Ik denk inderdaad dat je vriendschap met Jessica een oprechte vriendschap is. Ook denk ik dat je niet bang moet zijn haar te "verliezen aan anderen". Het feit dat met haar leuke dingen kunt doen en dat ze jou belt als ze op vakantie is, geeft een duidelijke blijk van wederzijdse vriendschap. Want als je van haar kant geen vriendschap zou krijgen zou ze je niet hebben gebeld.
Heeft ze nog gereageerd op jou mailtje?
Heb je behalve haar nog meer vriendinnen of vrienden? En heb je bij hun ook hetzelfde gevoel of is dat anders?
Verder misschien nog een paar tips:
- Stel zelf eens voor om met vrienden iets leuks te gaan doen, bijvoorbeeld wat drinken op een terrasje, winkelen, filmpje pakken of wat dan ook. Je hoeft daarbij geen angst te hebben om iets "fout"te doen. Je hebt hierbij immers niets te verliezen
- Probeer eens nieuwe mensen te ontmoeten, zoals bijvoorbeeld hier op het forum, misschien op een chat, via msn of zo in de stad waar je woont.
- Ben niet bang om jezelf kwetsbaar op te stellen en probeer ook niet te doen alsof alles goed gaat, daar houden mensen niet van en jijzelf waarschijnlijk ook niet. En het is wel zo eerlijk als ook jij kwijt kan waar je mee zit. Dit kun je ook doen bij wildvreemden waar je wel een gevoel van vertrouwen bij hebt.
- En vooral heel belangrjik: Ben Jezelf!! Zeg wat jij denkt of vind, welke ideeen jij hebt, want jou mening ten op zichte van je vriendin en andere vrienden en mensen in jou omgeving is ook heel belangrijk.
En voor ik dit stukje sluit wil ik je graag nog meegeven dat het niet erg is als je niet veel vrienden hebt. dat wil niet zeggen dat jij niet belangrijk bent, maar het zegt je juist dat de vrienden die je hebt ECHTE vrienden zijn die er voor je zullen zijn in moeilijke tijden en in leuke tijden. Zelf heb ik ook maar 2 echte vriendinnen en 1 hele lieve vriend (waar ik een relatie meeheb) Verder heb ik wel nog wat meiden waar ik gewoon lekker mee kan kletsen en zo maar ik denk dat zij als het er op aankomt geen echte vriendinnen zullen zijn.. Echte vriendinnen vinden het leuk als je samen iets kunt doen, als je voor elkaar klaar staat. Het is leuk om mensen te helpen maar probeer daarbij wel grenzen te maken zodat je er niet te ver in gaat of er zelf aan onderdoor gaat!!!
Kuszz Angel
Puzzels