Volgens mij is het aantal bezoekers niet echt van belang, er zijn sites, die makkelijk 100'000 bezoekers kunnen slikken per keer, toegegeven, ik kan erin komen dat WSF op een klein servertje wordt gedraai (louter hypothetisch) maar zelfs dan nog lijkt 300 mij een laag aantal om vast te draaien. Bovendien wordt er gezegd dat fora snel laden en topics traag. Dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Ik ben ook van mening dat -al zou je een simpel servertje hebben- een website makkelijk 300 bezoekers aan moet kunnen. En vergeet niet: dat is een weergave van het aantal mensen online
in de afgelopen 10 minuten.
Overigens zou het verschil in laadtijd tussen fora en topics wel verklaard kunnen worden door een belasting van gebruikers: het laden van een topic belast de SQL-server vele malen zwaarder: alle berichten moeten opgevraagd worden en gebruikersinformatie moet erbij worden getoond. Dat is intensiever dan het afgaan van de (kleine) tabel met de verschillende fora die we hebben.
Het is alleen verschrikkelijk lastig om te achterhalen waar nu precies de zwakste schakel zit en, belangrijker, hoe deze te verhelpen is. Als iemand concrete ideeën heeft over hoe dit te achterhalen is houd ik mij aanbevolen!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic