Puzzel Puzzels
janos
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;

"http://www.theghosthunter.nl/sas.htm"
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Anonymous

Balthazar schreef:ik wil me bij deze wel aanmelden om mee te helpen aan het onderzoek als skeptische natuurkundige. wil toch eindelijk eens weten hoe de vork nou echt in de steel zit

met vriendelijke groet

gijs brouwers
Ik ook, maar dan moet ik wel weten waar :roll:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

The Don

janos schreef:Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;

Wat een fantasie hebben die mensen zeg, van enige kritiek is geen spoor te bekennen en hun "orbjes" zijn overduidelijk stofjes of waterdruppeltjes op de lens. Ik hoop toch wat meer wetenschappelijk bewijs te kunnen overhandigen mocht ik dit soort fenomenen ervaren.

Maar een locatie, ergens midden in het land? eventueel ergens in een bos oid? Op de Grebbeberg (tussen Utrecht en Arnhem) is veel gevochten in WOII misschien een mogelijke bron van geesten?
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
markzor

janos schreef:Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;

het spijt me maar die foto's met rook zijn te nep gewoon... of het is een rookmachine of hij heeft wat vrienden uitgenodigd om te paffen daar....

tot de tijd dat er harde tegenbewijzen worden gegeven zal ik niet in geesten gaan geloven...
Anonymous

heb et wel eens geprobeerd en er zijn toch wel rare dingen gebeurd.

Ik was nog op weg naar dus die vriende dat geesten aan het oproepen waren maar ik vond de weg niet. Ik bel vervolgens naar één van die vrienden, er wordt opgenomen en ik hoor alleen maar geschreeuw en gegil.

Blijkt dat die zogezegde geest op de second juist heeft kunnen vertellen wanneer ik ging bellen. ( ge weet wel met die papierkes van alle letters van alfabet en die beker)

Die geest heeft telefoonnummer van een vriendin gespeld, waarvan de rest van de deelnemers geen weet had. Toen we vroegen om de kat ergens te laten gaan zitten, ging die inderdaad op die plek zitten. Hij heeft nog een heleboel andere zaken verteld die inderdaad klopten.

Bestaan nu geesten? Geen idee, echt overtuigd ben ik niet maar 't is in ieder geval toch allemaal erg toevallig.
The Don

Laten we het inderdaad maar op toeval houden aangezien er nog nooit iemand dit soort "vreemde" zaken heeft kunnen vastleggen.
p__

Wie heeft er hier een ouija-bord?

Het is tijd dat er eens een 'wetenschapsforum' experiment gedaan wordt.

Vraag het ouija-spook om een detail van bijv. The Don (of iemand anders). Een detail dat niemand behalve hij kan weten. Als het juiste antwoord tevoorschijn komt, weten we dat er iets aan de hand is.

Dus, wie heeft een ouija-bord?
markzor

je kan ze zelf maken had ik gelezen, gewoon letters en cijfers op een vel papier maken en dan een voorwerp erop leggen dat één letter omcircelt. je kan natuurlijk ook een JA/NEE vraag stellen, dat maakt het bord maken een stuk makkelijker maar dan is het natuurlijk 50% goed...
The Don

p schreef:Wie heeft er hier een ouija-bord?  

Het is tijd dat er eens een 'wetenschapsforum' experiment gedaan wordt.

Vraag het ouija-spook om een detail van bijv. The Don (of iemand anders). Een detail dat niemand behalve hij kan weten. Als het juiste antwoord tevoorschijn komt, weten we dat er iets aan de hand is.

Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's" :wink:
p__

Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's" :wink:
Wat hoop je op camera te zien dan? Bij ouija houdt men met hun eigen handen het dingetje vast dat naar de letters schuift. Je zal dus niets zien en er verschijnen volgens mij ook nooit spoken.

Skeptische verklaring: ideomotor effect gestuurd door onderbewustzijn.

Die skeptische verklaring kan alleen geelimineerd worden door een vraag te stellen waarvan het antwoord onbekend is.
The Don

The Don schreef:Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's" :wink:
Wat hoop je op camera te zien dan? Bij ouija houdt men met hun eigen handen het dingetje vast dat naar de letters schuift. Je zal dus niets zien en er verschijnen volgens mij ook nooit spoken.

Skeptische verklaring: ideomotor effect gestuurd door onderbewustzijn.

Die skeptische verklaring kan alleen geelimineerd worden door een vraag te stellen waarvan het antwoord onbekend is.
Ja maar moet ik dan ook meedoen? of kan ik ook buitenstaander zijn en dat een groepje mensen de vragen stelt? anders is het ideomotor effect natuurlijk een logische verklaring
p__

Ja maar moet ik dan ook meedoen? of kan ik ook buitenstaander zijn en dat een groepje mensen de vragen stelt? anders is het ideomotor effect natuurlijk een logische verklaring
Jij hoeft niet eens aanwezig te zijn.

Je bedenkt gewoon een vraag die iemand via een ouija bord moet stellen, zet de vraag hier neer, en als je het antwoord krijgt, dan weet je dat er iets aan de hand is.

Er kan dan uiteraard nog steeds het ideomotor effect gaande zijn, maar blijkbaar beschikt het onderbewustzijn van die persoon dan over informatie die alleen jij kunt weten. Of misschien werken spoken wel via het onderbewustzijn.
The Don

hmm erg interessant, toch wil ik dan de sessie opnemen om later nog een terug te kunnen kijken, enige bezwaren hiervoor? en wie willen er allemaal meedoen en wie heeft een Oujia bord?
Balthazar

het lijkt mij zelfs beter voor de test dat de proefpersoon niet aanwezig is zondag middag rond een uur of 12 was er op rtl 7 een programma over een man die (weet z'n naam niet meer) de pincode van iemand kon raden als die persoon hem in zijn hoofd in typte met de hand op de tafel gelegd. hij wist ook iedere keer te winnen met papier steen schaar. hij was ook is staat van mensen de telefoon portomonee en zelfs stropdas te jatten zonder dat ze het zelf in de gaten hadden(wel een grappige truuk) hij zegt dat hij niet helderziend is maar hij weet signalen op te vangen die het onderbewustzijn zijn veroorzaken. hij kon er ook door bepaalde woorden te zeggen de gedachte van mensen sturen. heb zijn naam gevonden derren brown heet die gast. om uit te sluiten dat dit per ongeluk gebuurt lijkt het mij het beste dat de proefpersoon en de gene met het ouija bord elkaar niet zien.

met vriendelijke groet

gijs brouwers

ps wil me wel beschikbaar stellen als proefpersoon

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 20 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

p__

hmm erg interessant, toch wil ik dan de sessie opnemen om later nog een terug te kunnen kijken, enige bezwaren hiervoor? en wie willen er allemaal meedoen en wie heeft een Oujia bord?
Ik vermoed alleen dat er niemand zin heeft om het op te nemen en vervolgens naar jou of mij toe te sturen. Dat experiment wat ik net noemde kan iemand met een Ouija binnen 5 minuten uitvoeren. Ik stel voor dat we het eerst zonder video doen, om te kijken of het goeie resultaten oplevert.

Degene die het ouija gedoe doet, mag uiteraard geen skepticus zijn, maar moet iemand zijn die ervaren heeft en gelooft dat het werkt.

Afbeelding

Ik vind een 5 cijferig getal wel een goed idee.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!