Ik ben begonnen op het vwo, daarna havo, daarna mavo, toen wilde ze me eigenlijk naar het vbo sturen maar uiteindelijk toch maar gewoon een jaar blijven zitten. (ik was duidelijk NIET op mijn plaats op die school

)
Ik moet zeggen, dat als ik mijn rapporten van die 5 jaren nog eens terug kijk, ik niet zo verschrikkelijk veel verschil zie in mijn cijfers.. Net genoeg gedaan om over te gaan (of net niet

)
Daarna naar het mbo (spw4 versneld). 3 maandjes volgehouden. Hier heb ik alleen nederlands gehaalt.. voor de rest alles onvoldoende. Om te testen of ik wel hersens had moest ik zon capaciteitentest doen.
Kwam de aap uit de mouw dat ik dus inderdaad op vwo niveau zat.
(met andere woorden: ik had misschien niet door dat ik nog wel kon nadenken, maar met zon stomme test zagen ze toch wel iets)
toen havo gaan doen, was errug leuk op mijn nieuwe schooltje. (moest 3 maanden 2de fase inhalen, tot ieders gruwel

..)
havo afgesloten met gedeelde 1ste plaats beste rapport.
toen hbo gaan doen, verhuist naar de andere kant van het land (beviel niet zo. propedeuse dus ook niet gehaald.)
daarna gewerkt bij de office center.. als receptioniste.. bleeeeeech..
dat was pas saai.. vooral omdat ik veel savonds werkte en er echt geen hond in die zaak kwam.
toen merkte ik echt dat ik niet meer kon nadenken. kon niet meer uit mn woorden komen, dingen onthouden gingen niet meer, simpele taken waar k vroeger geen moeite mee had nu wel moeite. (schaken had dus echt niet meer gekund.. daar heb k overigens nooit het geduld voor gehad..)
ben maar over gegaan naar de afdeling supplies.. beetje vakken bijvullen, stellingen omgooien, voorraad beheren...
ging t al ietsjes beter, maar uiteindelijk ben ik daar wel opgebrand.. (tot het punt dat ik gewoon lichamelijk eronder door ging.. heb tot mn ontslag in de ziektewet gezeten..)
Nu zit ik dan eindelijk op de uni!! yaaay.. viel een beetje tegen.. eerste paar maandjes hoefde ik nog niet zoveel te doen om voldoendes te halen maar nu moet ik er wel aan trekken..
Mn lichamelijke klachten zijn vrijwel verdwenen, concentratie is nog steeds flut (moet nog een paper van 20 paginas schrijven binnen 2 weken,3 tentamens leren en zit hier lekker mn verhaal te doen

).
ik merk wel dat nadenken en herinneren steeds makkelijker gaan.
mijn opnie is dus dat je wel degelijk je geestelijke conditie moet trainen, bijhouden... alle stomme truukjes die je jezelf hebt aangeleerd vergeet je gewoon.. dusss.. gewoon lekker dingen zoals de relativiteitstheorie drbij blijven doen.. en anders.. als het er zit.. het komt wel weer terug..