Dag Pectus (moderator)
Ik vind het fantastisch dat je zoveel moeite doet om mij te helpen.Mijn dank daarvoor.
Wat nu het zwarte bonenluisje betreft: ik denk niet dat dat het is. Ik heb het insect (of spinachtige) doodgeknepen en er kwam wel degelijk rood bloed uit. Nogal veel vond ik voor zo'n klein bolletje. Het lijkt me ook niet het larvenstadium van de vlo te zijn.
Ik vind de beestjes ook niet dagelijks op mijn honden. Maar dat is net zoals teken. Die vind ik ook niet dagelijks. Maar omdat ik mijn honden heel nauwgezet controleer op parasieten vallen die kleine ronde bolletjes dus ook op. Kleine teken zijn het ook niet, die herken ik te goed.
Volgende keer als ik zo'n beestje tegenkom, zal ik proberen er een foto van te maken. Ik ken iemand die misschien wel een mooie foto van dat rotding kan maken, zodat duidelijker overkomt wat ik wil zeggen.
Ik moet eerlijk zijn,tot over een jaar kwam ik die dingen niet tegen. Is het misschien iets wat door koeien wordt overgebracht? Die hebben namelijk tot vorig jaar ook op dat terrein gestaan. Maar dit jaar niet meer. Ik zoek in ieder geval verder op parasieten bij honden.
Nogmaals bedankt voor je inzet. Ik apprecieer dat enorm.
Mouche
Puzzels