Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gray
Artikelen: 0

Re: asteroide 2029??

Gelukkig heeft Bush nog enkele bommetjes :shock:
De groene hond

Bush wel, Irak niet! ;) :shock: ;) :?:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
Anonymous

uhm, in deze tijd van het samenvoegen van de linker en rechter hersenhelft :shock:

kent 1 van jullie nostradamus?

wat is jullie mening als astrologen over de volgende kwatrijnen van hem:

In kwatrijn C1 16 gebruikt Nostradamus astrologische symboliek om de op handen zijnde oorlog te dateren:

Een zeis te zamen met een meer in

Boogschutter

Op zijn hoogste ascendant.

Pest, hongersnood, dood door

militaire handen,

De eeuw nadert haar vernieuwing.

De zeis staat in deze astrologische context voor de planeet Saturnus, terwijl 'te zamen met een meer' verwijst naar een waterdierenriemteken of een planeet. Een commentator heeft 'meer' geïnterpreteerd als de Waterman en heeft de passage gelezen als: 'Als Saturnus en de Waterman in conjunctie staan met de Boogschutter.' Twee dierenriemtekens kunnen echter niet in conjunctie staan en het is dus correcter om het te hebben over twee planeten in conjunctie, in plaats van een planeet (Saturnus) die dan verbonden zou zijn met een dierennemteken (Waterman). Mogelijk symboliseert het 'meer' de Maan, in conjunctie met Saturnus in Boogschutter.

De vierde regel suggereert heel sterk dat de gebeurtenissen aan het eind van een eeuw plaatsvinden. De recentste periode waarin Saturnus in Boogschutter stond was 1988. Van nu tot het einde van deze eeuw trekt Saturnus, een zeer langzaam bewegende planeet, slechts nog door Waterman, Vissen, Ram en Stier.

Dit suggereert dat de komst van deze bijzondere pest, hongersnood en dood niet op het programma staat tot een eind in de 2lste eeuw. C2 46 geeft ons verder inzicht in de mogelijke komst van een Derde Wereldoorlog:

Na grote ellende voor de mensheid

nadert nog grotere,

Als de grote cyclus van de eeuwen

wordt vernieuwd:

Als het bloed, melk, hongersnood,

oorlog en ziekte regent.

In de hemel zal een vuur worden

gezien, met een staart van vonken.

Weer wordt het tijdsbestek gespecificeerd als 'als de grote cyclus van de eeuwen wordt vernieuwd'. In tegenstelling tot C2 41, dat het heeft over een grote ster die kookt of brandt, specificeert dit kwatrijn 'een vuur met een staart van vonken'. Dit lijkt een nog veel waarschijnlijker verwijzing naar een of andere grote komeet. Aangezien Halley's komeet in 1986 kwam en ging met weinig zichtbaarheid of astrologische verstoring, is Nostradamus' 'vuur' waarschijnlijk een onverwacht meteorologisch fenomeen, wellicht het inslaan van een meteoor. Wat het precieze tijdstip ook mag zijn, de zinsnede 'als de grote cyclus van de eeuwen wordt vernieuwd' verwijst rechtstreeks naar het einde van dit millennium. De oorlog zal met zich meebrengen een regen van bloed, melk, hongersnood en ziekte. Het vreemde woord is 'melk', dus wellicht betekent het oorspronkelijke Franse woord eerder laicité, het opkomen van wereldlijkheid, of anti-religieus gevoel. Nostradamus zinspeelt nog eens op de komst van de komeet, in C2 62:

Mabus zal snel sterven en er zal

plaatsvinden

Een vresehjke vernietiging van mensen

en dieren:

Plotseling zal de wraak verschijnen,

Honderd handen, dorst en honger, als

de komeet voorbijkomt.

De sleutel voor het tijdstip is de identiteit van Mabus wellicht iemand die nog niet naar voren is getreden. Mede met het oog op de vermelding van stervende dieren, is de oorzaak van deze vreselijke vernietiging waarschijnlijk een soort onoordeelkundig gebruikt nucleair wapen. Erika Cheetham suggereert dat 'honderd handen' wijst op de vele vluchtelingenkampen die overal ter wereld ontstaan waar oorlogen of hongersnood heerst. Het voorbijkomen van een komeet kan echter in Nostradamus' visioen net zo goed een raket zijn als een natuurlijke komeet.

gr.

stef.
The Don

Nostradamus zijn "voorspellingen" zijn toch allang als onzin bestempeld?

Of heb ik wat gemist?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
richel_richel

al zou de impact genoeg zijn om de mensheid te vernietigen maar niet genoeg om de aarde te vewoesten zou ik er vrede mee hebben. zie het maar als een nieuwe kans. we hebben het hier aardig verpest. en we blijven het verpesten. al zou de complete bevolking en een groot deel van de dieren doodgaan zouden we simpelweg een nieuwe evolutie krijgen. dat er na miljoenen jaren van ontwikkeling nieuwe vormen ontstaan. om uiteindelijk weer op een soort mens uit te komen. misschien nu wel van een olifant. dan heb je ipv een muisarm een muisslurf. lijkt me opzich wel handig.

de tijd zal het leren.

ik kan me er niet echt druk over maken. we zien wel.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.
ej

ik denk dat deze asteriode wel degelijk zal inslaan op onze aarde.

gezien dat de aarde in het jaar 2000 zal vergaan volgens de verspellingen,is dit een aardige mogelijkheid.

want een omvang van een asteriode die nog grooter is dan nederland zal bij inslag of beter gezegd na inslag geen leven over blijven.meschien bacteriel dat zal het nog geven denk ik.maar ik geef me in gods handen en wacht gewoon af.
richel_richel

voorspellingen? god?

o. en uhm.. correct taalgebruik?
Anonymous

Red BoriZ: Een meteoriet "in onze richting" kan uiteraard ook op de maan terechtkomen.  Die staat (astronomisch gezien) natuurlijk vlak bij de aarde.

Een meteoriet kan inderdaad ook op de maan terechtkomen maar ik weet niet of we er dan beter vanaf zijn dan dat hij ergens in zee inslaat want de maan bepaald toch erg veel bij ons op aarde.

Lees ook even http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=6205
richel_richel

het is natuurlijk zo dat de maan veel invloed op de aarde heeft. maar als er een meteoriet op in slaat wil dat nog niet zeggen dat de maan verdwijnt. ik denkdat de maan zelfs niet eens zal gaan afwijken in zijn baan. het enige wat wij er dan voor last aan ondervinden is dat we waarschijnlijk een interessante stofwolk op de maan zien en een nieuwe krater.

of onderschat ik het nu?
Anonymous

Asrtoide 2029.?hm Ja.Ik maak me meer zorgen over onze moeder aarde nu!.
Demelza

Misschien erg cru om dit te zeggen, maar misschien is het goed voor onze planeet als de mensheid verdwijnt, door een asteroïde-inslag of iets anders. De mens heeft al veel te veel ellende veroorzaakt op deze planeet. De vervuiling, al die dieren en planten die door ons zijn uitgestorven...

Uit mijn eigen oogpunt gezien zou ik het natuurlijk verschrikkelijk vinden zoiets mee te maken.
Dimevil

ej schreef:ik denk dat deze asteriode wel degelijk zal inslaan op onze aarde.

gezien dat de aarde in het jaar 2000 zal vergaan volgens de verspellingen,is dit een aardige mogelijkheid.

want een omvang van een asteriode die nog grooter is dan nederland zal bij inslag of beter gezegd na inslag geen leven over blijven.meschien bacteriel dat zal het nog geven denk ik.maar ik geef me in gods handen en wacht gewoon af.

zijn we niet 2005 :shock:
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **
Lafawijn

kans van 1 op de 26.000 dat hij de aarde raakt...

dat is nog wel te overzien....

http://2004mn4.info/
sterf!
De groene hond

richel_richel schreef:het is natuurlijk zo dat de maan veel invloed op de aarde heeft. maar als er een meteoriet op in slaat wil dat nog niet zeggen dat de maan verdwijnt. ik denkdat de maan zelfs niet eens zal gaan afwijken in zijn baan. het enige wat wij er dan voor last aan ondervinden is dat we waarschijnlijk een interessante stofwolk op de maan zien en een nieuwe krater.

of onderschat ik het nu?

Waarschijnlijk onderschat je het, een hele boel, naar mijn mening.

Als de impact op aarde van de asteroide zo dusdanig groot is, dat de hele mensheid uitsterft. Lijken mij de gevolgen voor de maan ongeveer vergelijkbaar, niet dat daar de mens gaat uitsterven. Maar dat de baan op zn minst verandert, en dat wij misschien hier op aarde nog wel de schok voelen van de inslag op de maan. In het geval dat de baan van de maan verschuift, is ons hele eb/vloed en seizoenen systeem in de war geschopt...
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
richel_richel

ik begrjip wel de gevolgen van de verandering van de maan.

maar ik vraag me alleen af in hoeverre het zal veranderen door die meteoriet. anders hebben we geloof ik een aardig probleem.

maar goed. de kans is al ontzettend klein. en de kans dat hij de maan raakt is nog kleiner. en zoals demelza al zei. misschien hard. maar als de aarde zal blijven bestaan en alleen een groot deel van de fauna zal sterven is het misschein beter voor de aarde. dat er over miljoenen jaren intelligente wezens zijn ontwikkeld die ruines van de eifeltoren vinden. fossielen van mensen. want stel dat die meteoriet zal inslaan. en al zouden we dat overleven. dan zouden we toch alsnog een ijstijd krijgen omdat er een ontzettende hoeveelheid stof in de atmosfeer komt die het zonlicht blokeert?

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”