Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Lupus
Artikelen: 0

Re: Determinatietopic

Iets ter grootte van een reiger of lepelaar zou best kunnen. Het is inderdaad geen zoogdier, daarvoor is het bijvoorbeeld te licht gebouwd. Misschien is er een bioloog die dit leest en die weet hoe je dit verder zou kunnen determineren.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.

ads

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

esther19

Het is inderdaad ook bijzonder licht in vergelijking met de grootte
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

raf

Ik zou denken aan een kip een eend of iets van die familie.
Lupus

Ik niet. Daarvoor is het m.i. te groot.
Deel liever je eigen gedachten om zo je dwaasheid te tonen, dan iemand te citeren om zo wijzer te lijken.
esther19

Eend of kip is qua vindplaats erg onwaarschijnlijk
raf

Een overschot van een maaltijd weggeworpen op het strand ? Niet zo onwaarschijnlijk. Vuile mensen hebben we hier, in de zomer, elke dag op het strand. Het kan ook ergens door een passerend schip, over boord zijn gegooid. Ook dat soort rommel komt elke dag op ons strand aangespoeld.
esther19

Afbeelding

Dit is bij hoog water, er lagen daar geen schelpen en ander aangespoeld spul dus aangespoeld van een schip lijkt me niet logisch. Zandstranden waren er ook niet in de buurt. Als vb een hond het er heen gesleept had zou er vraatschade aan zitten?
gijsbert123

Ik hoop dat ik op dit forum terecht kan met mijn vraag. Ik heb sinds een aantal maanden last van een vliegje en de soort kan ik niet thuisbrengen. Ze vliegen langzaam, je hoeft ze maar aan te tikken en ze vallen dood neer, zijn zo'n 7mm groot en het lijkt er op dat ze slecht tegen licht kunnen. Ik "vang" er dagelijks een stuk of 10, maar krijg de bron niet gevonden. Ik een paar foto's gemaakt van de vliegjes welke te vinden zijn op:

afbeelding vliegje1

afbeelding vliegje2

Ik heb ze nog nooit eerder gezien en vooral de mooie ronde vleugeltjes zijn kenmerkend. Ik heb echter geen idee wat voor type vliegje het is en waar ze vandaan - of op afkomen. Wie kan mij vertellen wat voor soort vliegjes dit zijn en hoe ik deze effectief en wellicht diervriendelijk kan bestrijden?

Met vriendelijke groet,

Gijsbert Rochat
ajw

gijsbert123 schreef:Ik hoop dat ik op dit forum terecht kan met mijn vraag. Ik heb sinds een aantal maanden last van een vliegje en de soort kan ik niet thuisbrengen. Ze vliegen langzaam, je hoeft ze maar aan te tikken en ze vallen dood neer, zijn zo'n 7mm groot en het lijkt er op dat ze slecht tegen licht kunnen. Ik "vang" er dagelijks een stuk of 10, maar krijg de bron niet gevonden. Ik een paar foto's gemaakt van de vliegjes welke te vinden zijn op:

afbeelding vliegje1

afbeelding vliegje2

Ik heb ze nog nooit eerder gezien en vooral de mooie ronde vleugeltjes zijn kenmerkend. Ik heb echter geen idee wat voor type vliegje het is en waar ze vandaan - of op afkomen. Wie kan mij vertellen wat voor soort vliegjes dit zijn en hoe ik deze effectief en wellicht diervriendelijk kan bestrijden?

Met vriendelijke groet,

Gijsbert Rochat
volgens mij is het een Psychoda motmug
Klintersaas
Social:

Inderdaad een soort motmug, verwarring met andere insecten is zo goed als uitgesloten.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Doffer

Hallo

Hier een 3 tal foto's van een motje dat veel voorkomt in mijn duivenhok. De rupsen eten voornamelijk veerafval en andere overtollige resten.

Weet iemand wat de naam van deze mot is?

Afbeelding

Zou dit een kledingmot kunnen zijn?

Of zijn kleermotten lichter zonder vlekken?
biologiestudent

Via een determinatiesleutel van lepidoptera zou je dit redelijk vlot moeten kunnen achterhalen.

http://www.vlindernet.nl/vlinderzoeken.php?stap=1
Doffer

Ik krijg hem niet terug gevonden, jullie wel?
Jan van de Velde

robertsia
robertsia 925 keer bekeken
Van een Brits militair kerkhof in Noord-Frankrijk nam ik bij wijze van souvenir in augustus 2009 wat takjes van dit kruipende plantje mee. Het was daar zeker met opzet geplant. Het bloeide toen, al herinner ik me niet meer hoe uitbundig.

Thuisgekomen met wat wortelpoeder geplant kwam het vlot op gang. De pot overwinterde zonder ingegraven te zijn in de platte bak, zeker niet vorstvrij dus, want de in die bak in de grond geplante selderij heeft afgelopen winter een behoorlijke opdonder gehad. Kortom, het dingetje is in onze omgeving ongetwijfeld nagenoeg volkomen winterhard.

Dit jaar nadat de ergste vorst over was heb ik de pot buiten gezet, en de kluit gescheurd en in 3 potten opgeplant. Inmiddels heb ik in de tuin dus 3 van deze plantjes, elk met een diameter van inmiddels een 20 cm. En ze staan al sind eind april behoorlijk te bloeien.

Iemand die enig idee heeft hoe dit plantje heet?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Minecraft - Nintendo Switch

Minecraft - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

ajw

Doffer schreef:Hallo

Hier een 3 tal foto's van een motje dat veel voorkomt in mijn duivenhok. De rupsen eten voornamelijk veerafval en andere overtollige resten.

Weet iemand wat de naam van deze mot is?

Afbeelding

Zou dit een kledingmot kunnen zijn?

Of zijn kleermotten lichter zonder vlekken?
Het lijkt op Endrosis sarcitrella

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!