de grijze muis
Artikelen: 0

Re: Vegetari

Ik blijf wantrouwend over dat onderzoek in dat ene Japanse dorpje.

Er kunnen immers zoveel factoren meespelen om geen hart en vaatziekten te krijgen.

Nu ik verneem, dat je bron afkomstig is van een medisch psycholoog, hoogleraar of niet, ben ik helemaal niet gerustgesteld. Vervolgens schrijf jij, AD, er nu nog bij dat ze ook zeewier aten, dat zou kunnen betekenen dat het dorp dichtbij de zee ligt.

Misschien aten die mensen dagelijks wel grote hoeveelheden vis, die nog niet met kwik bevuild was en zoals je weet is dat gezond voedsel; bovendien zullen ze geen zittend leven geleid hebben, noch een managerfunctie hebben gehad in industrie of op de beurs. Er spelen zoveel factoren mee en nogmaals Japanners eten soja in een gefermenteerde vorm. De meningen zijn verdeeld , maar steeds meer komen er aanwijzingen dat dat beter is, omdat de groeihormonen, pseudo oestrogeen, geneutraliseerd zouden zijn door het fermentatieproces.

De soja industrie is een miljarden industrie geworden, soja wordt tegenwoordig aan zeer veel producten toegevoegd. Het wordt vanuit de industrie gepromoot, net als eertijds 'vlees is kracht' en 'Joris 3pinter'. Je krijgt in allerlei voedingswaren nu soja binnen. Als je het als vleesvervanger wil gebruiken, neem het dan in gefermenteerde vorm, dat lijkt toch wel verstandiger te zijn. Quorn is iets heel anders, dat is geen sojaproduct.

Ik moet je teleurstellen wat het plaatje betreft met volgens jou een heerlijke maaltijd. Het komt op mij over als een bord vol met een zootje ongeregeld, maar honger maakt rauwe bonen zoet.
de grijze muis
Artikelen: 0

Re: Vegetari

Vanavond Thema avond bij de VPRO om 20.25 tot 21.50 Het Dierenduel.

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”