Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Reizen in de tijd.

ik vind jou zielig..altijd maar te zeiken over iemands taalgebruik, krijg een hobby ofzo man:S wat maakt het nou uit als er een aantal spelfoutjes instaan..als de info maar goed is. zeikerd....

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Boaz

Toch heeft Tuvok wel gelijk geloof ik. Ben even wezen zoeken op het www en kwam inderdaad bevestiging tegen dat het NEC lab in 2000 voor het eerst de 'lichtsnelheid' (plots moet dat tussen quote's) overschreden heeft. Met lichtpulsen wel te verstaan.

http://www.nec-labs.com/milestones/milestones.html

Dus de term lichtsnelheid wordt opeens variabel...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DVR

ik vind jou zielig..altijd maar te zeiken over iemands taalgebruik, krijg een hobby ofzo man:S wat maakt het nou uit als er een aantal spelfoutjes instaan..als de info maar goed is. zeikerd....

Tuuut! Ik heb het niet over Tuvoks taalgebruik! Deze quotes komen rechtstreeks van 'wetenschapspagina's'... Ik weet niet waar zij hun bronnen vandaan halen maar zulk soort Nederlands associeer ik met kinderen die net van de basisschool af komen, niet met wetenschappers..

Het spijt me dat jij me er een zeikerd om vindt, maar ik neem gewoon niet klakkeloos alles wat er op websites wordt gezet voor waar aan..
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...
Bruce

Op zich kan een vlek sneller reizen dan het licht. Stel je laat een zeer krachtige laserbundel 1 maal per seconde rond draaien en je projecteert de laser op de maan. De vlek die je op de maan voorbij ziet komen gaat sneller dan het licht. Dit is niet in tegenstrijd met Einstein omdat een vlek geen informatie sneller dan het licht kan overbrengen, tussen twee personen waar de vlek langs gaat.

Verder is het natuurlijk leuk om te fantaseren over tijdreizen en sneller dan het licht gaan. Leuk om science fictionfilms mee te vullen. Maar de wetenschap en techniek is nu echt zo ver nog niet.

De sites waar dergelijke dingen worden beweert geloof ik niet.

(Sorry voor degenen die er wel in geloven, ieder zijn ding.)
doemdenker

Ik meende mij ergens te herinneren dat niets sneller kan gaan dan het licht, laat staan 300 keer sneller! Vanwaar heb jij deze informatie??

Als je de lichtsnelheid verhoogt is het juist logisch dat de lichtpuls 300x sneller gaat dan normaal. waarom moet de lichtsnelheid altijd 300 000 000 m/s zijn?... dat is niet wat Einstein bedoelt met de constante lichtsnelheid!

Met een constante lichtsnelheid bedoelt Einstein dat de snelheid van het licht niet afhangt van de snelheid tussen de bron en de waarnemer van het licht.

De relativiteitstheorie klopt nog steeds, maar je vult voor c alleen een ander getalletje in. Waarom zou dat niet kunnen??
peterdevis

Inderdaad, de relativiteitstheorie blijft overeind zolang er een begrenzing is aan de maximale snelheid. Het blijkt nu uit experimenten dat die begrenzing de lichtsnelheid is.

Tot op heden is er nog niemand in geslaagd om aan te tonen dat:

1) zo'n bovengrens niet bestaat

2) dat het licht niet reist met die maximale snelheid (in vacuum)

Theorien van varierende lichtsnelheden gedurende het onstaan van het heelal hoeven niet per definitie in strijd te zijn met de relativiteitstheorie
Tuv0k

Inderdaad DvR, dat was niet mijn taalgebruik, ik had het gewoon rechtstreeks van andere "wetenschaps-sites" gekopieërd.
Het is allemaal zo prachtig...
DePurpereWolf

Ik denk dat het wel mogelijk is om in de tijd te rijzen via wormgaten maar zover zou de mens nooit kunne komen.
Ik lees een tegenstelling in dit bericht. De schrijver stelt eerst dat tijdreizen niet mogelijk is, maar eindigd dan met een stelling die alleen een tijdreiziger kan nemen, namelijk dat tijdreizen nooit uitgevonden gaat worden.

8)

Een interessant edoch voor mij onthutsende artikel gelezen op een toch vrij respecatbel wetenschappelijk blad als 'newscientis.com'

in Het verhaal staat ook uitgelegd dat het einsteins theorie niet tegen spreekt.

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?...p?id=ns99992796

Als verklaring: "de piek van de golf gaat wel sneller als het licht, maar de totale energie van de puls niet, dus verwacht geen sterrenschepen en dat soort dingen."
Boaz

Tot op heden is er nog niemand in geslaagd om aan te tonen dat:

1) zo'n bovengrens niet bestaat

2) dat het licht niet reist met die maximale snelheid (in vacuum)

Is het omgekeerde dan wel aangetoond?
DePurpereWolf

Die waardes zijn de afgelopen 100 jaar natuurlijk al veelvuldig getest met apparatuur die ontzettend gevoelig is. Denk maar even aan een Michelsen interfero meters. Er is gewoon nog niets sneller gevonden.
Anonymous

is zeker geen speculatie over die PU´s, 60% van de mensen die zich met natuurkunde bezighouden denken dat dat het geval zou zijn...

Dus je kan je eigen toekomst nooit vernaderen alleen in een ander PU zal de verandering plaatsvinden....

je moet echt dingen lezen over Pu´s is echt interresant
Anonymous

Onze fantasie is sneller dan het licht;) in ons hoofd kunnen we binnen 1sec naar de zonnen reizen enw eer terug :shock:

Zelfde als sommige zeggen dat het heelal niet oneindig is,

Wiskunde is oneindig en is onderdeel van het heelal want alles wat er bestaat is het heelal, wiskunde ook dus het is een feit dat het heelal oneindig is want wiskunde zal altijd blijven bestaan ook als wij er niet meer zijn.
T-reg

Wiskunde is oneindig en is onderdeel van het heelal want alles wat er bestaat is het heelal, wiskunde ook dus het is een feit dat het heelal oneindig is want wiskunde zal altijd blijven bestaan ook als wij er niet meer zijn.
Ik denk eerder dat wiskunde een menselijke uitvinding is om de natuur te begrijpen. Wiskunde is dan niet reëel (komt voort uit menselijk verstand), dus eigenlijk is het geen deel van het heelal. De wetten van het universum kijken niet naar de wiskunde om te doen wat ze moeten doen, ze zijn er gewoon en het is onze taak om ze te doorgronden - via de wiskunde.
You can't predict a fool's behaviour
Anonymous

Hoe ik erover denk is dat we al best wel ver zijn met tijdreizen, maar dat het niet veilig is. er is sinds kort in antartica een soort van Wolk ontdekt die volgens velen een soort tunnel is, er is een weerballon in gedaan en toen ze die eruit haalde was de datum 30 jaar terug..dit gebeurde telkens als het gtest werd, de CIA heef thet nu overgenomen

http://www.nieuws-platform.nl/index.php?itemid=570

lees dit artiekel dat gaat over onderzoek dat is gedaan naar tijdreizen/parralele werelden.. eronder moet je ook ff kijken op "zie ook tijdereizen 1 "

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Tuv0k

Wel erg interresant, ik hoop wel dat het waar is. Dan heeft de mensheid echt iets geloofwaardigs gevonden.

Ik zou heel graag willen weten wanneer de CIA en FBI er menselijke experimenten gaan doen
Het is allemaal zo prachtig...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!