Ik ken wel een paar paragnosten die goed werk verrichten.
Aangezien geesten niet bestaan, is de kans op sucses dat je ze wegjaagt natuurlijk 100%.
Ik had het niet alleen over geesten. Ze doen ook ander werk.
Ik ken wel een paar paragnosten die goed werk verrichten.
Aangezien geesten niet bestaan, is de kans op sucses dat je ze wegjaagt natuurlijk 100%.
peterdevis schreef:Ik ken wel een paar paragnosten die goed werk verrichten.
Ik ken iemand die meegewerkt heeft aan het oplossen van een moordzaak. Diegene deed dit geheel kosteloos.en wat voor werk is dat? als je het hebt over psychologische ondersteuning bij trauma's ed dan kunnen ze beter naar geschoolde psychologen gaan. Paragnosten beroepen zich op hun paranormale gaven maar helaas zijn deze niet bestaand en daarom is een paragnost niets anders dan iemand die zichzelf voor de gek houdt door te denken dat hij paranormale gaven heeft of het is een fraudeur die opzettelijk mensen een onzin verhaal op de mouw spelt en daar grof geld voor probeert te vangen. In beide gevallen is het jammer dat deze paragnosten serieus worden genomen door bepaalde mensen.Jeroentje schreef:Ik had het niet alleen over geesten. Ze doen ook ander werk.peterdevis schreef:
Precies maar dan is het gratis reclame...Ik ken iemand die meegewerkt heeft aan het oplossen van een moordzaak. Diegene deed dit geheel kosteloos.The Don schreef:en wat voor werk is dat? als je het hebt over psychologische ondersteuning bij trauma's ed dan kunnen ze beter naar geschoolde psychologen gaan. Paragnosten beroepen zich op hun paranormale gaven maar helaas zijn deze niet bestaand en daarom is een paragnost niets anders dan iemand die zichzelf voor de gek houdt door te denken dat hij paranormale gaven heeft of het is een fraudeur die opzettelijk mensen een onzin verhaal op de mouw spelt en daar grof geld voor probeert te vangen. In beide gevallen is het jammer dat deze paragnosten serieus worden genomen door bepaalde mensen.Jeroentje schreef:
Vertelt is met een tPrecies maar dan is het gratis reclame...Jeroentje schreef:Ik ken iemand die meegewerkt heeft aan het oplossen van een moordzaak. Diegene deed dit geheel kosteloos.The Don schreef:
en wat voor werk is dat? als je het hebt over psychologische ondersteuning bij trauma's ed dan kunnen ze beter naar geschoolde psychologen gaan. Paragnosten beroepen zich op hun paranormale gaven maar helaas zijn deze niet bestaand en daarom is een paragnost niets anders dan iemand die zichzelf voor de gek houdt door te denken dat hij paranormale gaven heeft of het is een fraudeur die opzettelijk mensen een onzin verhaal op de mouw spelt en daar grof geld voor probeert te vangen. In beide gevallen is het jammer dat deze paragnosten serieus worden genomen door bepaalde mensen.je verteld er niet bij wat de uitkomst was van het onderzoek
elimenater13 schreef:Geesten oproepen is gevaarlijk, probeer het nooit, zelfs niet met je vrienden omdat ze je stoer vinden.
dit soort dingen probeer je meestal als kind,
een paar dagen erna zal dat idee nog in je gd8 omgaan en word je bang.
en dat gaat niet over.
Wat het is met dit soort discussies dat de bewijsvoering wordt gelegd bij de personen die er het meest sceptisch tegen zijn. Dit is uiteraard onjuist en ik begruip jouw post dan ook niet helemaal. Als ik een kabouter zie dan moet ik dat toch bewijzen voor jouw? Jij hoeft toch niet te bewijzen dat ik geen kabouter gezien kan hebben?Harvey schreef:The Don:
waarschijnlijk heb jij nooit degelijk onderzoek hierna gedaan, anders zou je wel met argumenten komen. Het enige wat je (ik geloof zo ongeveer om de 2 posts, heb alleen de laatste 2 pagina's gelezen) hebt te zeggen is dat geesten volgens jou niet bestaan dat ze alleen in je hoofd zitten. Is leuk dat je die mening hebt, maar een beetje variatie is nooit weg, en kom ook met verklaringen/argumenten aub. nofi en thanks![]()
Harvey schreef:Dat "wij" moeten bewijzen/beargumenteren waarom we wel in het verschijnsel geesten geloven, neemt niet weg dat als jij het daar niet mee eens bent, je dat ook moet onderbouwen.
Als je nooit dingen op dit gebied meegemaakt hebt zeg je inderdaad vrij snel dat het allemaal onzin is. Ik heb zelf niet zoveel meegemaakt maar het is wel genoeg om te kunnen zeggen dat het niet alleen in je hoofd voorkomt, omdat er dingen in de "echte" wereld veranderden.
Ik heb uiteraard (helaas) geen bewijs voor deze dingen, en dat is ook vooral wat het zo ongrijpbaar maakt, want de enige mogelijke manier om deze dingen te "bewijzen" is om het mee te maken.