Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: De ware aard van god

Sofia schreef:De 'Vader' is de wens van de gedachten, het verlangen naar, het dromen van, en de aansporing van onze ziel om onze talenten te benutten...

De 'Zoon' is de realiteit, onze ratio, het verstand dat ons aanspoort om met behulp van oefening en lessen, onze talenten te verheffen tot succesvol geluk...

De 'Heilige Geest' is de manifestatie van ons 'werk', het samenwerken van 'aangeboren' talent en 'aangeleerde' kennis...

Oftewel: Vader + Zoon = Heilige Geest

Quote uit de Bijbel: "Wanneer twéé van U op aarde, éénzelvig tot iets besluiten, het zal geschieden!"...

Nóg anders verwoord: Als hart (gevoel/Vader) en hoofd (verstand/Zoon) op één lijn zitten, komt het voor elkaar...(wordt je gebed verhoord/stort de Heilige Geest zich over je uit...)
Een drie-eenheid gestoeld op bovenstaande quote lijkt op Ethos, Pathos en Logos of zelfs een Neutron maar de laatste heeft weer te maken met energie....
Bovenstaande quotes hebben m.i. alleen hun nut als persoonlijke zinverlening aan bepaalde delen van de Bijbel. Belangrijk, maar in dit forum willen we toch meer de kant op van wetenschappelijke en filosofische studie van religie.

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Sofia

Een drie-eenheid gestoeld op bovenstaande quote lijkt op Ethos, Pathos en Logos of zelfs een Neutron maar de laatste heeft weer te maken met energie....

Dat kan dan, volgens mij, wel kloppen! Gevoelens zijn namelijk pure energie...en gedachten vormen ook weer energie...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

phoenixofflames

Je hebt de klok horen luiden maar weer niet waar de klepel hangt. De almacht/schepping wordt toegeschreven aan God de Vader, de Wijsheid aan God de Zoon en de heiliging aan God de Heilige Geest. Maar dit zijn maar beelden. Alle Drie doen ze dit, samen. Alles wat God buiten Zichzelf doet, doen de 3 Personen samen. Maar deze toeschrijving is slechts menselijk. Tuurlijk is God de Vader niet minder machtig dan God de Zoon enzovoort. Ze zijn alle Drie gelijk, behalve in Hun 'voortbrengen en voortgebracht worden.

Voor wat uitleg verwijs ik u graag door naar mijn post op

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=100323
Christoffer Joost

Ik heb er een hele gekke theorie over:

De vader is degene spreekt.

De zoon is degene die luistert.

De heilige geest is degene die ziet.

Net als de drie aapjes: Horen, zien en (zwijgen) spreken

Ik weet dat het veelste ver gaat.

Hierbij mijn excuses want ik weet dat dit een wetenschaps forum is en geen "leg maar lukraak connecties" forum

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

ypsilon

Hierbij mijn excuses want ik weet dat dit een wetenschaps forum is en geen "leg maar lukraak connecties" forum
Ik kan het niet helpen, maar ik denk dan meteen: Waarom doe je het dan?

Maar dit topic wordt zo langzamerhand een vergaarbak voor niet-onderbouwde theorieën. Degenen die hiermee verder willen kunnen terecht in het daartoe bestemde forum, waar strenge eisen aan de theorie zullen worden gesteld. Dit forum is bedoeld voor wetenschappelijke en filosofische discussie over godsdienstgerelateerde zaken. Daar lijkt dit niet op. En dus:

-slotje-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!