DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Deeltjesversneller lhc is klaar voor gebruik

Nee,

wat ze willen is het standaard model verklaren. De reden is omdat de hedendaagse natuurkunde de big bang niet kunnen beschrijven. We kunnen door berekeningen niet benaderen wat er gebeurt in de big bang omdat onze theorieen niet compleet zijn.

Wat ze gaan doen is protonen op elkaar laten knallen (en dan meten wat er gebeurt) en ze zijn op zoek naar het mogelijke higg-deeltje.
kleine fysicus

Voor de liefhebbers, vanavond komt er om 22.25 (volgens mij) een documentaire van de laatste vierjaar voorbereiding op de zoektocht naar het higs-boson op Nederland 3 , met uitleg van meneer Higs, himself, en natuurlijk het Nederlandse team wat daar aan mee werkt! Ik ga kijken, jullie ook? :eusa_whistle:
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.
Schwartz

Ik heb de documentaire gezien maar ben niets wijzer geworden, wel leuk voor de leken en geinteresseerden.

In de documentaire kwam wel het boek ''Het goddelijke deeltje'' van Leon Lederman naar voren.

Dit boek is al rond 1994 in mijn bezit.

ter informatie: isbn: 90 269 6544 3

Leon Lederman heeft samen met Melvin Schwartz en Jack Steinberger een nobelprijs gewonnen voor natuurkunde.
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.
kleine fysicus

Is het boek Nederlands? Zoja, weet u een plek waar hij/zij te koop is? Ik ben wel geïntesseerd! :eusa_whistle:
Ik ben een kind van 13, dus als er dingen niet kloppen wilt u ze corrigeren. Bij voorbaat dank. Ik kom hier enkel om mijn kennis te verrijken en te delen met anderen.
Jeanmens

In het engels:Leon Lederman,The God Particle.

New York,Houghton Mifflin Company,ISBN 0-395-55849-2

Kosten in 1994 fl 55,90
kleine fysicus

Jeanmens schreef:In het engels:Leon Lederman,The God Particle.

New York,Houghton Mifflin Company,ISBN 0-395-55849-2

Kosten in 1994 fl 55,90

Hmm, dat had ik al verwacht. Jammer, heb je een hoog niveau engels nodig om het te begrijpen dan?
kleine fysicus

Geachte wetenschappers en forumleden,

Nu zat ik eens te denken, wat nou als er geen higgsdeeltje word gevonden, wat heeft dat dan voor een implicaties voor onze denkbeelden van de natuurkunde?

En wat nou als het higgsveld/higgsdeeltje wel wordt gevonden? Is dit dan een stap dichter bij het ontcijferen van de gravitatie?

Mijn vraag is eigenlijk: Hoe denken jullie hierover?

Met vriendelijke groet,

kleine fysicus
FlorianK

Tjonge, ik had wel verwacht dat dat hier op het forum genoemd zou worden.... Ik heb het al 4 keer op het nieuws op de radio voorbij horen komen.

Na twee mislukte pogingen is het vandaag gelukt om deeltjes te laten botsen. En de wereld is niet eens vergaan!

(of hebben ze het nog niet op topsnelheid laten gebeuren?)

Wetenschappers zijn blij, maar zijn er al resultaten?

Edit: laat maar, ik zie (nu wel) het nieuwsbericht staan op het forum.
dus.

Terug naar “Atoom- en deeltjesfysica”