OnegaiNL schreef:Ik ben van plan weg te lopen van huis, alles gaat fout
- thuis
- school
- levenswijze
alles gaat gewoon fout, ik leef ongezond omdat ik stikangst heb door een trauma, school gaat gewoon niet goed, thuis veel ruzie.
misschien ga ik wel helemaal nix te eten kopen en mezelf gewoon dood verhongeren
ik heb toch geen plek om heen te gaan, en mijn leven is toch verder nutteloos.
ik ben ook vaak ongelukkig hoor (en dat zijn ook niet de stereotiepe puber problemen). Spreek jezelf moed in. helpt best veel. Je hebt vast wel talenten (ik moest ook hard nadenken voordat ik ze vond).
spreek jezelf moed in. En het leven wordt alleen maar beter tot je 65ste (dat is de top qua levensgeluk, volgens de volkskrant). en als je je familie haat (heb ik zelf ook een beetje, waarschijnlijk niet zo erg als jij) geef ze dan niet hun zin. misschien huilen ze er even om, maar uiteindelijk worden zij er waarschijnlijk gelukkiger van als jij er niet meer bent (niemand vindt het leuk om met depri mensen te leven...heb ik ook gemerkt bij mijn ouders) en dat wil je toch niet. wees slecht en doe het niet en verveel ze net zo lang tot je klaar bent met je school. dan kan je zonder problemen weg en kan je je kansen pakken (en dat moet toch ook gebeuren...ik bedoel leedvermaak is één ding...maar uiteindelijk wil jij waarschijnlijk ook vrienden (en vriendinnen) leren kennen en je levensdoel waarmaken. ). en als je liever niet hebt dat je familie trots op je is, vertrek je na je opleiding naar het buitenland en horen ze niks meer van je.
als je gezakt bent...treur niet. Je hebt een jaar voor je waarin je je compleet kan voorbereiden op je examen (als je 6v over gaat doen) en dan heb je het in ieder geval goed geleerd (en dat is wat utieindelijk interessant is)... het is toch triest om te zien op wat voor manier sommige mensen hun examen wel halen... het inhuren van trieste professionals die die mensen binnen een paar weken weten vol te stoppen met alles wat men normaal in een jaar leert (en als je denkt dat die mensen dat gaan onthouden heb je het mis...kijk maar naar de hoeveelheid opfriscursussen en overgangsboekjes er bestaan...). Bovendien zal je dan minder gauw de verkeerde vervolgopleiding kiezen.
en gezond leven is tegenwoordig een kwestie van een vitaminepil per dag slikken en zo weinig geld krijgen dat je de echt ongezonde dingen niet kan betalen (drugs, rookwaar, veel snoep, alcohol). das een koud kunstje dus. maar als dat echt een probleem wordt... dan is er op dit moment geen ontkomen aan vrees ik.
persoonlijk heb ik mezelf ook voorgenomen om als me een slechte levensstijl me zou overkomen voor een zomervakantie te gaan lopen (niet echt weglopen...met medeweten van me ouders aangezien die me nog moeten verzorgen) en niet teveel in te pakken en dan te proberen van de natuur te leven (van de eetbare dingen zit er weinig ongezonds tussen) om dan mentaal wat harder te zijn en de verleidingen beter te kunnen weerstaan. maar volgens de rest van dit forum is dat blijkbaar geen goed idee.
maar jezelf uithongeren lukt je toch niet. als je mentaal zo sterk kan zijn zou je die mentale hardheid vermoedelijk beter kunnen benutten (en dat is een understatement...dat zouden echt maar heel weinig mensen kunnen).
Ik denk dat ik voorzichtig moet zijn wat betreft RIAGG en dergelijke. Ik haat dat soort organisaties. Het kan zijn dat ze me ooit hebben geholpen, maar dat is wat mijn moeder zegt en ik geloof er niet in (sterker nog...ik heb een sterke aversie tegen de gehele geestelijke gezonheidszorg). Ze helpen je iig niet van je problemen af, althans niet in mijn geval.
ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat het leven geen duidelijk nut heeft. Ik heb er maar van gemaakt dat het leven geen nut heeft, dus wel nut op zichzelf moet zijn. Enals je het daar niet mee eens bent dan nog iets...lachen is leuk...niet nuttig maar wel leuk. zelfs als het leven zinloos is, dan is het nog wel leuk. probeer wat meer te lachen en je wilt niet meer dood, want als je dood bent is er geen leuk meer en ook geen zin en alles positief is dan weg. en oneindigheid zuigt. variatie roeleert. leven > dood. duidelijk?