Puzzel Puzzels
peterA
Artikelen: 0

Re: GOD - Jullie mening

ZonnTroLL schreef:
peterA schreef:
Maar wil dit zeggen dat zij een andere gedaante gaan aannemen?  

Wat heeft ervoor gezorgd dat ééncelligen tot verschillende diersooreten evolueren? Was dit weer een toeval?

Dit was inderdaad het resultaat van vele toevalligheden,miljarden stapjes over een tijdspanne die ons voorstellingsvermogen te boven gaat.

Maar minder zoals God mijn voorstellingsvermogen te boven gaat. :shock:

Het grappige is dat dit geldt voor gelovigen en ongelovigen.
huh?

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

-Frankenstein-

=zweistein=- schreef: 

Volgens mij is dit andersom, sommige gekke mensen (zoals Darwin) verzonnen die apentheorie omdat het makkelijker te begrijpen was en zij moesten niet verder zoeken.
Darwin was een gelovig mens en geloofde dus in de schepping. Hij was echter niet dogmatisch.

Lees verder http://www.digischool.nl/bioplek/6ath/6ath...h_evolutie.html
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Het is m.i. significant, dat we binnen deze topic nog een discussie moeten voeren over het bestaan van evolutie op aarde.

Bij mijn weten heeft de wetenschap geen antwoorden op het ontstaan van leven en de oerknal(len).

De rest van de zaken zijn vrij algemeen erkend en aanvaard.

Sommige mensen geloven, dat de evolutie en het ontwikkelen van het Universum door God geleid wordt anderen denken dat het gewoon de natuur is, die voor de evolutie en de veranderingen in het Universum zorgt. Daar tussendoor bewegen zich allerlei tussenvormen van meningen.

Een ieder mag voor zichzelf uitmaken waarin hij gelooft of in welke patronen hij/zij denkt.

Hoe je het ook bekijkt het Universum en de Evolutie bestaan. Laten we het daar dan wel over eens zijn.
peterA

Frankenstein- schreef:
=zweistein=- schreef:  

Volgens mij is dit andersom, sommige gekke mensen (zoals Darwin) verzonnen die apentheorie omdat het makkelijker te begrijpen was en zij moesten niet verder zoeken.
Darwin was een gelovig mens en geloofde dus in de schepping. Hij was echter niet dogmatisch.

Lees verderhttp://www.digischool.nl/bioplek/6ath/6ath_evolutie.html
Darwin was een van de genieen die 100 jaar voor was op massa's die hem nog steeds niet begrijpen niveau Einstein op zijn domein,een gekke mens?

Als jij het woord apentheorie gebruikt bewijst dit enkel dat jij 100 jaar achter bent,dit "afstammen van apen" idee is al een eeuw achterhaald.
huh?
Anonymous

LBO schreef:  

Om de zaak nog voor het leven en de mens nog wat spannender te maken heeft God nog wat random gebeuren in het leven gebakken:  

Dat zijn: duizenden soorten ziektes, vreselijke natuurrampen zoals aardebevingen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, orkanen, meteoriet inslagen, vele soorten verminkingen door ongelukken, veel hongersnood in moeilijk leefbare gebieden, ijstijden, extreme warmteperiodes met ontzaglijke bosbranden, zondvloeden, neerstortende en ontploffende vliegtuigen en ruimtevaartuigen, botsend verkeer, zinkende schepen, ijsregens, plagen, overbevolking etc. etc. etc.  

Gast schreef:

Okey de mensen die dus niet in God geloven verklaren dus de evolutie schuldig voor deze rampen? Dus de mensen die de evolutie theorie verzonnen hebben zijn hier dus schuldig voor?
Beste gast:

Dit lijkt mij een bijzonder staaltje rationeel denken. Zie je wel dat God de mens volmaakt heeft gemaakt en dan vooral de Gelovigen.

Bij deze ben je bevorderd tot adspirant lid van het team Baantjer. Een dergelijk logisch redeneren is welkom bij elk zichzelf respecterend politieteam. Met jou in de gelederen is voor elk probleem de logische oplossing zo bedacht!

Kunnen ze je uitnodigen voor een nader kenningsmaking gesprek?
Roland Ronceval

=zweistein=- schreef:...arme mensen geld geven = goed

mensen doden=SLECHT

mensen helpen=goed[...
Hoeveel goden heeft men nodig om tot deze simpele conclusies te komen?
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Roland Ronceval

... sommige gekke mensen (zoals Darwin) verzonnen die apentheorie omdat het makkelijker te begrijpen was en zij moesten niet verder zoeken....
Wat bedoelt Zwiestein met de "apentheorie"?

(Guillaume le Taciturne)
Roland Ronceval

...Dat de gelovige mensen niet altijd van de domme kant zijn
Maar die gelovigen moeten dat nog bewijzen?
=zweistein=- schreef:Maar wil dit zeggen dat zij een andere gedaante gaan aannemen?  

Wat heeft ervoor gezorgd dat ééncelligen tot verschillende diersooreten evolueren? Was dit weer een toeval?  

Ik heb op internet naar bewijzen van de evolutie gezocht maar ik kon er geen vinden. Als er bewijzen waren van de evolutie dan moest dit over heel de wereld bekend zijn. De meeste wetenschappers werken visueel, raar dat zij opeens in iets beginnen te geloven. Als je mij wilt overtuigen van een evolutie dat wil ik het eerst zien.

Volgens de wetenschappers heeft de natuur voor de evolutie gezorgd, waarom zouden wij het niet kunnen? Of weet de natuur het altijd beter dan ons?
Zielig. Iemand die op een Wetenschapsforum actief is en denkt dat hij alle wetenschap op het Internet ontdekken zal. Dat is al even erg als iemand die denkt dat hij alle wetenschap in een of ander duizend jaar oud obscuur boek vinden zal.

Het is vandaag verkeerd van nog over de evolutietheorie te spreken. Het is evolutieleer/b]. En als een participant aan dit forum niet begrijpt dat de evoluite geen theorie meer is dan is hij hier niet op zijn plaats. Tenzij hij belooft van te studeren.

(Guillaume le Taciturne)
Erik

Ik heb op internet naar bewijzen van de evolutie gezocht maar ik kon er geen vinden.
Heb je je anti-evolutiefilter uitgezet?
Als je mij wilt overtuigen van een evolutie dat wil ik het eerst zien.
Je wilt het niet zien, niet liegen he da's niet netjes!

Je neemt wel een god die je nog nooit gezien hebt aan voor waar, dus waarom doe je zo moeilijk inzake een theorie met tonnen bewijsmateriaal waaronder zelfs plaatjes!?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Anonymous

Frankenstein- schreef:
Chriis schreef:
=zweistein=- schreef:Scientists' belief in God varies by discipline

...

...
Wat wil je hier nu mee zeggen?
Denk je nu Zweistein dat als je in God gelooft de evolutie theorie moet verwerpen ?

Veel wetenschappers mogen dan wel in god geloven maar van alle mensen geloven de wetenschappers het minst in het scheppingsverhaal (maar liefst 95%).

Domme mensen, vrouwen, armen en zwarten geloven het meest in het scheppingsverhaal. Ik vraag me af hoe hoog het percentage bij de domme arme zwarte vrouw is. Mijn schatting is 80%.

PUBLIC BELIEFS ABOUT EVOLUTION AND CREATION

bronhttp://www.religioustolerance.org/ev_publi.htm
Weet je wat zo ironisch is aan dit verhaal Frankenstein.. Dat die zogenaamde domme arme zwarte vrouw het waarschijnlijk bij het rechte eind heeft. Het geluk is met de dommen zeggen ze weleens, lol.
-Frankenstein-

Okay gast een feit is dat de meerderheid van de arme domme zwarte vrouwen in Amerika niet geloven dat ze van de apen afstammen.
Weet je wat zo ironisch is aan dit verhaal Frankenstein.. Dat die zogenaamde domme arme zwarte vrouw het waarschijnlijk bij het rechte eind heeft. Het geluk is met de dommen zeggen ze weleens, lol.
Nou wat je maar geluk noemt, in de middeleeuwen hadden ze het waarschijnlijk allemaal aan het rechte eind volgens jou.
Anonymous

Gast schreef:

Inderdaad ook de bijbel spreekt over de zaligheid van de arme van geest, want hunner is het Koninkrijk!

Brood kun je er niet voor kopen maar in ieder geval geeft het weer wat hoop voor de bewoners van de zelfkant van de aarde.

Heb je zelf trouwens in de hondenpoep (ook wel geluk genaamd) getrapt gezien je geamuseerdheid?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

DePurpereWolf

Ik zet deze post op slot want ik vindt dat een onderwerp over iemands 'mening over god' niet echt een plaats heeft in een forum dat poogd filosofisch over te komen.

Het is moeilijk om een 'mening' filosofisch, logisch en etisch te onderbouwen, al stel ik voor dat sommige mensen dat wel doen voor zichzelf.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!