Puzzel Puzzels
Rub
Artikelen: 0

Re: Blunders en ongelukjes

Meestal hebben ze op een labo stevige tafels...

In een iets ouder labo waren de tafels nog van houd (niet met de gekende stenen tegels als blad).

En jawel hoor dat stukje antiek labo-materiaal werd vakkundig vernietigd. Hoe?

Men voerde een proef uit waar bij men een stukje kalium liet reageren met water (nogal simpel).

Nu gooide er iemand een klomp kalium in zo groot dat de reactie de beker met water en de houten labo-tafel eronder tot schroot werden verwerkt. (hitte ontwikkeling).

tijd voor vernieuwing in het labo... :oops:

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Fuzzwood

Ehm het materiaal hout is nog altijd met een t hoor :oops:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

epiphonix

En hout houd je vast.
Adriaan_CF

Op het lab wordt wat apparatuur gedeeltelijk met een PC aangestuurd, op die PC draait ook andere software en die is dus traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag .... er stond al een tijd een nieuw scherm, toetsenbord en muis klaar (bedoeld voor een PC die elders geplaatst zou worden) maar die werd nog niet gebruikt.

Van de week riep een collega mij; bepaalde apparaten werkten niet, wat hij ook probeerde; uit zetten en weer aan, PC uit en weer aan enzovoorts.

Het kostte ons samen nog bijna een uur voor we er achter kwamen dat die remote PC in gebruik genomen was .... :oops: ... en dat alleen TWEE apparaten nu via die PC werden aangestuurd.
epiphonix

Vergelijkbaar is het verwisselen van twee computermuizen van computers die naast/tegenover elkaar staan... :oops:
Pelson

Ook wel grappig:

Ons eerste practicum organische dit jaar:

"analyse" van melk... de casseïne er uit halen, en de lactose en dergelijke...

Om die lactose er uit te halen gebruikten we ethanol van 70°C

Nu was iemand niet echt aan het opletten toen hij met +-20ml ethanol afkwam naar de zuurkast... aan de overkant was namelijk iemand bezig met zijn melk te verwarmen (boven een bunsenbrander).

Plots zei het: WOEF, en daar stond zijn melkje mooi te fikken...

Mooi, dacht ik zo, voor een eerste practicum

(even aan toevoegen: mij melk was op een bepaald moment ook wat aan het overkoken, waarbij er soms 'uitbarstingen' tot 2meter hoog waren! dolle pret dus)
Gerard

practicum organische ? het lijkt meer op brainiac
Albicilla

hahahahaha die practica organische zijn echt zalig.... :oops:
Fuzzwood

Mja pret, ik lach pas als je die kokende melk in je gezicht zou krijgen 8-[ (dat meen ik uiteraard niet maar je snapt waar ik heen wil: op een lab speel je niet ;) ). Als je de zoveelste spuit demiwater of een hand ijs in je nek krijgt als je net zwavelzuur aan het overschenken bent, snap je die stelling wel. :oops:
placebo

als je een teiltje met zeepzop neerzet en daar met een slangetje gekoppeld aan de gaskraan gasbelletjes in gaat blazen kun je die laten ontvlammen met een simpele lucifers. nu deden wij dit in de zuurkast op school de zuurkast was helemaal dicht en we hadden nogal veel bellen gemaakt we staken het aan en de vlammen vlogen onder de zuurkast vandaan het onderste stukje stond natuurlijk nog een cm of 7 open om de lucifer erin te gooien. gelukkig had degene die er stond een labjas aan en was er niks aan de hand :oops: .. en daarna hebben we de proef nog een paar keer gedaan 8-[

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Een klein beetje letten op je spelling en zinsbouw is beslist geen zonde. Zelfs in de Chillout Lounge!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>
Groove

Ik heb in 1998 melk verast in de labzaal, maar niet in de zuurkast; het stonk verschrikkelijk!!! Ik kreeg een felle uitbrander.. :oops:
Boanerges

Ik heb in 1998 melk verast in de labzaal, maar niet in de zuurkast; het stonk verschrikkelijk!!! Ik kreeg een felle uitbrander.. 8-[
Haha dat zal best ja,

Mij gebeurt het nog wel eens dat ik Greencab (ingekapselt calciumbyteraat) aan het verassen ben en dat het dan vlam vat. Opzich is dat niet erg, wel erg is het als het een volle plaat met 40 kroesjes betreft.

In het ergste geval als je het niet op tijd uitkrijgt moet je alles weer overnieuw doen.

En dan die stank van de Greencab zelf nog :oops:
rauser

nou mijn leraar had bij mij een bloedneus veroorzaakt. hij wist dat ik geen reukvermogen heb. dus hij zette een potje ijsazijn voor mijn neus. al mijn klasgenootjes vlogen al naar de hoeken vanwege de geur maar ik rook niks dus bleef zitten en daarom kreeg ik die bloedneus :oops:
stoker

klinkt gezond

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

phj

nou mijn leraar had bij mij een bloedneus veroorzaakt. hij wist dat ik geen reukvermogen heb. dus hij zette een potje ijsazijn voor mijn neus. al mijn klasgenootjes vlogen al naar de hoeken vanwege de geur maar ik rook niks dus bleef zitten en daarom kreeg ik die bloedneus :oops:
Wat heeft jouw leraar humor.

Expres een fles ijsazijn voor je neus zetten omdat je het toch niet merkt, iedereen vlucht weg maar jij blijft rustig zitten en vervolgens er een bloedneus aan overhouden?

Komt mij over als een vreemd verhaal.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!