Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

ik heb net iets zo eng gelezen over geesten dat k er nu in geloof t is allemaal zo eng ;) :shock: ;) :?:

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

The Don

ik heb net iets zo eng gelezen over geesten dat k er nu in geloof t is allemaal zo eng   ;)   :shock:   ;)   :?:

Het is maar wat je ervan maakt natuurlijk...angst is iets wat je eigenlijk los zou moeten koppelen van de hierboven beschreven fenomenen. Dit is helaas erg moeilijk en zelfs onmogelijk aangezien ik ervanuit ga dat het allemaal psychologische effecten zijn (maw. het zit tussen de oren).

Er is nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gevonden voor het bestaan van geesten dus hoe kun je als overtuigd scepticus eigenlijk nog bang zijn. Ik geef toe dat ik ook niet volledig ontspannen naar een horrorfilm kan kijken en ik ga ook niet alleen midden in de nacht door het bos lopen...

Toch durf ik te stellen dat ik niet in geesten geloof....De menselijke geest is complexer dan je denkt...
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Wat mij vooral stoort is het feit dat iedereen altijd maar bezig is met afraden om geesten op te roepen maar dat er niemand is die exact kan (of wil) vertellen wat er gebeurd is...

Ik heb plannen om binnenkort geesten op te roepen (of toch poging tot, want volgens mij zal er niet bijster veel gebeuren) dus als er mensen zijn met tips en zo... altijd welkom.
The Don

Ik wil het ook doen, ik heb een digitale camera dus zeg maar wanneer... :roll:
Anonymous

Wat mij vooral stoort is het feit dat iedereen altijd maar bezig is met afraden om geesten op te roepen maar dat er niemand is die exact kan (of wil) vertellen wat er gebeurd is...

Ik heb plannen om binnenkort geesten op te roepen (of toch poging tot, want volgens mij zal er niet bijster veel gebeuren) dus als er mensen zijn met tips en zo... altijd welkom.

Inderdaad, dat zei ik ook al. Het lijkt mij ook wel interessant... Maar ik verwacht dat er niks zou gebeuren in mijn geval.
CloudedHeaven

'k zie zojuist op t.v. , dat glasje draaien met haloween geen aanrader is.

*hint* *hint* *hint* :wink:
Balthazar

wie heeft er vanavond ff tijd? :roll:
The Don

CloudedHeaven schreef:'k zie zojuist op t.v. , dat glasje draaien met haloween geen aanrader is.

*hint* *hint* *hint*  :wink:
Haha, je bent dan wel extra gevoelig voor insenuaties....misschien juist een extra uitdaging?
CloudedHeaven

The Don schreef:
CloudedHeaven schreef:'k zie zojuist op t.v. , dat glasje draaien met haloween geen aanrader is.

*hint* *hint* *hint*  :wink:
Haha, je bent dan wel extra gevoelig voor insenuaties....misschien juist een extra uitdaging?
Misschien dat zo'n moment net dat kleine beetje extra heeft zodat het een wetenschappelijk bewijs opleverd :roll:
The Don

Maar even serieus, ik wil best met een groepje mensen een experiment doen waarbij een "kenner" probeert geesten op te roepen en wij als wetenschappers proberen de (eventuele) ervaringen vast te leggen (camera's, geluissbanden etc..)

vrijwilligers?

Eventueel kunnen we ons onderzoeksvoorstel voorleggen aan de Stichting Skepsis die ons in raad en daad zou kunnen bijstaan (Ik ben ook lid van Skepsis en ik weet dat ze dit soort experimenten wel eens uitvoeren)
Balthazar

ik wil me bij deze wel aanmelden om mee te helpen aan het onderzoek als skeptische natuurkundige. wil toch eindelijk eens weten hoe de vork nou echt in de steel zit

met vriendelijke groet

gijs brouwers
Anonymous

Iedereen komt met verhaaltjes van, ja dat is eng, niet doen dat is gevaarlijk? Hoezo? Niemand vertelt in details wat er precies gebeurde... Niemand vertelt wat er met hun gebeurde en wat hun in gevaar bracht en op welke manier... Niemand heeft film materiaal, geen geluid materiaal, niks. Alleen maar loze opmerkingen, die gelovigen altijd gebruiken om hun gelijk te krijgen.

1)Waarschijnlijk verplaatsen geesten zich met radiogolven als er electroniche apparaten in de buurt zijnkan dat storing geven.

2)Het is wel handig om op een plek te zijn waar geesten kunnen zijn , dus niet op een nieuwbouw tenzij de nieuwbouwwijk op een plek is gebouwd waar eerst een begraafplaats was.

3)het kan zijn dat alle doden in de buurt rust hebben gevonden dus zal er geen reageren.
The Don

spider of the hell schreef:1)Waarschijnlijk verplaatsen geesten zich met radiogolven als er electroniche apparaten in de buurt zijnkan dat storing geven.

2)Het is wel handig om op een plek te zijn waar geesten kunnen zijn , dus niet op een nieuwbouw tenzij de nieuwbouwwijk op een plek is gebouwd waar eerst een begraafplaats was.

3)het kan zijn dat alle doden in de buurt rust hebben gevonden dus zal er geen reageren.

1) nog waarschijnlijker is dat geesten niet bestaan en dus zal invloed van electronische apparaten niet van belang zijn

2)Wat is de plek waar de meeste geesten zouden kunnen zijn?

3)Of ze hebben rust gevonden :roll: of ze zijn er nooit geweest :wink:
markzor

Ik heb met een vriend afgesproken om dit ook te doen, ik ben ook zeer skeptisch en als ik het heb gedaan zal ik in tegenstelling tot de meeste mensen hier.. WEL vertellen wat er zo eng aan is....

als het niet eng is zou ik zeggen "Myth busted!"

(ik vroeg mezelf af; zijn er mensen die ooit geesten hebben opgeroepen onder de invloed van drugs en dan vooral kalmeringsmiddelen of paddo's voor halicunaties? want dit zou ook leuk zijn om eens te kijken wat dat voor effect geeft :P ((hiervoor offer ik me niet op :roll: )))

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

janos

The Don schreef: 

1) nog waarschijnlijker is dat geesten niet bestaan en dus zal invloed van electronische apparaten niet van belang zijn

2)Wat is de plek waar de meeste geesten zouden kunnen zijn?

3)Of ze hebben rust gevonden   :P  of ze zijn er nooit geweest :wink:
1) waarschijnlijk ?.....'t kan dus anders zijn.

2) op die plekken waar zij nog niet los van kunnen zijn wegens gruweldaden of wegens het vast willenhouden van aardsbezit of het verlies daarvan.

3) beste Don als jij met ze spreekt, krijgen ze misschien rust :roll:

Er zijn vele geschriften over dit soort zaken ... zowel de nep als onverklaarbare gevallen van verschijningen. Zou alles dan uit de duimen gzogen zijn?

Je weet ongetwijfeld dat ik de mens niet enkel zie als van vlees, beenderen en bloed. Er is meer aanwezig in het lichaam wat zich losmaakt bij het sterven. Datgene is de oorzaak van al die spookverhalen,

verschijningen en beklemde gevoelens. De mensen die dat willen onderzoeken moeten eens naar "Sas van Gent" gaan daar staat een oud vervallen huis waar men rare zaken kan voelen en zien... zelfs kan fotograferen als het een beetje mee zit.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!