Is dit een mop of...?wijsneus schreef:Een boer wil 100 kippen ver kopen;hij doet ze in zijn bakfiets en sûteld het land in...
Komt hij bij een oude man die wil wel kip kopen voor 1 pieterman p.st.
Komt hij bij een gegoede man man die wil wel kip kopen.voor 0.05 pieterman p.st.
Komt hij bij een arme moedern zij wil wel kip kopen.voor 5 pieterman p.st.
Uit eindlijk heeft hij 100 pietermannen voor de kippen gekregen hoeveel aan de oude,gegoede en de moeder?

Wederom is dit een mop of..? Hier moeten alleen wiskundemoppen gepost worden!prospector schreef:Drie mannen op café en ze drinken een paar pinten. Vóór ze vertrekken leggen ze elk tien euro op tafel, samen dus 30 euro. De ober loopt daarmee naar de kassa, tikt af, en ziet dat de rekening 25 euro bedraagt. Hij legt de ontvangen 30 euro in de kassa, neemt 5 euro's terug en loopt weer naar de drie gasten.
Hoe verdeel ik nu die 5 euro tussen die drie, denkt hij zo... Hij heeft een idee en hij houdt gewoon 2 euro's in zijn zak. Aan elk van de drie geeft hij één euro terug. Zo, dat is dan weer mooi geregeld. Bedankt en tot ziens!
De drie mannen hebben dus elk 9 euro betaald: 3 x 10 euro gegeven en 3 x 1 euro teruggekregen. 3 x 9 is 27 euro. De ober heeft 2 euro in zijn zak gestoken. Samen geeft dat dus 27 + 2 is 29 euro.
Waar is die dertigste euro gebleven?
Ik vind hem leuk,ik begrijp niet dat dit niet wordt begrepen door mensen die hem niet leuk vinden.Waar is die dertigste euro gebleven?
Geen ramp hoor. Dit forum is intussen zo groot dat de kans dat een gegeven onderwerp al een keer werd besproken alleen maar toeneemt.prospector schreef:@dirkwb en @Klintersaas:
Het spijt me![]()
't Zal niet meer gebeuren.