Dit is een wederkerende discussie: PEAR en GCP hebben NIET omomstotelijk bewijs geleverd dus hou alsjeblieft op met die onderzoeken te noemen als "wetenschappelijk" bewijs. Heb je de kritieken op die onderzoeken niet gelezen? of wil je gewoon niet zien dat die onderzoeken eigenlijk geen resultaten voortbrengen.
Daarom heb ik het ook over aanwijzingen. Ik heb de kritieken gelezen, en degene die kritiek gaf ging ervanuit dat 1 van de onderzoekers gesjoemeld heeft met de resultaten. Verder is het een koud kunstje om met statistieken te rotzooien om zowel bewijs VOOR als TEGEN te leveren. Vooralsnog ga ik ervanuit dat het hier om 'aanwijzingen VOOR' gaat, maar de tijd zal het uitwijzen, wanneer de resultaten ooit gepubliceerd zullen worden.
En hou jij nou eens op met te beweren dat deze aanwijzingen allemaal onzin zijn en dat degenen die het hier niet mee eens zijn niet zinnig zijn.
Verder is het laten "bewegen" van je lichaam gekoppeld aan electronenoverdracht in je neuronen/spieren etc. dit is meetbaar en wetenschappelijk uitgebreid verklaard. Wat ik bedoel met het laten bewegen van materie met de geest is dat met alleen je wilskracht je opjecten kunt verplaatsen zonder tussenkomst van meetbare/zichtbare krachten. (Dat ik dit nog moet uitleggen is wel erg....zucht..

)
Ja leuk, en wat is een electron?
Weet jij soms niet dat beweging op zichzelf al een paradox is? Of heb jij het antwoord op Zeno's paradox, waarin een schildpad het tegen Achilles opneemt in een race. Hierbij geld dat Achilles de schildpad nooit kan inhalen, omdat de afstand tussen hem en de schildpad telkens halveert, en dus nooit 0 wordt.
Probeer jij nu eens wat dieper over de realiteit na te denken. Je kunt wel alles klakkeloos een naampje geven ('electronen in de spieren'), maar hier schiet je echt niet veel mee op.
De enige manier waarop die paradox opgelost kan worden, is als je ervan uit gaat dat de electronen in je lichaam een klein 'sprongetje' (of een teleportatie) door de ruimte maken.
Verder wijs ik je er opnieuw op, dat volgens jouzelf, de mens niet eens een geest heeft. Waarom beweer je dan wel dat de menselijke geest het eigen lichaam kan laten bewegen? Je gelooft ook al niet in een vrije wil, en het bewustzijn kun je ook al niet verklaren.
Kortom, jouw 'zinnige' aanpak, levert totaal geen antwoorden op.