Puzzel Puzzels
Brasileira_CF
Artikelen: 0

Re: Ik stel me even voor :)

Hallo allemaal!

Ik ben Sanne, 24 jaar woonachtig in Amsterdam. Momenteel studeer ik Beta-Gamma aan de Universiteit van Amsterdam met major scheikunde, 2e jaar bachelor. Hiervoor heb ik natuur- en sterrenkunde gestudeerd, maar niet afgemaakt. Scheikunde bevalt me echter supergoed en ik heb er altijd superveel zin in. Vooral de praktica vind ik leuk.

Ik werk ik bij een restaurant en heb ik een telescoop waarmee ik graag op pad ga. Ik hou van reizen, vooral naar Brazilie, omdat mijn vader daar vandaan komt. Verder hou ik van feestjes, weenschap in het algemeen en paarden :).

Als iemand nog een bijbaan weet in mijn toekomstige vakgebied (chemie dus..) hoor ik dat graag!

Groetjes Sanne

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Miekje

Hallo allemaal,

Laat ik me ook eens voorstellen 8-) Ik ben Mieke, 18 jaar en zit op het VWO. Chemie is iets wat me altijd al wel heeft geboeid naast lekker creatief bezig zijn.. vind het bijvoorbeeld ook leuk om meubels te ontwerpen. Maar goed, ben me ondertussen eens even aan het orienteren voor een vervolgopleiding :eusa_sick: . Wie weet doe ik hier nog wat leuke suggesties op!

Groet

Mieke
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Breakdown_CF

Laat ik me ook maar even voorstellen=]

Ik ben Paul 20 jaar laatste jaars Chemie student MLO.

Wonend in Poortugaal (dat ligt in de buurt van Rotterdam).

Hobbies: Uitgaan, zingen, muziek, vriendin..

Muzieksmaak: Ouwe muziek als: The Beatles, The Rolling Stones, Madness, The Specials, Deep Purple, Alice Cooper, etc..

Maar ook modernere muziek als: Muse, Moke, Franz Ferdinand

En herrie: CDC, Johnny Unstoppable, The First Step, FC Five, etc...

En computermuziek: Goa Gil, Kox Box, Infected Mushroom, Sesto Sento, etc...

Chemie is iets wat me heel erg interesseert. Heb eerst gedacht dat ik dit nooit zou gaan doen, want voorheen wilde ik totaal iets anders toen wilde ik kok worden maar ben toch gestrand in een laboratorium dusja=D

En het bevalt me goed=D

Groetjes,

Paul
Peertje

Tja, dr wordt wel eens gezegd: een scheikundige is óf een goede kok óf een pyromaan. K denk dat jij dan bij de eerste groep hoort :P
Breakdown_CF

Dat zou best wel is kunnen haha xD

Dan ben ik een goeie kok inderdaad haha xD

maar vuurtjes maken is ook leuk :twisted:
SDH

Hallo allemaal,

Laat ik me maar met me eerst post beginnen met me voorstellen. :D

Mijn naam is Simon, 14 jaar en doe HAVO nu 3de jaar.

Ben geïnterneerd in bijna alle exacte wetenschappen zoals:

natuurkunde, scheikunde, biologie en astronomie.

Ik hoop hier veel nieuwe dingen te leren en misschien zelfs (als ik de kennis heb) andere te helpen Afbeelding

Groetjes Simon.
Ik was een jaar of 11, toen er werd verteld de wereld draait om kennis en alles wat je wil bepaal je zelf.
Yui-chan

Oke, ik ben Marloes. Ik zit nu op 5 Gymnasium en ik ben 16 jaar^^

Scheikunde vind ik een leuk vak, maar soms erg lastig. Mede daarom zit ik op dit forum en hoop ik ook mensen te kunnen helpen met d ekennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan. -ahem-
Drs. E

Dan zal ik me ook maar even netjes voorstellen.

Ik ben drs. E. zit in 5 VWO (nog geen drs. dus) en ik heb bedacht dat ik me maar eens meer in de chemie moet verdiepen. De laatste jaren heb ik niet enorm mijn best gedaan op school, maar nu wil ik toch wat beter mijn best gaan doen om te kijken wat ik hierna wil gaan doen. En ik hoop dat ik op dit forum wat verder kan kijken dan wat ik op school leer, zodat ik een goede keuze kan maken.

Mijn hobbies zijn muziek, uitgaan, en chillen met vrienden. Ik deed ooit aan voetbal, maar de laatste jaren niet meer. Ik kom ook uit de buurt van Alkmaar.
KippetjeB

Ik zal me even voorstellen, ben hier al vaker geweest om rond te kijken, omdat ik via google en dergelijke hier best vaak heen gestuurd werd.

Ik ben Sanne, een meid van 22 jaar, die in september is begonnen met de HBO-opleiding Forensic science in Leeuwarden, nu krijg ik ook veel chemiemodules en dat vind ik erg intressant, maar ik heb eigenlijk niet echt een verleden met chemie. Vandaar dat ik hier soms ook wel even rondkijk, om een antwoord te vinden en nu maar bedacht heb om me aan te melden.
SheldonCooper

Hey Sanne,

Welkom! Leuk om te lezen dat je chemie interessant vindt, want dan ben je hier op de juiste plek!

Dan zal ik mij ook maar even voorstellen: Mijn naam is Sybrand, ik ben 18 jaar oud, en ik ben een eerstejaars HBO student Chemie aan de Hogeschool Utrecht.
I'm not crazy; my mother had me tested.
Cru

Hallo allemaal,

Ik ben 21 en studeer Farmaceutische Wetenschappen aan de KULeuven, ondanks dat ik nogal bèta ben. Heel lang getwijfeld over fysica, maar uiteindelijk bij een chemie-richting beland en dat bevalt goed! :)

Oorspronkelijk kom ik uit Twente (Nederland) en ik mis het zeker!
ewit

Hallo. Ik zal mij eerst netjes voorstellen. Mijn naam is Ewit, 45 jaar. Ik ben aangemeld op chemie level 1. Waarom dan toch de interesse in chemie? Dit vloeit voort vanuit mijn hobby. Ik ben moderator / beheerder / eigenaar van een jong forum. Hier komen koi houders ( gekleurde karpers ) online voor het verkrijgen van informatie. Vanuit mijn interesse in watersamenstellingen en kleine biologische processen in de vijvers hoop ik hier zo nu en dan een vraag te mogen plaatsen om enig inzicht te krijgen in de wat diepere materie. Ik ben bang dat ik aan input op dit forum niet veel kan bijdragen. Mits hier ook koikeepers zitten. :D Groeten Ewit
renke

Ik zal me ook netjes voorstellen hier, ik heb me gisteren aangemeld om meteen de mensen met een vraag te belagen over iets van moderen fysica.

Ik ben Renke, ben 38 jaar woon met man en hond in Fryslan. Heel lang geleden heb ik mlo niveau 3 en 4 gedaan en een paar jaar deeltijd hlo. Dat werd niets want ik kon het niet goed combineren met mijn werk. Eerst een aantal tijdelijk banen gehad op een lab. Daarna toa geworden op een gymnasium. Dat verveelde op een bepaald moment en toen ben ik gaan studeren voor 2e graads docent scheikunde. Dat heb ik in 2009 gehaald. Nu ben ik bezig met de laatste loodjes van de studie natuurkunde, 2e graads docent is dat ook. Dit vindt ik een stuk lastiger dan scheikunde maar de aanhouder wint.

in mij vrije tijd ben ik vooral bezig met de hond, spelen en veel wandelen.

ik lees graag thrillers en luister graag muziek, meestal kink fm of metal.
smart phones: domme mensen
Marjanne

Welkom allemaal op dit Forum !! :)

Ik ben geen koikeeper, ewit. wel chinese-gouddaniokeeper, chorydoraskeeper, kegelvlekbarbeelkeeper, ...

Je muzieksmaak onderschrijf ik niet, renke. Verder geen belemmering hoor ! ;)

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

kira_CF

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op welk forum dan ook. Ik ben dus nieuw en hoop dat jullie me erop attent maken indien ik iets fout plaats,....

Het leek me een goed idee om me even voor te stellen:

Ik ben 35 jaar en na heel wat jaren werken heb ik besloten dat het tijd werd om bij te studeren (chemie).

Momenteel combineer ik dus een job met een studie.

Aangezien ik lang geleden een heel andere richting volgde kan het zijn dat er "domme" vragen tussen zitten. Ik reken dan ook op jullie begrip en ga ervan uit dat je niets leert als je niets vraagt!

(Ik heb al wel ondervonden dat er op dit forum veel te leren valt en wie weet kan ik ooit iemand anders helpen.)

Alvast bedankt!

Mvg

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!