Puzzel Puzzels
Regor
Artikelen: 0

Re: Naar NUL (Collatz)

Wat moet ik denken van de gedachte dat "de omweg via de oneven getallen en de viervouden " onnodig was / zou zijn ?
Houdt dat in dat zonder die omweg "het bewijs door Fermat 1637" klopt ?

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Professor Puntje

Zijn "bewijs" (let op de aanhalingstekens!) zit vol fouten, gaten en onduidelijkheden, dus het klopt zeker niet zoals het nu geformuleerd is. Maar wellicht is het te repareren. Helaas echter verzet Fermat1637 zich tegen alle pogingen om er degelijke wiskunde van te maken. Waarschijnlijk durft hij dat niet aan, uit angst dat dan de gebreken in zijn bewijs al te duidelijk in het daglicht treden. Of hij mist eenvoudigweg de kennis en vaardigheid om zelf een deugdelijk bewijs te schrijven. Vandaar de overvloed aan discussietrucs om zich onder ongemakkelijke vragen uit te wurmen.

Mijn vraag aan Fermat1637 luidt of zijn zogenaamde "bewijs" volgens hemzelf ook zonder de omweg via de oneven getallen en viervouden zou kunnen werken. Als dat zo is zou dat de zaak sterk vereenvoudigen. Niet dat zijn zogenaamde "bewijs" dan ineens zou kloppen, maar dat zou het wel gemakkelijker om de resterende gebreken in zijn zogenaamde "bewijs" te repareren. Of daar dan uiteindelijk een deugdelijk bewijs uit zou rollen weet ik niet. Nu is het nog een warboel.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

WillemB

Gast schreef: di 06 mei 2025, 08:56 Dus u geeft aan dat het dus klopt, dat mijn redenatie voor 100% klopt en het bewijs dus correct is.
Een redenatie is nog geen bewijs voor het geheel, je doet alleen iets met oneven getallen en 4 vouden,
Als dat het alleen dat was dan klopt het, alleen 4 vouden laten de reeks steeds met 25 % dalen,
maar je hebt ook nog een heleboel 2 vouden, die de reeks laten stijgen.

Maar wat doe je met oneven getallen en 2 vouden ..?, die laten de reeks continu stijgen.
Dus als ergens een reeks is met meerderheid van 2 vouden gaat het geheel niet op.
Want 50 % van de even getallen zijn slechts 2 vouden.
physicalattraction
Moderator

Opmerking moderator

Graag on topic gaan en op dat punt van Evilbro ingaan in plaats van ongegrond te zeggen dat er sprake is van intellectuele diefstal
Regor

Aan Fermat,

Groot is mijn verwondering als U het in uw bericht van 5 mei hebt over "bewijs uit het ongerijmde" .
1. Een bewijs uit het ongerijmde volgt een specifieke gedachtengang.
2. Geef uw gedachtengang voor "uw bewijs uit het ongerijmde" aub
Gast

Waarom het niet doorkomt weet ik niet.
Nogmaals
IMG_2585
Regor

Aan Fermat,

Dank U,

Maar voor mij is "een bewijs uit het ongerijmde" ....... dat men aanneemt dat "iets" NIET ZO IS.......en dan tot de constatering komt van een onmogelijkheid of een tegenstrijdigheid ......... waaruit men kan / mag besluiten dat "iets" WEL ZO IS.
U kan mij zeker volgen.
Akkoord ?

ads

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Opmerking moderator

Deze topic wordt gesloten wegens opnieuw dreigende escalatie, dit keer over een zogenaamde schending van het recht op een idee. Soortgelijke topics afkomstig van Fermat zullen ook gesloten en gedelete worden. Er is meer dan voldoende over dit vermeende bewijs gezegd en gesproken.

We adviseren Fermat zijn bewijs voor te leggen aan wiskundigen aan de universiteit.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!