Puzzel Puzzels
ironeye
Artikelen: 0

Re: Sporten

okay, als je schaken als denksport wil zien kom ik vanzelf aan 10 uur per week
Schaken is wat mij betreft een sport (een denksport de naam zegt het al)

Tja zelf ben ik ook vrij fanatiek toch gauw gemiddeld over een jaar 10 uur per week!!

Ook voetbal ik nog in teamverband, een soort FC Knudde team zeg maar, misschien dat we vanavond winnen:P

Ohja ik doe ook nog aan tafeltennis.

ik heb het maar druk zullen we zeggen
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Phys

Ik had zelf al een probleem gemerkt met de 3de poll die ik als sporter niet kon invullen omdat nvt daar nog niet als optie stond. Vervolgens ben ik in de browser een paar pagina's terggegaan, opnieuw topic geplaats met de optie nvn ik heb de eerste topic verwijderd.
[mierenneukmodus]er staat nu tussen haakjes "voor degenen die niets aan sport doen". Maar als sporter moet je, zoals je al zei, nvt invullen. Deze tekst moet dus weg, omdat de vraag voor iedereen geldt. [/mierenneukmodus]

Ik doe aan fitness, en heb 11-12 uur ingevuld. Ik ga namelijk zo'n 6 dagen per week, minimaal 2 uur per keer. Dan doe ik om de dag aan krachttraining, en iedere dag hardlopen+fietsen.
Zelf doe ik aan judo, hardlopen, zwemmen (200 m schoolslag in 4 minuten rond met een slechte keertechniek), taekwondo, voetbal, fitness (buiten het judoseizoen) en squashen.
dit kan ik niet verenigen met
Ik sport 6-12 uur per week afhankelijk van mijn goesting en conditie.
Nu lijkt het net alsof je zes sporten tegelijk doet. Dat lijkt me onmogelijk als je slechts 6-12 uur sport?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Assassinator

Valt mee hoor Psych, als je alles maar kort doet. Ik heb zelf ongeveer een jaar ofzo tennis gedaan, maar dat werd saai. Heb ook in mijn nog jongere jaren veel voetbal gespeeld, niet in clubverband maar gewoon met vrienden op straat enzo. Ik heb nu nog geen leuke sport gevonden. Sport heb ik nu niet nodig, ik beweeg voldoende om in balans te blijven en mijn gezondheid is goed. Ik heb wel betere dingen te doen, maar tegen een leuke sport zou ik geen nee zeggen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Phys

Psych
:)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Heezen

Hij studeert écht physics, geen psychology of dergelijks :)

Sport? naa, niet mijn ding.. :?:
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
gast004

Ik heb al vanalles gedaan van sport, vooral dansen: ballet, jazz, funk, streetdance, volksdans, atletiek, turnen, ... Af en toe skeeleren, lopen, yoga, kleine initiaties (boksen, judo, paardrijden, stijldans, ...),...

Dit jaar doe ik niets meer in clubverband (wegens overname van de dansschool, ik was erg gehecht aan mn vorige dansleerkracht en ik vond het moeilijk om daar te blijven dansen met een nieuwe leerkracht). Ik ben van plan om binnenkort weer te beginnen met iets, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Graag zou ik fitnessen, dansen (Indische dans en ik mis ballet, vooral de pointes) of een vechtsport doen.
Erik__

Maandag: School, gym :) 08:35 - 09:55

Maandag: Basketbaltraining 18:00 - 19:15

Woensdag: Basketbaltraining 18:00 - 19:00

Zaterdag: Basketbalwedstrijd van 1.5u

En dan doe ik nog aan hardlopen wanneer ik tijd heb. :-)
jhnbk

ironeye schreef:Schaken is wat mij betreft een sport (een denksport de naam zegt het al)

Tja zelf ben ik ook vrij fanatiek toch gauw gemiddeld over een jaar 10 uur per week!!
even in mijn stats gaan kijken sinds ik begon met onlinespelen

Total time online: 9 days, 17 hrs, 16 mins

Games played: 1480

zeer fanatiek dus, want schaken met offline schaak ik ook nog wekelijks
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.
Ger

Ik heb zo het vermoeden dat Albert daVinci doelt op actieve lichaamsbeweging... :)

Met alle respect denk ik niet dat gamen of schaken daaronder valt. Da's meer hersentraining.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Rogier.V

Ik denk dat ik zo'n 5 a 6 uur per week sport, hockey trainingen + wedstrijden en gym op school.. Als je naar school fietst, sport je dan ook?
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'
gemertp

Ik badminton. Vroeger zo'n 6-7 uur per week, (2x trainen + competitiewedstrijd of toernooi) maar tegenwoordig wat minder.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft
Banana

Erik__ schreef:Maandag: School, gym :) 08:35 - 09:55

Maandag: Basketbaltraining 18:00 - 19:15

Woensdag: Basketbaltraining 18:00 - 19:00

Zaterdag: Basketbalwedstrijd van 1.5u

En dan doe ik nog aan hardlopen wanneer ik tijd heb. :-)
Bij school heb ik ook nog LO idd... 2 uur dus dat brengt mijn sporturen op 5 (niet dat ik heel veel doe tijdens gym want het is nogal saai... :) :grin: :) )

En ik ben samen met een vriendin ook van plan te hardlopen... maar dat is er nog niet van gekomen..hehe :)
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Assassinator

Sorry Phys :)
Ik denk dat ik zo'n 5 a 6 uur per week sport, hockey trainingen + wedstrijden en gym op school.. Als je naar school fietst, sport je dan ook?
Dat telt als beweging ja, sport is gewoon veel beweging in een relatief korte tijd. Maar dat hoef je helemaal niet te doen als je genoeg beweegt van jezelf. Een half uur per dag flink bewegen is voldoende, ik fiets 5 keer per week 2 keer 20-30 minuten heen en terug naar school en ik eet niet al te veel. Dat is genoeg, zo lijkt me. Sporten voor de lol is uiteraard nooit verkeerd :) Maja zoals ik al heb gezegt heb ik nog geen leuke sport in de buurt gevonden. Schermen lijkt me wel cool, maar dat is A: veel te duur en B: het zit ver van in de buurt.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
albert davinci

Quoot van Phys
albert davinci schreef:

Zelf doe ik aan judo, hardlopen, zwemmen (200 m schoolslag in 4 minuten rond met een slechte keertechniek), taekwondo, voetbal, fitness (buiten het judoseizoen) en squashen.

Phys schreef

dit kan ik niet verenigen met

Albert daVinci schreef

Ik sport 6-12 uur per week afhankelijk van mijn goesting en conditie.

Phys schreef

Nu lijkt het net alsof je zes sporten tegelijk doet. Dat lijkt me onmogelijk als je slechts 6-12 uur sport?
Die 6 uur is een absoluut minimum als ik niet fit ben, iedereen die sport zal dat herkennen dat je soms een periode hebt waarin de spieren even niet willen.

De laatste 3 dagen heb ik 6 uur en drie kwartier gesport (judo, taekwondo en squash).

Ik doe inderdaad niet alle sporten tegelijk. Zwemmen en lopen zijn beiden aërobe sporten. Zwemmen doe ik eerder in de zomer, lopen eerder in de rest van het jaar. Fitnessen doe ik buiten het judoseizoen maar dan binnen het judoseizoen. Voetbal doe ik één keer in de week (als student is het wat lastig om bij een club te voetballen), squashen nog niet één keer in de week.

De kern van mijn sportactiviteiten is dus judo, taekwondo en aerobe training.
Ger schreef:Ik heb zo het vermoeden dat Albert daVinci doelt op actieve lichaamsbeweging... :)

Met alle respect denk ik niet dat gamen of schaken daaronder valt. Da's meer hersentraining.
Inderdaad :-)

Nu mogen ook deze hobbies rustig gemeld worden in dit topic, ook interessant. Maar inderdaad, ik doel op sporten die de conditie verbeteren :)

En nee, het sterker worden van de vingerspiertjes door het verzetten van de schaakstukken valt daar niet onder :)

Toch is het moeilijk om echt de grens te trekken. Weliswaar heb je voor darten of pool/snooker geen goede conditie nodig, wel heb je er een goede coördinatie voor nodig. Ik heb dan ook veel bewondering voor wat deze mensen presteren maar ofdat het sport is dat weet ik niet.

Rogier schreef
Als je naar school fietst, sport je dan ook?
Dat hangt er van af hoe snel je fietst en hoe ver :)

Zoals de meesten fietsen is het wel nuttige lichaamsbeweging maar geen sport.

Eventjes een vraagje aan de middelbare scholieren: hebben jullie nog maar 1,5-2 uur LO per week of is dat alleen maar in de 2 examenjaren? Het is wat weinig, vinden jullie niet?

@Assassinator

De beste manier om een leuke sport te vinden is door gewoon alle sporten uit te proberen. Er is zo enorm veel variatie dat het mij zou verbazen als er niets voor jou tussen zou zitten.

Één van de sporten die ik nog niet gehoord heb ik klimmen. Niemand die dat doet?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

ads

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Banana

Tja... bij ons moet je in de brugklas 4 uur sporten...maar de jaren daarna is het altijd 2 uur.. (wat ik niet erg vind... sporten is leuk.. maar om nou elke week volleybal en softbal te doen..ieder mens wordt daar gek van (wel als je het tegen je zin doet iig, no offence tegen degenen die volleybal en softbal leuk vinden :) :smile: :) ))
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!