Nou, ik word anders wel bang van die filmpjes, en dat lijkt me ook wel degelijk de bedoeling.
Ik niet. Ik zie gewoon de werkelijkheid (inderdaad er staat veel suggestieve tekst tussen, maar de plaatjes zijn echt). En voor de werkelijkheid ben ik niet bang.
Kan je dat ook beargumenteren?
Jazeker, maar ik dacht dat ik oude koeien uit de sloot haalde als ik zei dat Mohammed zijn woord door middel van het zwaard verspreidde.
De feiten kunnnen wel degelijk correct zijn, dan nog kan je door eenzijdige berichtgeving een onjuist beeld schetsen. Als ik een geschiedenisles over de Duitsers geef en ik vertel alleen over de holocaust dan doe ik ze toch ook tekort?
Nou, ik zie dit zo: mensen die in dit onderwerp geïnteresseerd zijn doen ook verder onderzoek. Als ik een werkstuk over de CDA (bijvoorbeeld) maak, ga ik niet alleen naar de CDA. Maar CDA is toch een goeie bron, als je begrijpt waar ik naar toe wil.
Onzin, dit is duidelijk een vorm van aanstoken. Dit is bovendien niet de realiteit, en zeker niet in Nederland, dit zijn excessen, die je in elk land tegenkomt.
Kan je dit beargumenteren? Harde bewijzen?
Erg helder ja, helemaal niet suggestief taalgebruik ook (zie Ger)
Dat is voor iedereen anders. Ik heb een helder beeld van de zaken gekregen.
Nee, maar er wordt wel een hele bevolkingsgroep over één kam geschoren en behoorlijk zwart afgeschilderd. Hoe kan je daar nou vooruitgang mee boeken. Alleen maar een wij-zij gevoel. En wat wil jij dan bereiken? Laat me raden, alle moslims moeten gewoon het land uit. Grow up denk ik dan.
Hoezo niet? Geef me eens twee redenen waarom ze hier zouden moeten blijven.
Wat is dit nou weer allemaal. Ben jij wel eens in een islamitisch land geweest? Ik ken weinig mensen die zo gastvrij zijn. Nederland is juist heel burgerlijk en wil zo min mogelijk met anderen te maken hebben. En hoezo het moet van beide kanten komen. Volgens mij komt het op dit moment zeker ook niet van de kant van de Nederlandse bevolking hoor, met al die kleinzerigheid.
Eerst concludeer je op basis van wat voor gegevens dan ook dat zij geen respect voor jou tonen (nou dat vind ik niet raar als iedereen roept dat ze maar op moeten flikkeren, hoe zou jij je voelen als zwart schaap, buitenbeentje), en vervolgens ga je zo kinderachtig doen om dan zelf ook maar geen respect te tonen, want stel je voor dat jij meer je best doet dan de ander.
Denk je dat ze Christelijke kerken in Turkije gaan bouwen? Ik denk het niet. Worden er moskeeën in Nederland gebouwd? Ja.
Nogmaals, een boel islamitische landen zijn wel degelijk seculier. Die zijn alleen niet interessant voor jullie. En verder ben jij degene die de hele tijd Fortuyn erbij sleept voor jouw gedachten. Fortuyn had veel zinnigere dingen te melden, waar ook/zelfs ik vaak in mee kon gaan.
Fortuyn was een geweldige politicus naar mijn mening. Maar ik haalde hem er alleen bij ter vergelijking.
Welja, haal er nog een uitzondering bij om een algemeen beeld van te maken. Ik kan ook wel een een of andere achterlijke rechts-extremist erbij slepen, Wilders bijvoorbeeld. Die man is pas gevaarlijk met z'n populistische one-liners.
Als je Wilders extreem-rechts noemt, wat voor benaming geef je dan aan de NVU? De Nationale-Alliantie?
Ik merk dat je standpunt gebaseerd is op een wankel fundament, zoals ik tot nog toe bij elke racist heb moeten concluderen.
Maak je me nu uit voor een racist? Denk je dat ik alle Turken haat? Want dat is niet zo. Als ze zich maar fatsoenlijk gedragen vind ik het best.
I know.. What goes around, comes around. Ook hij doet uitspraken zonder zich daadwerkelijk te verdiepen.
Als ik van de brug afspring, doe jij dat dan ook? Dát noem ik pas kinderachtig.
Ik moet de quran maar eens gaan lezen, denk ik zo. Dan kan ik beter oordelen over de aard van de islam.
Groot gelijk. En voor de mensen die denken dat ik me niet in de islam heb verdiept, ik heb hem ook gelezen (weliswaar een Nederlandse vertaling, maar dat terzijde).
Voor een wat evenwichtiger discussie is het misschien goed te vermelden dat elk land waar een sterke islamitische traditie heerst de christenen slechts een zeer marginale rol spelen, en deze rol wordt steeds kleiner. Wij kunnen ons hier in het Westen sterk maken voor het recht van iedereen het islamitisch geloof te belijden, het is echter jammer dat die tolerantie en vredelievendheid van onze kant niet op gelijke wijze beantwoord wordt in bedoelde landen. Voordat wij dus mensen gaan stigmatiseren met ronkende begrippen als racisme en xenofobie is het denk ik goed dit ook even voor ogen te houden. Hoe zou men immers de houding van deze landen willen benoemen als het gaat om christenen?
Hierin kan ik me helemaal vinden. Waarom geen rooms-katholieke kerk op een marktplein in Turkije, maar wel in Nederland? Dat noem ik hypocriet.