Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Diesel Power
Artikelen: 0
Berichten: 193
Lid geworden op: di 19 apr 2005, 20:24

Re: Weglopen

Ik zeg maar altijd: je moet nooit weglopen van je problemen. Hier dus zowel letterlijk als figuurlijk :wink:
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cassanne
Artikelen: 0
Berichten: 1.349
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 12:13

Re: Weglopen

Nou ja, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar als je ouders je inderdaad mishandelen is weggaan nog niet zo'n slecht idee.

Ik zou dan wel even contact opnemen met deskundigen (kan ook de politie zijn, als je hulpverleners niet vertrouwt) over opvangmogelijkheden. Er bestaan heus mensen die bereid zijn om je te helpen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous
Artikelen: 0

Re: Weglopen

Pleeg geen zelfmoord... daar ben je veel te slim voor! Veel mensen die zelfmoord plegen zijn hartstikke intelligent en dat is zo jammer... Je wilt toch niet één van de velen worden? Als je van school af bent heb je zo een baan, dat garandeer ik je :shock: en darna word alles beter, leuk huis, mooi inkomen en je kunt dan doen en laten wat je wilt en je bent niet meer gebonden aan de mensen die je haat en die jou haten. Probeer er toto die tijd gewoon het beste van te maken :wink:
OnegaiNL
Artikelen: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 13 mei 2005, 21:49

Re: Weglopen

jmmer genoeg ga ik zakken :shock:
sanderp
Artikelen: 0
Berichten: 96
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 20:45

Re: Weglopen

Is het feit dat er hier mensen zijn, die zonder dat ze jou kennen, het voor je opnemen, en je steun geven, niet genoeg reden om gewoon verder te gaan?
Homosapien
Artikelen: 0
Berichten: 36
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 17:50

Re: Weglopen

jmmer genoeg ga ik zakken ;)
Dat is indd ff balen!

maar geen reden op te geven :shock:

succes!
ik weet het eigelijk ook allemaal niet hoor :S
Gebruikersavatar
mo
Artikelen: 0
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 31 jan 2005, 18:53

Re: Weglopen

Denk altijd dit, er zijn mensen die het nog moeilijker hebben.Dus wat ben ik dan bezig, ik mag blij zijn met wat ik heb.Hopelijk dat dit kan helpen.

Hoe oud ben je eigenlijk(zodat ik me goed kan orienteren)?
Gebruikersavatar
Bean
Artikelen: 0
Berichten: 504
Lid geworden op: za 08 jan 2005, 21:17

Re: Weglopen

Ok, je gaat zakken dat is ***, maar er zijn miljoenen mensen met weinig opleiding die rijk of arm gelukkig zijn. Zelfmoord is geen goed idee, want wat heb je eraan, wordt je er gelukkig van? Weglopen is dan al beter, maar dat moet je ook zeker niet doen! Als je weg loopt heb je grote kans op straat te moeten leven en dan krijg je meer met allerlei instanties en dingen te maken, wat me ook zeer vervelend lijkt.

Hulp zoeken bij "echte" mensen is het beste (dus niet op een forum, maar bij mensen van vlees en bloed) die kunnen je helpen met mentale steun of misschien er iets aan doen, ze kunnen je er in ieder geval proberen door te slepen tot je volwassen bent.
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Weglopen

Ik sluit me grotendeels bij mijn voorganger aan... zoek hulp bij mensen van vlees en bloed, en ik doel niet op slagers hier. Zelfmoord biedt geen oplossing, want ieder andere oplossing is beter. Toen ik jong was, ben ik ook van huis wegegelopen, alhoewel ik nooit ben mishandeld door mijn ouders. Bij mij had het andere oorzaken.

Toen ik wegliep, ben ik bij het RIAGG terecht gekomen. (weet niet zeker of ik het goed schrijf) Ik ben toen in een kinderopvang geplaatst, en later werd ik doorgeplaatsts naar een andere opvang. Het was niet een eenvoudige periode als ik eraan terug denk, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ik was 14 of 15 oud.

Uiteindelijk, na een jaar in opvanginstanties, ben ik naar een kostschool gestuurd die mijn ouders betaalde. Dit is echter onbelangrijk voor jou. Wat belangrijk is, is dat er mogelijkheden zijn als je werkelijk NIET thuis wilt wonen, om wat voor redenen dan ook. Maar je moet contact zoeken met de daarvoor bedoelde instanties in je eigen omgeving.
krishna
Artikelen: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 08:04

Re: Weglopen

sorry dat ik een ouwere topic naar bovenhaal

maar ik vraag me af hoe het er nu voorstaat?
Gebruikersavatar
timwaagh
Artikelen: 0
Berichten: 293
Lid geworden op: wo 16 mar 2005, 15:50

Re: Weglopen

OnegaiNL schreef:Ik ben van plan weg te lopen van huis, alles gaat fout

- thuis

- school

- levenswijze

alles gaat gewoon fout, ik leef ongezond omdat ik stikangst heb door een trauma, school gaat gewoon niet goed, thuis veel ruzie.

misschien ga ik wel helemaal nix te eten kopen en mezelf gewoon dood verhongeren

ik heb toch geen plek om heen te gaan, en mijn leven is toch verder nutteloos.
ik ben ook vaak ongelukkig hoor (en dat zijn ook niet de stereotiepe puber problemen). Spreek jezelf moed in. helpt best veel. Je hebt vast wel talenten (ik moest ook hard nadenken voordat ik ze vond).

spreek jezelf moed in. En het leven wordt alleen maar beter tot je 65ste (dat is de top qua levensgeluk, volgens de volkskrant). en als je je familie haat (heb ik zelf ook een beetje, waarschijnlijk niet zo erg als jij) geef ze dan niet hun zin. misschien huilen ze er even om, maar uiteindelijk worden zij er waarschijnlijk gelukkiger van als jij er niet meer bent (niemand vindt het leuk om met depri mensen te leven...heb ik ook gemerkt bij mijn ouders) en dat wil je toch niet. wees slecht en doe het niet en verveel ze net zo lang tot je klaar bent met je school. dan kan je zonder problemen weg en kan je je kansen pakken (en dat moet toch ook gebeuren...ik bedoel leedvermaak is één ding...maar uiteindelijk wil jij waarschijnlijk ook vrienden (en vriendinnen) leren kennen en je levensdoel waarmaken. ). en als je liever niet hebt dat je familie trots op je is, vertrek je na je opleiding naar het buitenland en horen ze niks meer van je.

als je gezakt bent...treur niet. Je hebt een jaar voor je waarin je je compleet kan voorbereiden op je examen (als je 6v over gaat doen) en dan heb je het in ieder geval goed geleerd (en dat is wat utieindelijk interessant is)... het is toch triest om te zien op wat voor manier sommige mensen hun examen wel halen... het inhuren van trieste professionals die die mensen binnen een paar weken weten vol te stoppen met alles wat men normaal in een jaar leert (en als je denkt dat die mensen dat gaan onthouden heb je het mis...kijk maar naar de hoeveelheid opfriscursussen en overgangsboekjes er bestaan...). Bovendien zal je dan minder gauw de verkeerde vervolgopleiding kiezen.

en gezond leven is tegenwoordig een kwestie van een vitaminepil per dag slikken en zo weinig geld krijgen dat je de echt ongezonde dingen niet kan betalen (drugs, rookwaar, veel snoep, alcohol). das een koud kunstje dus. maar als dat echt een probleem wordt... dan is er op dit moment geen ontkomen aan vrees ik.

persoonlijk heb ik mezelf ook voorgenomen om als me een slechte levensstijl me zou overkomen voor een zomervakantie te gaan lopen (niet echt weglopen...met medeweten van me ouders aangezien die me nog moeten verzorgen) en niet teveel in te pakken en dan te proberen van de natuur te leven (van de eetbare dingen zit er weinig ongezonds tussen) om dan mentaal wat harder te zijn en de verleidingen beter te kunnen weerstaan. maar volgens de rest van dit forum is dat blijkbaar geen goed idee.

maar jezelf uithongeren lukt je toch niet. als je mentaal zo sterk kan zijn zou je die mentale hardheid vermoedelijk beter kunnen benutten (en dat is een understatement...dat zouden echt maar heel weinig mensen kunnen).

Ik denk dat ik voorzichtig moet zijn wat betreft RIAGG en dergelijke. Ik haat dat soort organisaties. Het kan zijn dat ze me ooit hebben geholpen, maar dat is wat mijn moeder zegt en ik geloof er niet in (sterker nog...ik heb een sterke aversie tegen de gehele geestelijke gezonheidszorg). Ze helpen je iig niet van je problemen af, althans niet in mijn geval.

ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat het leven geen duidelijk nut heeft. Ik heb er maar van gemaakt dat het leven geen nut heeft, dus wel nut op zichzelf moet zijn. Enals je het daar niet mee eens bent dan nog iets...lachen is leuk...niet nuttig maar wel leuk. zelfs als het leven zinloos is, dan is het nog wel leuk. probeer wat meer te lachen en je wilt niet meer dood, want als je dood bent is er geen leuk meer en ook geen zin en alles positief is dan weg. en oneindigheid zuigt. variatie roeleert. leven > dood. duidelijk?
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Weglopen

Ik las dat je zegt, dat je waarschijnlijk ga zakken. Maakt dat wat uit? Ik ben zelf ook gezakt en ik heb er echt wel plezier in gehad om het nog een jaar over te doen. Het is misschien niet leuk, maar je leert weer wel nieuwe dingen, zoals de dingen die je de eerste keer niet opgepikt heb. En verder kom je ook weer nieuwe mensen tegen. Als het je 1 keer niet lukt, betekend het niet dat je een mislukkeling bent hoor.

Over een paar jaar zou je oud genoeg zijn om op kamers of een eigen huis te huren.

Het leven is niet altijd even mooi, maar wat kunnen we eraan doen? We kunnen depri doen, maar we kunnen ook opgewekt blijven leven. Het leven is hoe je het zelf ervan maakt en natuurlijk zijn er mensen die het ongemakkelijk voor je kunnen maken, maar het zijn je eigen keuzes of je er wat aan gaat doen of niet.

Verder weet ik niet zoveel meer te vertellen, misschien als ik verder ga krijg je meer *** verhalen
jelix
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 02 aug 2004, 14:46

Re: Weglopen

Ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen.
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Weglopen

Of hij is dood of hij komt hier niet meer. Tot nu toe nog geen reactie gekregen.

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Iwerke
Artikelen: 0
Berichten: 407
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 14:10

Re: Weglopen

Of hij is dood of hij komt hier niet meer. Tot nu toe nog geen reactie gekregen.
hoop dat je geen gelijk hebt maar ja...

wens je nog veel sterkte en laat nog eens iets weten hoe het gegaan is , hoe het gaat

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!