Een mono-magneet is idd niet iets wat bestaat, maar je kunt een magneet wel afschermen aan een zijde. Helaas wordt de magneet dan wel verzwakt.
Ik heb ook nog nooit van een mono-magneet gehoord. Lijkt mij ook niet mogelijk, fysisch gezien.
Het afschermen van een magneet levert wel degelijk mogelijkheden voor het vervaardigen van een magneetmotor/P.Mobile. Immers kun je met een roterende, van gaten voorziene isolatieschijf fluxpulsen maken. Met fluxpulsen kun je een magneetmotor bouwen met het principe van een verbrandingsmotor (alleen dan met aantrekkingskracht i.p.v. afstotingskracht, maar dat is lood om oud ijzer).
Helaas echter, er bestaat geen geschikt isolatiemateriaal om een bruikbare gatenschijf te maken. Lood werkt voor geen meter, rvs ook niet, magnesium niet....
Het enige materiaal dat de magnetische flux isoleert naar buiten is een ijzer/ferro houdende staalplaat. Deze absorbeert de flux.
Het nadeel van een staalplaat is dat 'ie wordt aangetrokken, waardoor er dynamische weerstand (=rem) ontstaat.
Het is moeilijk mensen. Deze discussie dreigt te verzanden in fictie en speculatie. En wie toch nog het licht mocht zien zal zijn uitvinding vast niet hier, en plain publique, gaan presenteren. Ten eerste is zo'n vinding zeker honderden miljarden Euri waard, en ten tweede ben je je leven voorlopig niet meer zeker als je er in slaagt er patent op te krijgen....
