In verband met dat trage vouwen van mijn 98-je en deadlines ben ik maar eens het forum van Folding opgegaan. En jawel, als je je final deadline niet haalt draag je niks nuttigs bij. Ik heb niet gevraagd hoe het met de statistiekpunten zit, want dat interesseert me niet zo als het toch maar loze punten zijn.
Ik kreeg wel een tip: Als je zo'n trage machine hebt, of idem in het geval van een snelle machine die niet genoeg uren draait, dan moet je configureren voor deadline-loze eiwitten. Dat doe je door onder "configure-advanced" onderaan te kiezen voor "genome@home" ipv voor "Folding@home" of de standaardinstelling "no preference".
Dat zou moeten kunnen zonder een uninstall, simpelweg door via windows verkenner de map "work" weg te gooien, maar dat leek niet te lukken. Ik heb nu dus mbv het forum daar de zaak weggegooid, achtergebleven mappen uit mijn program-files gezwierd, en de zaak opnieuw geinstalleerd onder de voorkeur Genome. En nu heb ik een eiwit dat wel een preferred deadline heeft van 45 dagen, maar geen final deadline.
Het lijkt of je aan een ander project werkt, maar die term Genome dateert van vroeger en betekent eigenlijk niets meer of minder dan deadlineloze work units voor Folding@home.