Puzzel Puzzels
roosje
Artikelen: 0

Re: Een chat

voor tmf moet je een id hebben en daar voor moet je een mobiel hebben en die heb ik niet dus daar is dat niet erg goed geregelt

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

noortje

er zijn genoeg andere chatboxen waar je enkel een nickname moet invullen, even zoeken via google zou ik zeggen.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

koosiqloos

als je dan toch een chat wil irc > quakenet > #wetenschapsforum (oid) is dat denk ik de beste optie.........
Lethy

yep, ik dacht ook aan irc, gratis en neemt geen bandbreedte van deze server af, en ik zie er wel degelijk het praktisch nut van in
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Jan van de Velde

Persoonlijk zie ik niet veel in een chatbox voor dit forum, althans niet om er vragen te stellen en te laten beantwoorden. Ik kan van te voren ook niet altijd inschatten of een vraag waar ik mee zit een onbenullige is, die met een kort antwoord beantwoord is. Bovendien is dan nog maar zeer de vraag of er op zo'n chatbox op enig moment iemand "aanwezig" is die mijn onbenullige antwoord heeft voordat mijn vraag verzuipt in ander geklets. Ik denk dat het forum met een chatbox die voor dat doel wordt gebruikt niet overzichtelijker wordt. Ook zie ik regelmatig dat er op een voorheen onbenullige vraag wordt aangehaakt en dat het uitgroeit tot een volwassen discussie.

Voor het overige heb ik geen bezwaren tegen een kletshoek, tenzij de snelheid van het forum in het gedrang komt. Ik lees hier en daar dat dat niet het geval zou hoeven zijn, maar toch gebeurt het nu al wel eens dat ik een bericht kwijtraak tijdens het posten omdat de server niet beschikbaar is (althans volgens mijn foutmelding). Meestal draait alles vijf minuten later weer vlot, maar intussen kan ik wel mijn moeizaam opgestelde bericht opnieuw gaan typen... :D

Wat ik wel eens zinvol zou vinden is een "chatbox" gereserveerd voor de "harde kern" die je in een hoekje van het scherm zou kunnen laten meelopen. Hier zouden dan oproepen voor hulp bij een bepaald (huiswerk)topic geplaatst kunnen worden, of alarmberichten voor spam-aanvallen en zo. De mensen die daar toegang toe krijgen zullen zoiets niet misbruiken voor slap ge.... , en ik stel me voor dat

- dat enerzijds tijdbesparend werkt voor de harde kern

- dat het minder vaak zal voorkomen dat verwarring zaaiende antwoorden in topics terechtkomen, omdat je als je zelf nog wat twijfelt je twijfel eerst in de chatbox kan zetten voor commentaar

- dat interessante topics minder lang blijven "hangen" omdat iedereen aan het juiste antwoord twijfelt en er daarom maar helemaal niet aan begint...(je ziet nu maar al te vaak dat een topic pas op gang komt als er iemand een foutief antwoord geeft, waarna de harde kern over hem heenvalt (in positieve zin weliswaar, maar de verwarring is inmiddels geschapen))

-dat om het even welke on-line moderator direct kan ingrijpen bij misdragingen. In die chatbox zou kunnen worden aangegeven of er een moderator on-line is, zodat je niet perse heel de club hoeft wakker te maken, en die mod kan dan ook gelijk in de chatbox noteren dat "hij onderweg is".....

:roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Anthrax

Zo vind ik het ook een goed idee (zoals Jan zei)
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Antoon

het lijkt me een goed idee om gewoon wat te kletsen.

maar voor een discussie lijkt het me niet handig.

Met posten kost het vaak maar 3 keer om te bewijzen dat iemand gelijk heeft ( bij de exacte wetenschappen dan)

verder komt het maar weinig voor dat er zoveel mensen zijn dat er een discussie kan zijn tussen mensen die er wat over weten. verder word dat niet alles gedeeld en dat is zonde. maar het lijkt me een goed idee voor de klets, zo kun je elkaar wat beter leren kennen.
Cris

Is hier chatnood?
Anthrax

Ja ok, jij gast (tenzij je iemand anders bent die even niet is ingelogd) kan dat niet zo echt weten, als je hier meer dan een half jaar zit denk je er misschien anders over..
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Napoleon Dynamite

Om mijn gedacht hierover te zeggen:

1) Sommigen hebben na verloop een binding opgebouwd met het wetenschapsforum dat ze ook geintresseerd geraken in de mens achter de wetenschapper.

Het spreekt natuurlijk boekdelen dat een chatfunctie een ultieme ontmoetingsplaats wordt om elkaar beter te leren kennen.

De vraag is natuurlijk of dat je elkaar apart wilt leren kennen of in groep. (MSN tegenover IRC)

Indien men elkaar toch in groep wil leren kennen, wat houd je tegen om een IRC channel te starten en de bekendheid te verspreiden via de fluistergangen?

2) Sommigen willen hier een JAVA irc applet installeren, anderen willen dan weer een graffiti board waar je korte boodschapjes op achterlaat (als ik me niet vergis).

Dat vind ik dan weer een minder goed idee.

Het gevaar voor spam is ten eerste al veel groter.

Ten tweede bestaat het gevaar dat er dan daar vragen worden gesteld ipv op het forum

Ten derde verlies je alle controlemogelijkheden (wat mss in de lijn ligt van spam)

Ten vierde ligt ook niet in de lijn van het oorspronkelijk doel (vermoed ik, wie ben ik om te zeggen wat het doel is) van wetenschapsforum.NL om dit te voorzien.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Cris

Ik ben de uitslag van de poll bezwaar maken. Er hebben alleen maar 18 mensen gestemd.
Cris

Nee

Jawel, als hier geen chatplaats heeft, dan is mijn mailbox vol.
Elmo

Ik ben de uitslag van de poll bezwaar maken. Er hebben alleen maar 18 mensen gestemd.

Hoezo wil je daar dan bezwaar tegen maken? De poll is alleen maar informatief voor het beheer, dat vervolgens zelf haar eigen afwegingen en beslissing neemt. Het is hier geen democratie...
Never underestimate the predictability of stupidity...

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Cris

Cris schreef:Ik ben de uitslag van de poll bezwaar maken. Er hebben alleen maar 18 mensen gestemd.

Hoezo wil je daar dan bezwaar tegen maken? De poll is alleen maar informatief voor het beheer, dat vervolgens zelf haar eigen afwegingen en beslissing neemt. Het is hier geen democratie...

Vergeet het maar!

Ik chat nooit meer!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!