Puzzel Puzzels
p__
Artikelen: 0

Re: Aura's

Dit stuk vond ik net, het gaat over zogenaamde biomagnetic fields:
The human energy field.

It has long been known that activities of cells and tissues generate electrical fields that can be detected on the skin surface. But the laws of physics demand that any electrical current generates a corresponding magnetic field in the surrounding space. Since these fields were too tiny to detect, biologists assumed they could have no physiological significance.

This picture began to change in 1963. Gerhard Baule and Richard McFee of the Department of Electrical Engineering, Syracuse University, Syracuse, NY detected the biomagnetic field projected from the human heart. They used two coils, each with 2 million turns of wire, connected to a sensitive amplifier.

In 1970, David Cohen of MIT, using a SQUID magnetometer, confirmed the heart measurements. By 1972, Cohen had improved the sensitivity of his instrument, enabling him to measure magnetic fields around the head produced by brain activities.

Subsequently, it has been discovered that all tissues and organs produce specific magnetic pulsations, which have come to be known as biomagnetic fields. The traditional electrical recordings, such as the electrocardiogram and electroencephalogram, are now being complemented by biomagnetic recordings, called magnetocardiograms and magnetoencephalograms. For various reasons, mapping the magnetic fields in the space around the body often provides a more accurate indication of physiology and pathology than traditional electrical measurements.

Pathology alters the biomagnetic field.....

http://www.reiki.org/reikinews/ScienceMeasures.htm
Als dit klopt, dan is het mij een raadsel waarom er nog mensen bestaan die denken dat het lichaam geen velden om zich heen genereert.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

aaargh

Ja, duh, door een lichaam loopt constant een stroom en een stroom wekt inderdaad een magnetisch veld op. Maar hoe denk je dit te zien. Alshet hieraan ligt zou een auralezer niet naar tv kunnen kijken door de straling.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

aaargh

Jap schreef:Jaren terug ben ik op een paranormaal beurs geweest en daar kan je aura foto's laten maken, om de proef op de som te nemen hebben we(mijn vrouw en ik) twee foto's laten maken met een tussen tijd van 2 uur.

beide fotos waren het zelfde al verschilde die van mijn vrouw en mij behoorlijk.

Bij die foto zat een kleuren legenda die uitleg gaf over de betekenis en ik moet zeggen dat wij ons daar prima in konden vinden.;

Dus ja ik geloof in Aura's.

Verder ben ik ook iemand tegengekomen op mijn werk die ook aura's kon zien en helderziend was, hij vertelde me dingen over mijzelf die hij absoluut niet kon weten maar toch wist.

Hij was timmerman en vond zijn gave eigenlijk maar niks en gaf mensen ook geen hand omdat dat behoorlijk heftig kon uitvallen, best bijzonder.

Hehe nu ga ik je teleurstellen maar die machines meten gewoon de hoeveelheid vocht in een object. ;) :shock:

Iedereen heeft nu door dat ik auras bullshit vind.

De mens heeft inderdaad een magnetisch veld om zichheen maar dit zegt niets over de persoonlijkheid van een persoon. Evenals zouden auralezers niet naar een TV kunnen kijken en zouden ze zo elektriciteitsscentrales kunnen opsporen.
p__

Ja, duh, door een lichaam loopt constant een stroom en een stroom wekt inderdaad een magnetisch veld op. Maar hoe denk je dit te zien. Alshet hieraan ligt zou een auralezer niet naar tv kunnen kijken door de straling.
Ben blij dat iemand het met me eens is dat er velden om het lichaam zitten.

Misschien zien ze bij TVs ook af en toe vreemde kleuren er omheen.

Misschien is het magnetisch veld van TVs anders dan dat van levende wezens? (zwakker/sterker/anders)

Misschien treedt het zien van aura's slechts zeer zelden op. De persoon die ik kende, heeft bijvoorbeeld maar 1 maal een aura gezien(om een wildvreemde).

Misschien hebben slechts sommige mensen een dergelijk sterk veld dat dit door iemand waargenomen kan worden.

Misschien ziet de waarnemer de aura niet via de ogen, maar via een ander zintuig (oren, gevoel, etc.). Zo ver gezocht is dit blijkbaar niet, want bij bijna dood ervaringen, gaan skeptics er opeens vanuit dat deze mensen door hun gehoor kunnen zien.

Door synesthesie kunnen kleuren waargenomen worden, welke gekoppeld worden aan bijvoorbeeld getallen, personen, namen, etc. (wie weet wat nog meer).

Er zijn zat mogelijkheden.
p__

De mens heeft inderdaad een magnetisch veld om zichheen maar dit zegt niets over de persoonlijkheid van een persoon. Evenals zouden auralezers niet naar een TV kunnen kijken en zouden ze zo elektriciteitsscentrales kunnen opsporen.
Als je mijn vorige reacties leest, heb ik al aangetoond dat er dus wel meer dan 4 verschillende velden om het lichaam zitten. En dit heb ik als leek binnen een uurtje kunnen achterhalen. Het zullen er nog wel meer zijn.

En waarom kunnen dergelijke velden niets over iemands persoonlijkheid zeggen? De persoonlijkheid is toch volgens de wetenschap het resultaat van lichamelijke processen? Als deze processen velden produceren, zoals het menselijk lichaam blijkbaar doet, dan zou het logisch zijn dat iemands persoonlijkheid invloed heeft op deze velden.
p__

Hier een voorbeeld van dat het wel degelijk mogelijk is 'gedachten te lezen' vanaf afstand:
Mind-reading machine knows what you see

It is possible to read someone’s mind by remotely measuring their brain activity, researchers have shown. The technique can even extract information from subjects that they are not aware of themselves.

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn7304
Deze machine maakt gebruik van fMRI (functional magnetic resonance imaging).
Wouter_Masselink

zoals ik al zei, zolang hun bestaan nog niet bewezen is en ik hier niet zelf mee te maken heb gekregen, kan ik dus niet zeggen dat ze bestaan.

Echter ik ben NIET van mening dat mensen dit allemaal verzinnen (om wat voor reden dan ook.)
"Meep meep meep." Beaker
p__

Wouter_Masselink schreef:zoals ik al zei, zolang hun bestaan nog niet bewezen is en ik hier niet zelf mee te maken heb gekregen, kan ik dus niet zeggen dat ze bestaan.

Echter ik ben NIET van mening dat mensen dit allemaal verzinnen (om wat voor reden dan ook.)
Ik ben het volkomen met je eens.
mochila

Wijziging door The Don: ik heb eerdere post even verwijderd omdat ze geen zinnige bijdrage leverden
minemin schreef:aura's bestaan !!!!!!
Waarom?
omdat ik er zelf mee in contact ben gekomen, daarom Afbeelding

mensen geloven pas als iets bewezen is of als ze het zelf hebben meegemaakt!

het leven kan ook mooi zijn door dingen te geloven, of aan te nemen zonder dat ze bewezen zijn :wink:
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”
The Don

minemin schreef:Wijziging door The Don: ik heb eerdere post even verwijderd omdat ze geen zinnige bijdrage leverden
minemin schreef:aura's bestaan !!!!!!
Waarom?
omdat ik er zelf mee in contact ben gekomen, daarom :shock:

het leven kan ook mooi zijn door dingen te geloven, of aan te nemen zonder dat ze bewezen zijn :wink:
Ten eerste: een persoonlijke waarneming is geen bewijs

en ten tweede het leven kan nog mooier zijn om kritisch te zijn op alle zaken die om je heen gebeuren. Ik houd er niet van om voor de gek te worden gehouden dus ik zoek altijd naar de achterliggende feiten van een waarneming.

Als je zegt: het leven kan ook mooi zijn door dingen te geloven, of aan te nemen zonder dat ze bewezen zijn dan heb je natuurlijk gelijk maar het past niet echt op een wetenschapsforum maar meer op een religieus forum lijkt mij.
The Don

p schreef:Hier een voorbeeld van dat het wel degelijk mogelijk is 'gedachten te lezen' vanaf afstand:

It is possible to read someone’s mind by remotely measuring their brain activity, researchers have shown. The technique can even extract information from subjects that they are not aware of themselves.

Heb je het artikel wel gelezen? het gaat namelijk alleen over visuele responsen in de hersenen die gezien kunnen worden door de electromagnetische straling van de hersenen te meten. Dit wordt al jaren gedaan en wat heeft dit dan volgens jouw te maken met aura's?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
p__

The Don schreef:
p schreef:Hier een voorbeeld van dat het wel degelijk mogelijk is 'gedachten te lezen' vanaf afstand:

Heb je het artikel wel gelezen? het gaat namelijk alleen over visuele responsen in de hersenen die gezien kunnen worden door de electromagnetische straling van de hersenen te meten. Dit wordt al jaren gedaan en wat heeft dit dan volgens jouw te maken met aura's?
1. de machine identificeert visuele patronen die de persoon kan zien of waarvan de persoon heeft gekozen om zich erop te concentreren.

2. dat dit al jaren gedaan wordt, is irrelevant. Overigens is de publicatiedatum van het artikel 15:26 25 April 2005. Misschien loopt new scientist jaren achter? Hoe dan ook: irrelevant

3. het toont aan dat er informatie over de gedachten van een mens, zich buiten het hoofd bevindt, en dat deze met de juiste middelen te lezen kan zijn. Aura's worden meestal gezien als één of ander 'veld' dat zich om een persoons hoofd bevindt en waarvan men denkt dat het iets met die persoons karakter te maken heeft. Begin je het mogelijke verband al een beetje te zien?
mochila

The Don schreef:
minemin schreef:Wijziging door The Don: ik heb eerdere post even verwijderd omdat ze geen zinnige bijdrage leverden

Waarom?
omdat ik er zelf mee in contact ben gekomen, daarom :shock:

Ten eerste: een persoonlijke waarneming is geen bewijs

en ten tweede het leven kan nog mooier zijn om kritisch te zijn op alle zaken die om je heen gebeuren. Ik houd er niet van om voor de gek te worden gehouden dus ik zoek altijd naar de achterliggende feiten van een waarneming.

Als je zegt: het leven kan ook mooi zijn door dingen te geloven, of aan te nemen zonder dat ze bewezen zijn dan heb je natuurlijk gelijk maar het past niet echt op een wetenschapsforum maar meer op een religieus forum lijkt mij.
dat is dan jou mening, volgens mij past dit hier wel, want de wetenschap opent alleen zijn ogen voor dingen die ze kunnen verklaren, of een verklaring voor vinden.

dingen die ze niet wetenschappelijk kunnen verklaren zijn onjuist of niet waar! wel loop jij dan maar met je 2 oogkleppen op! je zult me mss ooit nog eens gelijk geven ;)
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”
The Don

p schreef:
The Don schreef:

1. de machine identificeert visuele patronen die de persoon kan zien of waarvan de persoon heeft gekozen om zich erop te concentreren.

2. dat dit al jaren gedaan wordt, is irrelevant. Overigens is de publicatiedatum van het artikel 15:26 25 April 2005. Misschien loopt new scientist jaren achter? Hoe dan ook: irrelevant

3. het toont aan dat er informatie over de gedachten van een mens, zich buiten het hoofd bevindt, en dat deze met de juiste middelen te lezen kan zijn. Aura's worden meestal gezien als één of ander 'veld' dat zich om een persoons hoofd bevindt en waarvan men denkt dat het iets met die persoons karakter te maken heeft. Begin je het mogelijke verband al een beetje te zien?
Electromagnetische straling vanuit de hersenen is een uitgekauwd onderwerp waarvan genoeg informatie bekend is. Ik zou zeggen lees je eens in over dit onderwerp en formuleer dan nog eens je argumenten.

Om te zeggen "hersenen hebben een electromagnetische straling dus mensen hebben aura's" is een volstrekt onzinnige opmerking en toont aan dat je geen wetenschappelijke achtergrond hebt.

Aura fotografie is een bekend oplichters trucje. Indien het echt zou werken zou een simpele dubbel blinde proef uitkomst bieden. Dit is nog niet gedaan en is voor mij een overduidelijk argument tegen het bestaan van aura's.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Anonymous

Het is inderdaad zonde dat wetenschap nog niet veel tijd heb besteed aan het paranormale in het leven.

Ik zou ook liegen als ik zeg niet enige controle over mijn aura of wat het ook is bestuur. Heb zelfs nog wel vreemdere dingen meegemaakt.

Mijn peroonlijke beste definitie is een combinatie van zaken helaas

In de tijden dat ik nog blowende was is het voor mij zo goed als zeker dat de veranderingen in je hersenpatronen van blowen je in staat stelt om paranormale dingen uit te voeren. Het is ook aardig simpel het is een kwestie van voelen en snappen wat je voelt heel veel interpreteren.

Natuurlijk zit je er echt wel eens naast.

Een leuk zij effect van blowen voor sommige mensen is trouwens dat je op een manier statische elektrischiteit voelt. Ik kon op een gegeven moment dus ook geen PC of surround sound home cinema set aanzetten of gebruiken. Door de hoge straling die daarvan af kwam.

Ja het klinkt echt vaag maar heb ook leerlingen uit mijn klas gecontroleerd voor deze zaken. Sommige van heb hebben echt last hiervan als ze blowen. tja het gevoel is niet makkelijk uit te leggen het is echt gewoon een vorm van een deken aan elektrischiteit die over je heenkomt en je constand "stoort"

Mijn tweede ervaring was met een telefoon (krachtige krengen trouwens moet je er maar eens meer als 5 tegen je hoofd houden ,PIJNLIJK,)

ik zat in de bank en in 1 keer uit niets voel ik zeg maar mijn eikel aanslaan, niet echt specifiek gewoon eigenlijk een knalletje ofzow. Nou jah een seconden later krijg ik een sms.

In mijn persoonlijke opzicht is blowen ook eigenlijk een natuurlijke manier van de natuur om te verkomen dat mensen technische veruitgang boeken. Dit werkt natuurlijk dubbel want het is ook zeer verslavend.

Tja heb zelfs meerdere andere paranormale ervaringen gehad ik ga der niks mee doen. Mede omdat je niet weet wat je doet.

Ik snap al wel dat als de wetenschap en medische zorg daadwerkelijk en serieus zichzelf hierin zal verdiepen dat we grotere stappen zullen maken sinds de uitvinding van elektrischiteit

Mensen en doctoren maken denk ik nog steeds te vaak de fout dat een ziekte zoals kanker ergens vandaan moet komen (Over het algemeen van de straling van je huispullen en sigaretten rook)

maar ook door lichaamelijke processen verdriet pijn depressie

afien ik lach om huidige vooruitgang van wetenschap en medische wetenschap. Ze durven de echte dingen niet op te pakken uit angst voor eigen reputatie zo ontdek je toch niks. (edision zal ook voor gek zijn uitgemaakt voordat hij de ontdekking maakte.)

Ik zit op een wetenschappelijke opleiding dus ik ben ook geen hippie.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!