Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;
"http://www.theghosthunter.nl/sas.htm"
Ik ook, maar dan moet ik wel weten waarBalthazar schreef:ik wil me bij deze wel aanmelden om mee te helpen aan het onderzoek als skeptische natuurkundige. wil toch eindelijk eens weten hoe de vork nou echt in de steel zit
met vriendelijke groet
gijs brouwers
Wat een fantasie hebben die mensen zeg, van enige kritiek is geen spoor te bekennen en hun "orbjes" zijn overduidelijk stofjes of waterdruppeltjes op de lens. Ik hoop toch wat meer wetenschappelijk bewijs te kunnen overhandigen mocht ik dit soort fenomenen ervaren.janos schreef:Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;
het spijt me maar die foto's met rook zijn te nep gewoon... of het is een rookmachine of hij heeft wat vrienden uitgenodigd om te paffen daar....janos schreef:Heb een leuke site betreffende Sas van Gent opgezocht;
Dus, wie heeft een ouija-bord?
Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's"p schreef:Wie heeft er hier een ouija-bord?
Het is tijd dat er eens een 'wetenschapsforum' experiment gedaan wordt.
Vraag het ouija-spook om een detail van bijv. The Don (of iemand anders). Een detail dat niemand behalve hij kan weten. Als het juiste antwoord tevoorschijn komt, weten we dat er iets aan de hand is.
Dus, wie heeft een ouija-bord?
Wat hoop je op camera te zien dan? Bij ouija houdt men met hun eigen handen het dingetje vast dat naar de letters schuift. Je zal dus niets zien en er verschijnen volgens mij ook nooit spoken.Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's"
Ja maar moet ik dan ook meedoen? of kan ik ook buitenstaander zijn en dat een groepje mensen de vragen stelt? anders is het ideomotor effect natuurlijk een logische verklaringWat hoop je op camera te zien dan? Bij ouija houdt men met hun eigen handen het dingetje vast dat naar de letters schuift. Je zal dus niets zien en er verschijnen volgens mij ook nooit spoken.The Don schreef:Ja lijkt me een leuk experiment, het zal natuurlijk wel worden opgenomen op camera en dan wil ik achteraf niet het argument horen "ja spoken houden niet van camera's"
Skeptische verklaring: ideomotor effect gestuurd door onderbewustzijn.
Die skeptische verklaring kan alleen geelimineerd worden door een vraag te stellen waarvan het antwoord onbekend is.
Jij hoeft niet eens aanwezig te zijn.Ja maar moet ik dan ook meedoen? of kan ik ook buitenstaander zijn en dat een groepje mensen de vragen stelt? anders is het ideomotor effect natuurlijk een logische verklaring
Ik vermoed alleen dat er niemand zin heeft om het op te nemen en vervolgens naar jou of mij toe te sturen. Dat experiment wat ik net noemde kan iemand met een Ouija binnen 5 minuten uitvoeren. Ik stel voor dat we het eerst zonder video doen, om te kijken of het goeie resultaten oplevert.hmm erg interessant, toch wil ik dan de sessie opnemen om later nog een terug te kunnen kijken, enige bezwaren hiervoor? en wie willen er allemaal meedoen en wie heeft een Oujia bord?