Beste noortje,
Ik ben het helemaal met je eens dat als je er goed over na denkt dat religie maar een verzonnen verhaal is. Ik heb mij de laatste tiijd verdiept in het ontstaan van religie's en ik vind het zeer bizar dat de drie grote religie's allemaal in dezelfde periode in dezelfde streek( israel e.o.) zijn ontstaan. Te beginnen met het jodendom een paar 100 jaar voor het jaar nul. Dan christendom jaar nul e.o. en de islam 700 jaar na chr.
Ook worden er in alle drie de godsdiensten over dezelfde namen gesproken zoals abraham, mozes, jacob enz.
Ook is er bij alle drie een mannelijke ontvanger die "heilige" boodschappen doorkrijgt en deze aan de rest van het volk verspreid heeft.
Is het geloof geen verzonnen verhaal dat voken van elkaar gehoord hebben? Je weet hoe het met roddels gaat. Misschien hebben jullie van het verhaal van de smiley-bende in 2003 gehoord, dit is ook in andere landen ontstaan en schijnt in Nederland zelf nooit gebeurd te zijn.
Het verbaast mij dat er zoveel mensen overtuigd zijn van hun geloof terwijl ze niets hard kunnen maken waarom gaan ze zelf niet in boeken lezen en hun mening onderzoeken?
Niet dat ik tegen geloof ben maar hoe kunnen mensen hun leven leiden met de gedachten en mening van iemand uit het jaar nul. We vinden alles belachelijk uit die tijd en mensen konden nog niet eens schrijven. Maar nee mensen nemen wel iets over dat in die tijd op een stukje papier is geschreven. Vreemd!
Puzzels