Ik zou het niet weten...
Er staat witte tekst met het antwoord in zijn post, Marjanne
Ik weet er ook eentje, maar ik wil er bij voorbaat bij zeggen dat hij niet denigrerend bedoeld is. Met dank aan een collega.
Een moslim is op het land bezig met zijn dieren als Sjefke langsloopt. Sjefke vraagt aan de moslim hoe het met hem is en ze raken aan de praat. Op een gegeven moment vraagt de moslim aan Sjefke wat hij eigenlijk voor werk doet. Sjefke is buikspreker, maar om de moslim voor de gek te houden beweert hij dat hij met dieren spreekt. "U spreekt met dieren? Maar dat kan toch niet?" -"O jawel hoor, zal ik dat eens laten zien dan?" En zo gezegd, zo gedaan. Sjefke loopt het land op en spreekt de hond van de moslim aan. "Zo, hond, zorgt je baas een beetje goed voor je?", waarna de 'hond' antwoordt: "Ja zeker, lekker eten, op zijn tijd een kambeurt, ik mag tennisballen apporteren, en ik hoef in ruil alleen maar te blaffen als er vreemden op het land komen." De moslim is werkelijk stomverbaasd. Sjefke gaat onverstoorbaar door met de haan. "En, haan, heb je het naar je zin hier?" En de haan praat natuurlijk ook terug: "Ja, zeker. Ik kan me lekker met de kipjes bezig houden, krijg veel te eten en hoef in ruil maar 1 keer per dag te kraaien. Een luizenleventje!" De moslim is helemaal 'om' en diep onder de indruk. Als laatste loopt Sjefke naar een schaap in de wei om hem aan te spreken, maar dan komt de moslim aanrennen en roept: "hoho wacht even, jij weet toch wel, schapies altijd liegen...?"
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)