De Islam is niet geent op het Joodse geloof. Het zet zich er juist erg tegen af. Islam is in mijn ogen een dwaalweg....Historisch gezien is het Christendom en later de Islam gegroeid uit of geent op het joodse geloof.
Moderator: Rhiannon
De Islam is niet geent op het Joodse geloof. Het zet zich er juist erg tegen af. Islam is in mijn ogen een dwaalweg....Historisch gezien is het Christendom en later de Islam gegroeid uit of geent op het joodse geloof.
Ja, en? In welke zin wordt er over Jezus verteld? Er wordt gezegd dat Jezus een profeet is, maar de koran ontkent dat Hij de zoon van God is....... Een voorbeeld: in de koraan wordt er veel over Jezus verteld.
Volgens mij degradeerd het topic nu naar het bestaan van het paranormale, maar goed. Over Out-Of-Body experiences kan ik in ieder geval niets zeggen. Het kan namelijk niet worden bewezen dat het niet kan. Het kan echter ook niet worden bewezen dat het wel kan. Dit is net zo met God.
Honderde mensen hebben het meegemaakt, liegen ze allemaal?
Je zegt het goed, maar vergeet een ding. Beide theorien zijn door wetenschappers 'gevonden', maar de ene werd wel en de ander werd niet door de kerk geaccepteerd, net zoals Sado verteld.zweinstein schreef:Ik denk dat de vroegere wetenschappers (zoals ptolomeus) de geocentrisme zelf hebben uitgevonden. Omdat de sterren, de zon, de maan en de planeten om de aarde leken te draaien, dacht men dat de aarde werkelijk het centrum was en dat leek voor de katholieken ook het meest voor de hand liggend. Later kwam Copernicus, Kepler, Newton,...
en ze verbeterden de berekeningen en bleek dat de zon het centrum was, voor de katholieken was dat een nachtmerrie omdat de aarde volgens hen speciaal moest zijn, daarom dat ze geen verbeteringen wilden. Maar eigenlijk was geocentrisme een idee van de wetenschappers.
Er zijn ook duizende mensen die UFO's heben gezien, liegen ze allemaal? Een groot gedeelte hiervan zegt dit vanwege de publiciteit. Maakt er zelfs bewerkte beelden van (misschien ook wel andere mensen op een dwaalspoor te zetten)Honderde mensen hebben het meegemaakt, liegen ze allemaal?
Hier ben ik het volkomen mee eens.Subjectieve ervaringen zijn altijd moeilijk te verklaren omdat ze maar door ��n persoon kunnen worden getoetst op waarheid, en dat is degene die de ervaring meemaakt.
nee, dit kan zelfs opgewekt worden! als er op bepaalde punten op je hersens stroom komt te staan dan is het voor diegene net alsof hij buiten zijn lichaam treed.Honderde mensen hebben het meegemaakt, liegen ze allemaal?Volgens mij degradeerd het topic nu naar het bestaan van het paranormale, maar goed. Over Out-Of-Body experiences kan ik in ieder geval niets zeggen. Het kan namelijk niet worden bewezen dat het niet kan. Het kan echter ook niet worden bewezen dat het wel kan. Dit is net zo met God.
Ik dacht dat dat alleen kon met het voelen van een aanwezigheid net als dat je voelt als je bijvoorbeeld gelooft dat je geesten ziet, of God voelt, e.d.? Heb je een bron waar staat dat out-of-body ervaringen ook door deze methode kunnen worden opgewekt? Zou ik graag willen lezen!nee, dit kan zelfs opgewekt worden! als er op bepaalde punten op je hersens stroom komt te staan dan is het voor diegene net alsof hij buiten zijn lichaam treed.
Volgens mij word het bij NDE vooral veroorzaakt doordat de hersenen allemaal stoffen in het lichaam loslaten die de pijn van het doodgaan verzachten, maar ik weet dit niet zeker!Bij een bijna dood ervaring heb je ook zon soort effect, dit komt omdat er door paniek of zuurstof tekort iets mis gaat in de hersens.
Is jouw doel dan om ons te overtuigen? Ik geloof zelf namelijk dat je alleen jezelf kunt veranderen. Het is nutteloos om te proberen anderen te veranderen - ze moeten zelf tot inkeer komen door de dingen zelf te ervaren. Het enige wat de mensen hier proberen is een discussie te houden die niet vol zit met logische valkuilen. Je hebt een slechte plek uitgezocht om zieltjes te winnen: op een wetenschapsforum waar bijna iedereen de logica aanhangt!Ik voel jullie woede tot hier, het is geen oorlog ik wilde jullie alleen helpen juiste weg te vinden maar zo te zien blijven jullie een uitvlucht zoeken. Ik vind het eigenlijk spijtig dat sommigen niet weten wat hen te wachten staat.
Er is maar één iemand waarvan ik weet dat hij me kan overtuigen, en die persoon ben ik zelf!Misschein dat iemand anders jullie beter kan overtuigen.
Ik vind dit persoonlijk nogal een treurige reactie. Ten eerste omdat jij het idee hebt dat wij jouw persoonlijk aanvallen, wat ik uit voorgaande posts niet heb geconcludeerd, maar als het zo toch heel spijtig is. Ten tweede omdat jij harduit zegt dat wij dom zijn en niet de "juiste" weg kiezen.zweistein schreef:Ik voel jullie woede tot hier, het is geen oorlog ik wilde jullie alleen helpen juiste weg te vinden maar zo te zien blijven jullie een uitvlucht zoeken. Ik vind het eigenlijk spijtig dat sommigen niet weten wat hen te wachten staat.
Misschein dat iemand anders jullie beter kan overtuigen.
dit is eens op tv geweest in het programma "god bestaat niet'Ik dacht dat dat alleen kon met het voelen van een aanwezigheid net als dat je voelt als je bijvoorbeeld gelooft dat je geesten ziet, of God voelt, e.d.? Heb je een bron waar staat dat out-of-body ervaringen ook door deze methode kunnen worden opgewekt? Zou ik graag willen lezen!![]()
And yet, neurophysiological processes must play some part in NDE. Similar experiences can be induced through electrical stimulation of the temporal lobe (and hence of the hippocampus) during neurosurgery for epilepsy,23 with high carbon dioxide levels (hypercarbia),24 and in decreased cerebral perfusion resulting in local cerebral hypoxia as in rapid acceleration during training of fighter pilots,25 or as in hyperventilation followed by valsalva manoeuvre.4 Ketamine-induced experiences resulting from blockage of the NMDA receptor,26 and the role of endorphin, serotonin, and enkephalin have also been mentioned,27 as have near-death-like experiences after the use of LSD,28 psilocarpine, and mescaline.21 These induced experiences can consist of unconsciousness, out-of-body experiences, and perception of light or flashes of recollection from the past. These recollections, however, consist of fragmented and random memories unlike the panoramic life-review that can occur in NDE. Further, transformational processes with changing life-insight and disappearance of fear of death are rarely reported after induced experiences.
Thus, induced experiences are not identical to NDE, and so, besides age, an unknown mechanism causes NDE by stimulation of neurophysiological and neurohumoral processes at a subcellular level in the brain in only a few cases during a critical situation such as clinical death. These processes might also determine whether the experience reaches consciousness and can be recollected.
http://profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm
En dan toont dit bericht van mij zeker aan dat doorzichtige roze olifanten bestaan:Volgens mij toont mijn vorige bericht aan dat dit niet altijd zo is.