Ik ben al sinds 2009 zéér enthousiast over de vondst van de ster Gliese in het hemellichaam Weegschaal. Deze zogenaamde ster bevat, tot zo ver wij weten, zes planetaire begeleiders en een rode dwerg. Zelfs bij het SETI project is er zeven keer een signaal
opgepikt vanuit Gliese 581 waarvan er een signaal ontkracht is, bij de andere zes signalen was de herkomst onbekend.
Wij trachten nu een poging tot communicatie, als deze aanwezig is, doormiddel van het versturen van een radiosignaal richting Gliese 581c
A Message from Earth (AMFE). Dit radiosignaal is op 9 oktober 2008 verstuurd en zal naar schatting in 2049 aankomen. Helaas is dat radiosignaal helaas nutteloos geworden omdat wetenschappers zeggen dat het te heet voor leven is. Nu heeft de nasa in augustus 2009
Hello from Earth richting Gliese 581d gestuurt die daar in december 2029 aan zal komen.
Nu vraag ik me tot op heden nog steeds twee dingen af. Hoe kunnen wetenschappers bevestigen dat Gliese 581c geen leven bevat door simpel te zeggen dat hij te dicht op zijn zon-ster staat? Misschien is het er wel 0-40 graden en is daar wel leven. Waarom gaan ze dan niet door met zoeken omdat een simpele wetenschappelijk team zegt dat er geen leven mogelijk is? (Daar bedoel ik mee; de natuurwetten en levensvorm die wij hier hebben, hoeft daar niet persé net zoals hier te zijn).
Ten tweede, er zijn nu twee radioboodschappen naar Gliese (c/d) gestuurd. Het signaal wat in 2029 zal aankomen op Gliese 581d, is deze dan misschien ook te beluisteren zijn door Gliese 581c en versa vice voor het bericht dat naar schatting in 2049 zal aankomen?
Het is al zo lang stil rondom Gliese, ik vermoed, aangezien er duidelijke radiosignalen vanuit Gliese zijn opgepakt, er leven aanwezig is. Waarom word er niks meer aan gedaan? Ik ben zeer overtuigd van mijn zaak dat we dingen gaan aantreffen blij Gliese die we zochten, in welke levensvorm dan ook.