Puzzel Puzzels
lngr
Artikelen: 0

Re: Alternatieve theorieen voor de Evolutietheorie

Zij zeggen inderdaad 'dames en heren, dit bot is niet 130.780.000 jaar oud, maar 130.778.000 jaar oud'

Dat maakt niets uit. 2000 jaar op 130.000.000 jaar maakt niets uit. Die wetenschappers willen het zelf gewoon zo precies mogelijk weten, maar op zich maakt het totaal niets uit.

Negeer je de rest van mijn post? Of laat je met bewijs zien dat ik onzin praat?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Johan_vd

Volgens mij negeer jij mijn vraag, lol. Ik heb een vraag en jij komt met een totaal andere vraag die hiermee niets vandoen heeft en waarbij ik alleen aangegeven heb dat het logisch is dat men twijfelt aan de betrouwbaarheid van de berekeningen. Ik ga hier ook niet verder op in en hoop dat er iemand is die wel een beetje normaal kan reageren op mijn vraag.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Dimevil

Daarbij gaat het me om de gevonden botten. Ik neem aan dat het vinden van verse botten en bloedcellen wel uitsluit dat de dinosaurus miljoenen jaren geleden gestorven is?
strikt genomen is een kip een dinosauriër! Dus, ja, je kan er nog een boel botten van vinden....

En voor de rest, als er iemand nogeens met zo een fantastische verhalen afkomt. Geef er een DEFTIGE referentie bij. En niet een of andere quatsj website, want die kan ikzelf ook maken... bedankt...
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **
lngr

Weten jullie hier misschien wat vanaf?
Dan snap ik je vraag inderdaad niet.

Wat wil je weten. Wat wij weten van mensen die denken dat die botten niet 65 miljoen jaar oud zijn? Wat wij weten van die gevonden botten? Wat wij weten van die gevonden botten in combinatie met zij die daar aan twijfelen?
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
lngr

Daarbij gaat het me om de gevonden botten. Ik neem aan dat het vinden van verse botten en bloedcellen wel uitsluit dat de dinosaurus miljoenen jaren geleden gestorven is?
Sorry, dit had ik niet gezien.

Het vinden van verse botten en bloedcellen sluit uit dat die specifieke dinosaurus miljoenen jaren geleden is gestorven. Het zou kunnen zijn dat morgen een levende Tyrannosaurus rex wordt gevonden. Mensen die Nessie hebben gezien claimen dat het hier gaat om een dino die niet is uitgestorven. Stel dat Nessie morgen gevonden wordt, dan hebben ze zeker gelijk.

Maar je maakt een cruciale denkfout.

Het vinden van een levende Tyrannosaurus rex verandert NIETS aan het feit dat wij botten hebben met een leeftijd van 150.000.000 jaar oud.

Homer Simpson
Johan_vd

Of die verse botten van een dinosaurus ook echt zijn gevonden en dat eventueel uitsluit dat deze van miljoenen jaren gelden zijn?
Johan_vd

Het vinden van een levende Tyrannosaurus rex verandert NIETS aan het feit dat wij botten hebben met een leeftijd van 150.000.000 jaar oud.

Wel aan onze gedachten dat deze al 35 miljoen jaar geleden of iets in die richting al was uitgestorven?[/quote]
lngr

Ja, natuurlijk. Het lijkt me logisch dat het vinden van een T-Rex in de bossen van Borneo uitsluit dat deze soort miljoenen jaren geleden is uitgestorven.

Maar dat een neef van hem 100 miljoen jaar geleden over de aarde rondliep (en dat de aarde dus minstens zo oud is) blijft vaststaan.

Homer Simpson
Johan_vd

Weet je misschien ook toevallig op hoeveel jaar geleden dat bot wel wordt geschat?
lngr

Weet je het jaar waarin dat bot gevonden is? Ik weet niet over welke vondst Batten spreekt. Als het jaartal 1961 is, dan weet ik de schatting.

Homer Simpson
Johan_vd

De botten zijn van een Tyrannosaurus Rex die was opgegraven in 1990.

Ze waren niet gefossiliseerd. Dus ze kunnen niet ouder zijn dan enkele duizenden jaren oud?
Erik

Zoals gewoonlijk is het hele verhaal met opzet verbasterd en worden maar halve waarheden vertelt door de creationistische kant.

http://www.talkorigins.org/faqs/dinosaur/flesh.html

http://www.talkorigins.org/indexcc/CC/CC371.html

http://www.talkorigins.org/faqs/dinosaur/blood.html

http://www.talkorigins.org/indexcc/CC/CC371_1.html

Maar ja wat kun je verwachten van een kat in het nauw?

Kennelijk staat de heilige schrift het toe om je gelijk te behalen met liegen en bedriegen.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."

Isaac Asimov
Johan_vd

gelukkig is die site niet onbevooroordeeld :shock:
lngr

Johan, je bent op zoek naar een niet-bestaande speld in een betonnen hooiberg. Je wilt heel graag botten zien van 4000 jaar oud. Maar zoals ik al zei

- Die botten zijn veel ouder

- Al waren ze NIET veel ouder, een T-Rex van 4000 jaar oud maakt de aarde niet opeens jonger als vaststaat dat andere botten nog steeds miljoenen jaren oud zijn.

Homer Simpson

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 15 / 15 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Johan_vd

Johan, je bent op zoek naar een niet-bestaande speld in een betonnen hooiberg. Je wilt heel graag botten zien van 4000 jaar oud.

Het is alleen mijn interesse in dino's hier. Ik hoef geen botten te zien van 4000 jaar oud. Het zou me alleen wel gaaf lijken en dus vraag ik het.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!