Ik wil als advocaat aandragen dat deze overtreding plaatsvindt weliswaar naar de letter, maar niet naar de geest van die regel. En in zo'n geval laat de rechter de geest prevaleren boven de letter.
Wat achtergrond: die regel is ingevoerd omdat hier nogal wat mensen kwamen die via wetenschapsforum.nl zoveel mogelijk mensen naar hun eigen site wilden komen lokken. Het betrof dus externen die hier kwamen bekendheid te verwerven.
In het geval van folding@home is het zo dat we intern met het idee zijn gekomen. Ik mag wel zeggen dat een groot deel van de lezers hier zich erg konden vinden in het project. Je kan er dan als groep voor kiezen om dat idee uit te dragen.
Kortom: Ik heb er geen problemen mee als er op dit forum (extra) reclame wordt gemaakt voor (1 van de) eigen activiteiten.
Ger schreef:Niet om te regelneuken, maar in de forumregels staat het volgende:
(...)
Ook wetenschapsforum staat niet boven de wet
Maar het gaat nu niet over de wet, maar oven de regels. En aangezien we zelf onze eigen regels maken.... Het staat ons natuurlijk altijd vrij om onze eigen regels bij te stellen, dus als je vindt dat we er tegenin gaan wil ik dat wel even doen hoor
Ik moet zeggen: strikt genomen heb je wel gelijk hoor, maar ik hoop dat mijn uitleg de "geest" van de regel wat duidelijker heeft kunnen maken. Wel attent overigens dat je er op wees!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic