Johan2 schreef:Niet weer hè, Arjen. Jij moet met geloofwaardig onderzoek aankomen. Dat hoef jij, of EvilBro, of ik, niet zelf te doen, want daar zijn wij vast allemaal te dom voor. Gewoon een goed artikel over een onderzoek dat jij geloofwardig vindt.
Luister eens Johan. Ik heb dat altijd willen geven. Maar zolang iemand weigert om eerst de wereld te ontleden en na te denken hebben zulk soort dingen helemaal geen nut.
Wat je vraagt, Arjen is een onmogelijkheid. Jij en EvilBro zitten op totaal andere golflengten(*). Neem nou deze:
Dit komt doordat pseudowetenschappers zich per definitie niet aan de regels van wetenschap willen houden (anders waren ze geen pseudowetenschappers geweest).
Jij houd je niet aan de door E. onderhouden spelregels, hetgeen door jou ook volmondig wordt toegegeven:
Ik ben blij dat je jezelf eindelijk ziet voor wat je bent. Want wanneer je zo in je eigen wereldje leeft als jij ben je toch niet gevoelig voor bewijsmateriaal van allerlei kwaliteiten.
Jij vindt die spelregels beperkt en kortzichtig. In die situatie kun je nooit samen
de wereld ontleden. Jullie spreken beiden voor eigen parochie (=de topicvraag). Er rest jullie niets anders dan discussiëren over
concrete voorbeelden. Dus nogmaals: kom daar nou mee en kijk wat er dan gebeurt. Dat onderzoek van Louis Rey bijvoorbeeld. Waarom spring je daar eerst dankbaar op in - zo van:
zie je wel om vervolgens, als ik twee bedenkingen maak, terug te krabbelen en te zeggen dat
het op zich niets met het voorbeeld te maken had, maar dat je dit (het zich afsluiten voor niet binnen de regels passende verschijnselen) zo "
ontzettend vaak ziet gebeuren". Geef dan eens een voorbeeld waarbij je dat ziet en waarvan je denkt dat je je niet bij de eerste kritische noot terug moet trekken.
(*) En EvilBro: het zoeken naar drogredeneringen en innerlijke tegenstrijdigheden mag voor jezelf een bevredigende bezigheid zijn, het heft geen enkele zin in een discussie met New Agers voor wie
de waarheid niet bestaat en voor wie
alles waar is als het voor jou waar is. Het is preken voor eigen parochie en je kwaad maken heeft geen zin.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)