Puzzel Puzzels
technofreak
Artikelen: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 18:19

Re: Biertje

1: Jupiler!!

2: Stella artois

3: La chouffe (waals bier)

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: Biertje

Ik zou al die pils-liefhebbers wel eens bij elkaar willen zien in een blind-proeverij. De consistentie tussen verklaarde smaken en proefresultaten zou tegen kunnen vallen. Ik misproef niks aan Brouwmeester van Aldi.... :)

Als top-bier voor de avond: Liefmans Goudenband. Oók Vlaams. Maar niet bij de nasi goreng :) Je drinkt per slot van rekening ook geen champagne bij boerenkool-stamppot.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Biertje

Hup dan:

1. Heineken (uit tap)

2. Bavarie (uit fles)

3. Dommelsch

4. Hoegaarden

5. Murphys

Bavaria is het enigste bier dat ik lekkerder uit de fles vindt dan uit de tap, van hoegaarden weet ik het niet omdat ik dat nooit uit de tap drink.

Die belgen doen het niet zo goed bij mij. :) Als er iets paardenpis is is het wel palm
Gebruikersavatar
lucifer
Artikelen: 0
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 15:26

Re: Biertje

Hmm ik weet niet als ik aan brouwmeester heb gezeten wordt ik steevast wakker met een dode rat in mijn hoofd.

Als ik gewoon een biertje pak is het meestal amstel, maar palm of een wiekse witte gaan er ook best in.

P.S. Belgische bieren zijn inderdaad goed te drinken :)
Adde parvum parvo magnus acervus erit.
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Biertje

Als ik wat drink is het hoegaarden, als ze dat niet hebben verkies ik toch een carlsbergske :) Maar ik ben niet zo'n bierdrinker in het algemeen, af en toe eentje vind ik meer dan genoeg :)
Gebruikersavatar
Veertje
Artikelen: 0
Berichten: 6.715
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 17:43

Re: Biertje

Dit is mijn favoriete (Weizen)biertje (her en der ook in dit land te koop): http://www.erdinger.de/ . In de kroeg dan maar Hoegaarden of Wieckse Witte.

En heel af en toe is een Murphy's ook wel lekker.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Reprisal
Artikelen: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 14:57

Re: Biertje

leffe

carlsberg

stella artois

jupiler
Gebruikersavatar
RopequalsGod
Artikelen: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: za 08 jul 2006, 19:53

Re: Biertje

Het liefst drink in Warsteiner of Hertog-jan. Maar als ik eerlijk ben drink ik het meest van dat euroshopper bier van 0.30,- per halve liter. Lekker goedkoop en als je het wat vaker drinkt is het ook nog wel te zuipen ook.
Non scholae sed vitae discimus
Gebruikersavatar
Marconius
Artikelen: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 16 nov 2005, 14:50

Re: Biertje

Afbeelding

Sorry mensen, maar ik kom uit Friesland, doe mij maar een overheerlijke Beerenburger.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell
Gebruikersavatar
Bartsel
Artikelen: 0
Berichten: 196
Lid geworden op: za 04 feb 2006, 18:13

Re: Biertje

Doet me denken aan een leuke quote:

"Ausser Petroleum saufe ich alles" :)

Ik vind bier lekker, en Jan Van De Velde heeft gelijk: in een pilsproeverij (en ik drink veel bier dus was een serieuze contestant) had ik drie van de vijftien goed. Slechts. Nu zijn veel Belse biertjes geen pils, en is het makkelijker of op zn minst anders om ze te herkennen, ik vind pilspuristen wat snobbig. Ik had bijvoorbeeld nooit verwacht dat Amstel er bij mij als lekkerste uitkwam, dubbelblind. Ik ben wetenschapper dus vanaf nu drink ik Amstel. Lekker hoor. Maar op Brouwmeester, Best en Opperbier a slechts 10 euri de krat heb ik mijn beste avonden beleefd.

(En ik dacht overigens dat Amstel uit Amsterdam kwam; daar loopt de Amstel immers recht doorheen....)
"Pfff... Facts. You can prove anything with facts" -

Homer Simpson
aardbewoner
Artikelen: 0
Berichten: 98
Lid geworden op: za 23 sep 2006, 23:08

Re: Biertje

Heel erg lang geleden stond de amstel fabriek in amsterdam en werd ooit nog langer geleden water uit de amstel gebruikt door het koken was dit redelijk bacterie vrij.

Ijs om te koelen werd uit de amstel gehaald en in zgn.ijskelders opgeslagen,voor gebruik in de zomer.

Toen het water wat minder fris werd is men water uit de vecht gaan halen.

Ergens dacht in 1977 is het deel van hineken geworden,en nog wat jaren later gesloten,gesloopt en zijn er huizen op gebouwd. De oude vaten kelder heeft men laten zitten omdat die te dik en masief was dus zand erover.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli
Gebruikersavatar
lucifer
Artikelen: 0
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 15:26

Re: Biertje

Tien euro de krat voor brouwmeester? dan kan je beter amstel kopen á 8,99 :)

Verder heb je gelijk hoor, als je overal de etiketten afweekt hebben de mensen die beweren te zweren bij 1 merk ineens geen idee meer welke, welke is
Adde parvum parvo magnus acervus erit.
stoker
Artikelen: 0
Berichten: 2.746
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 12:04

Re: Biertje

PPS: Zitten er bierbrouwers of wijnmakers op dit forum?
dat gebeurt wel eens

maar het vreemdst aan mij is dat ik niets drink met alcohol(en dus wél zelf maak), niet uit principe, maar het smaakt gewoon niet!
Gebruikersavatar
Ger
Artikelen: 0
Berichten: 17.675
Lid geworden op: di 18 okt 2005, 09:51

Re: Biertje

Ik zou al die pils-liefhebbers wel eens bij elkaar willen zien in een blind-proeverij. De consistentie tussen verklaarde smaken en proefresultaten zou tegen kunnen vallen. Ik misproef niks aan Brouwmeester van Aldi.... :)
Nu klink ik misschien een tikkie arrogant, maar ik noem mezelf toch wel een fijnproever. Een voorbeeldje: Grolsch en Brand zijn een stuk bitterder (Grolsch nog meer dan Brand), Jupiler en Heineken wat zoeter. En Juupkes zijn weer wat wateriger. Dit schrijft trouwens iemand die ook ooit 5 uit 7 soorten cola goed proefde (River en 3es omgedraaid, Pepsi regular, Pepsi Max Coca regular, Coca light decaf en C1000 select had ik goed). En ik ben geeneens een Cola liefhebber. Biertest heb ik nooit gedaan trouwens.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Biertje

En Juupkes zijn weer wat wateriger.


Dan zou ik eerder zeggen dat heineken meer naar water smaakt mja, ieder z'n smaak zeker? :)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!