Miels
Beheer
Artikelen: 6

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van Folding@wetenschapsforum.nl

Zou Folding bij het uitdelen van werk geen rekening (kunnen) houden met verdeling van werk naar capaciteit??
Doen ze al een beetje: alleen echt zware machines krijgen echt zware opdrachten. Ze houden dus wel rekening met de positieve uitschieters, maar niet zo met de negatieve geloof ik...
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
why73
Artikelen: 0

Ben in het weekend toch ook maar overstag gegaan. Mijn omeletje wordt gemaakt.

127/500 met bijna 8' per frame. Dus nog even geduld, voordat hij geserveerd wordt
Ik weet weinig van veel
Jan van de Velde
Moderator

We zijn vanmiddag de top 6000 binnengevouwen........ :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Cycloon

De Eiwitten Wave :P :P :P :P :roll:
made in flanders

Ziezo, mijn tweede WU is ook al klaar, ik denk dat mijn derde (400 frames) deze week nog af zal zijn.

Sinds die eerste zware WU af is schiet ik vooruit...

Op naar de top 5000
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
skyguy

yuy 2e wu ook af, aan de 3e begonnen. Dit is er alweer een met 500 frames
Jan van de Velde
Moderator

In verband met dat trage vouwen van mijn 98-je en deadlines ben ik maar eens het forum van Folding opgegaan. En jawel, als je je final deadline niet haalt draag je niks nuttigs bij. Ik heb niet gevraagd hoe het met de statistiekpunten zit, want dat interesseert me niet zo als het toch maar loze punten zijn.

Ik kreeg wel een tip: Als je zo'n trage machine hebt, of idem in het geval van een snelle machine die niet genoeg uren draait, dan moet je configureren voor deadline-loze eiwitten. Dat doe je door onder "configure-advanced" onderaan te kiezen voor "genome@home" ipv voor "Folding@home" of de standaardinstelling "no preference".

Dat zou moeten kunnen zonder een uninstall, simpelweg door via windows verkenner de map "work" weg te gooien, maar dat leek niet te lukken. Ik heb nu dus mbv het forum daar de zaak weggegooid, achtergebleven mappen uit mijn program-files gezwierd, en de zaak opnieuw geinstalleerd onder de voorkeur Genome. En nu heb ik een eiwit dat wel een preferred deadline heeft van 45 dagen, maar geen final deadline.

Het lijkt of je aan een ander project werkt, maar die term Genome dateert van vroeger en betekent eigenlijk niets meer of minder dan deadlineloze work units voor Folding@home. :roll:
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Napoleon Dynamite

Hebben mensen hier ook last van een crash om de twee dagen? Met crash bedoel ik een vorm van overflow (stilstand) waardoor het overgaat in een veilige modus.

Iemand een oplossing?
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
Cycloon

zelf nog nooit voorgehad :roll:
Cycloon

http://zdnet.be/news.cfm?id=53802

Aan welke zou ik nu meewerken :roll:
Jan van de Velde
Moderator

Napoleon Dynamite schreef:Hebben mensen hier ook last van een crash om de twee dagen? Met crash bedoel ik een vorm van overflow (stilstand) waardoor het overgaat in een veilige modus.

Iemand een oplossing?
Ik weet niet wat je bedoelt met "overgaan in veilge modus", maar mijn 98-je is voorheen tot 2 x toe opnieuw begonnen aan hetzelfde eiwit na er ca 10 % van gevouwen te hebben. Dat is dus een soort crash.

In verband met de vraag of het eigenlijk wel zinvol was om met een pentium II mee te vouwen (traaaaaaaaaaaag) omdat je toch over alle deadlines heengaat, ben ik naar het forum van Folding@home gestapt. Daar kreeg ik vlot handige tips. Misschien hoort Napoleon's vraag ook op dat forum thuis....? Ik ben daar wel topics tegengekomen over eiwitten die niet werkten.... :roll:
made in flanders

Cycloon schreef:http://zdnet.be/news.cfm?id=53802

Aan welke zou ik nu meewerken
Dit is idd een tweestrijd, ze lijken allebei vrij zinvol om te doen, maar ik denk niet dat mijn laptop twee zo een dingen terzelfdertijd aankan.

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!
Cycloon

Ik heb dat ff geinstalleerd, m'n pc moest de zwavel cyclus van 1980 tot nu berekenen :roll: De deadline was een jaar, en het zou zo'n 1300 uur geduurd hebben voor het klaar was ... Dat geeft dus niet echt veel voldoening, dus heb het er maar weer afgegooid :P
Napoleon Dynamite

Nou, ik zal mijn crash beter beschrijven (Lees: ik ken niets van computers)

Folding@Home draait lekker en plots blijft het programmaatje hangen..Het reageert niet meer.

Dan zijn er twee opties:

1. er gebeurt niets meer, je "hangt", en dan moet ik de pc als het ware levend uitzetten.

2. overgang in veilige modus, alles wordt zo'n 20x groter, kleuren zijn geen kleuren meer,..

Mijn pc crashte nooit, nu wel sinds Folding@Home.

:roll:

[Edit: ik zal eens op het forum van folding@home zelf uitpluizen wat het mogelijke probleem is]
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
made in flanders

Ik heb ook wel de indruk dat met folding@home mijn laptop wat trager draait en soms blokkeert hij wat op het moment dat ik naar het eiwit zelf zit te kijken en er een ander programma op staat.

Our team needs you!

Terug naar “IT en informatica”