Ik verwijs naar een boek waarin op systematische wijze het werk van Kant wordt besproken en wordt bekritiseerd. Wat wil je dat ik nog meer of anders doe?
Ik heb in mijn eerdere post al uitgelegd wat het verschil is tussen beargumenteren en "naar gehele teksten verwijzen", je hebt dus al een antwoord op je vraag gehad.
Citaten plakken en zeggen "kijk, hier staat dit?".
Dat zou een begin zijn... Het zou nog beter zijn als je de informatie die de citaten bevatten, jezelf eigen maakt, zodat je die informatie met ons kunt delen in een gesprek. Je voert hier gesprekken met elkaar, ik voer op dit moment een gesprek met jou, theoriegeladen voerde een gesprek met jou. We voeren geen gesprek met de links die in jouw posts staan, we voeren een gesprek met
jou.
Moet ik zeggen: Kant zegt dat ruimte geen empirisch gegeven is en dat vind ik nogal belachelijk? Of dat het bestaan van een ding-an-sich niet beweert kan worden?
Je kunt al deze dingen beweren, dat is je eigen keuze. Ik probeer alleen aan te geven dat je je persoonlijke stellingen zou moeten onderbouwen en ze anders beter niet kunt uitspreken op een wetenschappelijk forum.
Desalniettemin zal ik hiernaast iets anders zeggen. Natuurlijk is het prima om te bespreken wat Kant met dit of dat bedoelde. Het lijkt me niet verkeerd dat Kant besproken wordt. Ik denk dat het weinig zin heeft wanneer ik steeds tussendoor roep dat we dat nu anders zouden moeten zien of zo. Ik trek me dan ook maar terug uit deze discussie.
Ik vind het een prijzenswaardige beslissing om je terug te trekken uit de discussie, het toont aan dat je inziet dat stellingen zonder onderbouwing beter achterwege gelaten kunnen worden.