Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.Wel kun je er uithalen dat de aarde plat is, of in ieder geval hoeken heeft. Jesaja 8:9
Klopt, rond, zoals een schijf rond is. Niet bol vormig maar plat en rond.
circel,

Moderator: Rhiannon
Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.Wel kun je er uithalen dat de aarde plat is, of in ieder geval hoeken heeft. Jesaja 8:9

Isa 40:22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen.Klopt, rond, zoals een schijf rond is. Niet bol vormig maar plat en rond.Vortex29 schreef:Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.Wel kun je er uithalen dat de aarde plat is, of in ieder geval hoeken heeft. Jesaja 8:9
circel,
mm toch wel. rond als een bal: kloot...Isa 40:22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen.OneStepForward schreef:Klopt, rond, zoals een schijf rond is. Niet bol vormig maar plat en rond.Vortex29 schreef:Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.
circel,
Er staat niet in dat de aarde plat is en ook niet rond zoals een schijf. Ook niet een bolvorm.
Nee echt niet! Sorry!Isa 40:22 Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en breidt ze uit als een tent, om te bewonen.OneStepForward schreef:Klopt, rond, zoals een schijf rond is. Niet bol vormig maar plat en rond.Vortex29 schreef:Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.
circel,
Er staat niet in dat de aarde plat is en ook niet rond zoals een schijf. Ook niet een bolvorm.
Iemand in je omgeving die het kan lezen en een stel dikke woordenboeken doet wonderen.Anonymous schreef:Isa 40:22 הישׁב על־חוג הארץ וישׁביה כחגבים הנוטה כדק שׁמים וימתחם כאהל לשׁבת׃
mwah ik kan het er niet uithalen van schijf.![]()
een stel dikke woordenboeken maakt geen juist verhaalOneStepForward schreef:Iemand in je omgeving die het kan lezen en een stel dikke woordenboeken doet wonderen.Anonymous schreef:Isa 40:22 הישׁב על־חוג הארץ וישׁביה כחגבים הנוטה כדק שׁמים וימתחם כאהל לשׁבת׃
En ik zei cirkel, een woord dat in 9 van de 10 (buitenlandse vertalingen) er ook staat. Maar toch schijf komt daar een stuk dichter bij dan "kloot".
Dat niet, maar 9 van de 10 vertalingen op deze planeet zegt cirkel. Tevens het hebreeuwse woord is niet met kloot te vertalen. Onmogelijk. Ik heb het niet alleen nagezocht maar ook nagevraagd aan iemand die het kan lezen. Kennelijk waren de statenvertalers erg onder de indruk van Galileo.Anonymous schreef:een stel dikke woordenboeken maakt geen juist verhaalOneStepForward schreef:Iemand in je omgeving die het kan lezen en een stel dikke woordenboeken doet wonderen.Anonymous schreef:Isa 40:22 הישׁב על־חוג הארץ וישׁביה כחגבים הנוטה כדק שׁמים וימתחם כאהל לשׁבת׃
En ik zei cirkel, een woord dat in 9 van de 10 (buitenlandse vertalingen) er ook staat. Maar toch schijf komt daar een stuk dichter bij dan "kloot".
Klopt.Het gaat uiteindelijk om de 'boodschap' die de bijbel inzich heeft.
Dat zou je kunnen stellen ja.Leuke gast schreef:bijbels citaat:
Uren, dagen, maanden, jaren, vliegen als een schaduw heen.
Je zou kunnen stellen dat men toen al wist hoe de natuur in elkaar zit.
De wetenschap kent nu inmiddels de relativiteits theorie.
licht verplaatst zich met de lichtsnelheid,
gravitatie verplaatst zich met de lichtsnelheid.
......... verplaatst zich met de lichtsnelheid.
de relativiteits theorie stelt dat als iets met een hoge snelheid verplaatst dat de tijd ten op zichte van de waarnemer langzamer gaat.
Als iets zich voorplant met de snelheid van het licht, dan zal de tijd vanaf waarnemer gezien zelfs stilstaan.
In dat geval zal voor het betreffende object, 'Uren, dagen, maanden, jaren, vliegen als een schaduw heen'.
In een zwart gat kloppen ze opeens niet meer.gemertp schreef:"De wet van de natuur is de enige wet die geld" is mijn uitspraak.
Je zou nu kunnen stellen dat ik de wet al weet die alle natuurkundige wetten in 1 wet combineerd. (die nog niet gevonden is).
Dat is precies dezelfde redenering...
Nope, Toen waren de dino's toch al een tijdje dood...of je moet willen geloven dan Adam en Eva miljoenen jaren in het paradijs hebben zitten rond banjeren zonder enig bewijs te hebben achter gelaten.Volgende issue:
Liepen er mensen rond ten tijden van de Dinosauriërs?