Als de belgen toch dommer zijn, dan moet ge mij eens uitleggen hoe het komt dat de belgen beter scoren op vlak van talen én wiskunde (op wereldniveau) dan de hollanders?
Die naam van domme Belgen hebben de Belgen naar mijn mening over zichzelf afgeroepen. Het is niet zo dat de individuele Vlaming dom zou zijn, maar de Vlamingen hebben in het verleden altijd zo'n 50 jaar achtergelegen als het gaat om politieke en sociale ontwikkelingen.
Zo maar wat voorbeeldjes: Als in Nederland men al zo'n 50 jaar niet meer
verplicht is naar de stembus te gaan, en je hoort dat het in Belgie nog bestaat, wat moet je daar dan van denken!
Als je op tv ziet dat mensen elke dag in de rij moeten staan om zich te melden bij de sociale uitkeringsinstantie, en als zulke vernederende zaken in Nederland al zo'n 50 jaar geleden zijn afgeschaft, wat moet je daar dan van denken!
Als je ziet hoe partijkaarten een belangrijke rol spelen, en dat met liever 20 zeer slechte, vakonbekwame rechters aanstelt, dan geniale rechters met een verkeerde partijkaart, dan denk ik "wat een stomme Belgen".
Overigens, ik vind dat Nederland ook zeer sterk is afgezakt, en er steeds minder redenen zijn om Vlamingen dommer te vinden dan Nederlanders.
Overigens, ik ben geen Hollander, maar een Nederlander. De Hollanders mogen van mij de pot op.