(Met een formule aan komen die aaneemt dat tijd bestaat en daarmee het bestaan van tijd bewijzen..? Waarom zijn er bananen, omdat er bananen bomen zijn,... of zoiets.).........wanneer iemand zegt dat tijd niet bestaat, dan vraag ik me toch af hoe dit dan wordt verklaard: S=1/2 a*t2. Waneer men ervan uitgaat dat tijd niet bestaat dan kan men ook geen afstand afleggen. Aangezien je dit wel kan heb ik geen andere mogelijkheid dan te concluderen dat tijd bestaat. Hoe tijd verder wordt ingedeeld (dagen, uren, milennia etc.) dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Het gaat erover wat tijd is!, waarom is er tijd(sbeleving)?
Zonder een waarnemer is er volgens mij geen tijd. Waarom zou je dan alle tussenligende stapjes beleven en niet gelijk de eind uitkomst 'uitreken'.
Waarom S(0.1),S(0.2),S(0.3),.... en niet gelijk S(oneindig), als het heelal niet meer dan een formule zou zijn.?
Volgens mij moet eerst iedere stap S(t) door ons geevalueerd worden, er moeten keuzes gemaakt worden voordat het volgende moment komt/bepaalt is...?
(lees ook voorgaande post van mij, als het je interesseert).
Ik weet niet of je het verschil begrijpt, ik heb moeite om het concreet te maken, misschien later een beter voorbeeld.
(Neem me niet te letterlijk, reageer op de kern, aub.)
Puzzels