maar het zijn nog altijd geen christenen die vliegtuigen in andermans gebouwen vliegen. Nu zeg ik niet dat de christenen zonder schande zijn, maar de manier waarop ze het uiten is volgens mij bij die moslim fundamentalisten toch nopg iets je erger.
maar zijn die heden ten dage nog relevant? Persoonlijk vind ik van niet.
Daar gaat het toch ook niet om?
De stelling "wij hebben geen last van christenen, wel van moslims" is onzin (wie zijn "wij" trouwens, onder "wij" vallen toch ook moslims?)
Net zo dom als zeggen dat christenen een risico vormen voor de kinderen van onze maatschappij, omdat recent aan het licht kwam dat een aantal priesters zich aan jongetjes heeft vergrepen.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
"wij hebben geen last van christenen, wel van moslims."
Heb het nooit zo direct bedoeld, maar cru gezegd komt het daar op neer. Kijk eens naar de voorbije geschiedenis, de hedendaagse geschiedenis. En daarmee bedoel ik niet verder dan een jaar of 20 terug.
Als je die geschiedenis goed bekijkt zul je volgens mij zien dat wij, de westerse wereld weinig last hebben gehad van christenen(N-Ierland niet meegerekend). Als we daar in tegen die zelfde geschiedenis bekijken zien we wel dat, vooral amerika, op bepaalde punten problemen hebben gehad met moslims (algemeen). niet alleen 11/9, maar ook de vorige aanslag op het WTC is volgens mij een aanslag door fundamentalistische moslims. Omdat het geen wat in amerika gebeurt ons meer raakt, gelijke cultuur, dragen wij daar ook ergens de gevolgen van.
Het feit dat sommigste mensen dus een probleem hebben met moslims, is dus te wijten aan de moslims zelf. Het zou dan ook beter zijn dat de moslims niet zeggen dat wij een probleem hebben, maar dat ze zelf het probleem aanpakken.
Moesten ze niet elke dag aanslagen plegen, dan zou het beeld van de moslims al totaal anders zijn.
Voor België denk ik dan aan de profiteurs. Niet dat er geen Belgische profiteurs zijn, maar ze moeten niet afkomen om te profiteren. Haal je die 'rotte' appels er uit, en het beeld veranderd ook, dan krijgen wij het beeld van de zeer hard werkende moslim, want er is geen tegen voorbeeld te vinden.
Ik denk dat als de moslims een beter imago willen krijgen, ze beter zelf veranderen dan dat ze zeggen dat wij maar moeten veranderen.
P.S. @ J.B.s: waarom ben je eingelijk moslim geworden.
P.P.S. de rotte Belgische appel zouden we er ook beter uithalen, maar dat is een beetje te grof vind ik.
waar ik denk dat het schoentje wringt is het feit dat islamieten in hun cultuur zeer discriminerende regels hebben.
er worden vrouwen gestenigd, vrouw is minderwaardig, polygamie, jongeren moeten respect hebbe voor iemand die ouder is en niet omgekeerd,...
dus zo zie ik het soms op straat gebeuren dat iemand van die afkomst '****' roept naar een belgisch meisje of die lastig valt ofzo. allemaal omdat die regels er zijn ingebakken van jongsafaan. net zoals dat kleine jongetje met die gsm bestuurde bom die ze te pakken kregen, hij zei dat hij het in naam van god deed. ik ben ook persoonlijk tegen het feit dat mensen van jongsaf in een godsdienst worden gestoken door hun ouders.
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
En puur gezien het punt of de wereld veiliger zou zijn is ook van toepassing.
En natuurlijk, als iedereen atheïst zou zijn zou het probleem opgelost zijn. Maar dat is ook het geval als iedereen van de juiste moslim stroming is.
Het probleem waar het om gaat is dat mensen dus danig radicaal zijn dat ze een ander geen afwijkende mening gunnen.
Of dat nou christenen, joden, moslims, budhisten, mao-isten, nationalisten of atheïsten zijn.
Hier zie ik toch wel een betrekkelijk verschil tussen de religieuze levensbeschouwingen en de niet-religieuze.
Persoonlijk zie ik niet direct in wat voor een gevaar 'het niet-geloven in een godheid' met zich zou meebrengen.
Dit natuurlijk los van het feit dat fundamentalisme nooit goed is, in geen enkele levensbeschouwing. Buiten dit aspect zie ik namelijk nog andere mogelijke 'gevaren' in religies die je m.i. niet hebt bij bvb atheïsme.
Om bijvoorbeeld maar even het atheïsme aan te halen:
Ook hier binnen zijn er mensen geweest die andere geloven zijn gaan vervolgen. Ik zie daar niet het verschil in. Of nou een moslim christenen gaat vervolgen (of andersom), of dat een atheïst christenen of welk geloof dan ook gaat vervolgen.
Denk bijvoorbeeld aan Hoxha.
Die dictator die in 1967 Albanië uitriep tot de eerste atheïstische staat. Oppositie niet toegestaan, religie verboden, vele geestelijken gedood.
Ik doelde (en dacht dat dat duidelijk was) niet op dit soort gevallen, waar atheïsme (of eender welke religie, zo je wil) verkeerdelijk geïnterpreteerd wordt door het individu.
Ik had het over de levensbeschouwingen in se, niet over de persoonlijke misbruiken ervan.
Ik wil eerst antwoord op deze vraag geven, (wat heeft dit onderwerp met de titel te maken,, Mijn antwoordt is, wanneer je over moslims hebt goed of slecht, of het moslim woord in een titel of een tekst voor komt, luisterd en lezen veel mensen het meteen, dus interresante verhaal...........
Er wordt ook gezegd, dat vrouwen binnen de islam worden gestendigd, en dat een jongere iemand respect voor een oudere moet hebben en niet andersom,, niet iedereen besteen een vrouw het gaat hier om het cultuur, bestenen van vrouwen is of staat helemaal niet in de koran, wel staat er in dat na allaha, komt 3x moeder, dus moeder is heel belangrijk, en volgens mij is een moeder ook wel een vrouw als ik het goed heb begrijpen, dus toon respect voor een vrouw, jammer genoeg doet niet iedereen zo..en respect voor oudere persoon en niet anders om is helemaal niet waar, dus voor dat iemand wat schrijft of ergens op reageerd, ga AUB eerst goed informeren, en met de juiste verhaal dus met de waarheid eraan komen....
maar zo te zien is de waarheid tegenwoordig taboe.... liegen en zwart maken is er in......het is ook makkelijk....
ik bedank iedereen voor hun antwoorden en vragen...
Geloof mij maar er zijn slechte Nederlanders en moslims, maar ook goede Nl en moslims, maar bij moslims wordt er alleen over de negatieve kant gesproken.......
Ik weet dat het moeilijk te bereiken is, maar laten we moslims en niet moslims, Nederlander geen Nl hand in hand door het leven gaan en er iets moois van maken en niet steeds maar erger maken....