The Don schreef:Harvey schreef:Dat "wij" moeten bewijzen/beargumenteren waarom we wel in het verschijnsel geesten geloven, neemt niet weg dat als jij het daar niet mee eens bent, je dat ook moet onderbouwen.
Als je nooit dingen op dit gebied meegemaakt hebt zeg je inderdaad vrij snel dat het allemaal onzin is. Ik heb zelf niet zoveel meegemaakt maar het is wel genoeg om te kunnen zeggen dat het niet alleen in je hoofd voorkomt, omdat er dingen in de "echte" wereld veranderden.
Ik heb uiteraard (helaas) geen bewijs voor deze dingen, en dat is ook vooral wat het zo ongrijpbaar maakt, want de enige mogelijke manier om deze dingen te "bewijzen" is om het mee te maken.
Precies, maar ik denk dat ik getracht heb voldoende aanwijzingen te geven dat "geesten" niet een fysisch verschijnsel zijn maar een puur psychisch fenomeen. "Je ziet wat je wilt zien" is een bekend psychologisch begrip. Ik vind het voldoende bewijs als er op geen enkele wetenschappelijke manier aangetoont kan worden dat geesten bestaan. Leg daarnaast de psychologie en je komt uit op de meest logische conclusie "geesten bestaan niet".
Geef eens een voorbeeld waarbij de invloed van psychologie volledig weerlegd kan worden?
Waneer vind je een voorbeeld toereikend om pyschische dignen uit te sluiten?
Puzzels