Moderator: Rhiannon
Bij 0 K bewegen de elektronen nog steeds.tijd is het bewegen van elektronen!
Wat gebeurt als je iets bevriest?!?
Wat zou er gebeuren nij o° K?
Persoonlijk vond ik dit een echt 'leuke' gedachte.
Niet echt, wij hebben de term 'tijd' uitgevonden en er een eenheid aan gegeven, dus de seconde en de minuut en jaar enz. zijn uitvindingen van de mens maar tijd op zich niet. Zoals bij afstand, de term en de eenheid hebben wij bedacht maar 'afstand' heeft altijd bestaan en is dus ook geen uitvinding van de mens.Volgens mij is "tijd" een uitvinding van de mens. Iets waar we ons kunnen aan vasthouden, waar we ons leven mee kunnen organiseren. Voor onze berekeningen hebben we de "tijd" nodig.
dimensie(s)
Misschien is de woordkeuze niet ideaal. Met een 'directe definitie' bedoel ik iets in de aard van: "tijd is X", waarbij X een zin of formule is die geen zaken bevat die zelf een reeds gegeven notie van tijd vereisen. M.a.w., een definitie in de klassieke betekenis.Waarom is dat dan indirect?
Met een 'directe definitie' bedoel ik iets in de aard van: "tijd is X", waarbij X een zin of formule is die geen zaken bevat die zelf een reeds gegeven notie van tijd vereisen. M.a.w., een definitie in de klassieke betekenis
Dood zijn kost ook tijd. Wie zegt dat de tijd niet regelmatig (bijv. een paar keer per uur) even een minuutje stilstaat, en dan weer verder gaat? Wij zouden het niet merken.bas001 schreef:Tijd is een constant iets je kan het niet sneller of langzamer laten lopen en je kan het zeker niet bevriezen.
Als je microben zou bevriezen en alles op de aarde erbij zou dat dan betekenen dat de tijd stil staat? De tijd loopt door als de tijd echt stil zou staan dan zouden alle planeten en alle andere voor komende dingen om de aarde heen ook niet meer draaien. Dus lijkt het me op het moment dat de tijd stil staat dat alles dood is.
Hij bedoelt:Kan dat wel? Bedoel je: T=nietT