat al enkele miljoenen jaren onderweg is. Ik zie de ster nu zoals hij bijv. 300.000.000 jaar geleden straalde.
Dus nu kan ik in het verleden kijken.
Nu en verleden tijd kunnen dus gemengd worden.
licht is kennelijk wel de grens van tijd, niks kan sneller dan het licht (in de ruimte en tijd dimensie) dus ook tijd niet. toch lijkt het wel of tijd licht is, zeker als je naar onde biologische klok kijkt en naar de verschillende tijdsgebieden op aarde, die staat afgestemt op het licht en dat is overal anders.
Ik interpreteer NU eerder als buiten de tijd staan, voorzover het voor ons mensen mogelijk is om dat te ervaren. Volgens St.Augustinus van Hippo kon alleen God dit. Het grappige is dat jij spreekt van een opeenvolging van NU ervaringen: NU1, 2,3 etc, terwijl ik juist denk dat dít juist niet NU is.Bartsel schreef:Rephrase topic:
Is het NU te ontwijken?
Ik heb een hoop afgelopen NU's proberen te ontwijken maar ze waren me allemaal te snel af. Damn, weer een.
Nu ja.
Ik probeer juist duidelijk te maken dat ik inderdaad voortdurend achter het net vis qua NU-beleving. Misschien had St Augustinus van Hippo gelijk. Ik zal eens een boek van hem lezen. Mijn NU(1) was in ieder geval al snel weer TOEN(1). Heeeel snel. Eigenlijk zelfs toen ik nog dacht dat NU(1) NU(1) was. Maar dat was niet zo. Dus. Momenteel zit ik op NU(256,678,903,234). Maar goed. Dat was ook alweer NET, niet NU.Apeiron schreef:Ik interpreteer NU eerder als buiten de tijd staan, voorzover het voor ons mensen mogelijk is om dat te ervaren. Volgens St.Augustinus van Hippo kon alleen God dit. Het grappige is dat jij spreekt van een opeenvolging van NU ervaringen: NU1, 2,3 etc, terwijl ik juist denk dat dít juist niet NU is.Bartsel schreef:Rephrase topic:
Is het NU te ontwijken?
Ik heb een hoop afgelopen NU's proberen te ontwijken maar ze waren me allemaal te snel af. Damn, weer een.
Nu ja.
Ik probeer juist duidelijk te maken dat ik inderdaad voortdurend achter het net vis qua NU-beleving.