Heeft iemand een idee over hoe dit intelligente leven er waarschijnlijk uit zal zien.
(bijv. een wezen dat net zo, of nog intelligenter is dan de mens)
ZonnTroLL schreef:Noemen we het eerste dier met hersenen intelligent? Of wat is nu intelligent?
Wil jij daar op antwoorden p,want jij had dacht ik de vraag gesteld ?
Ik snap de vraag niet helemaal, dus wil graag de volgende verduidelijking voordat ik een gepaste reactie kan geven. Ik weet namenlijk niet welke conclusie je bedoelt. Dat de wetenschap nog niet ver genoeg is of dat er zat intelligenties om ons heen bestaat, welke van de twee?En hoe kom je dan tot deze conclusie?
Maar persoonlijk twijvel ik er geen moment over dat het heelal welig tiert met allerlei vormen van "intelligenties".
Geen enkele (wetenschapelijke) grond..coats001 schreef:Maar persoonlijk twijvel ik er geen moment over dat het heelal welig tiert met allerlei vormen van "intelligenties".
Ik doelde op deze conclusie/opmerking.
Ik denk dat er ook anaerobe wezens kunnen voorkomen die misschien methaan of CO2 kunnen gebruiken als koolstofbron of groeisubstraat.
Brownie schreef:Wat ik me afvraag is of koolstof wel noodzakelijk is voor leven?
Zou er geen leven kunnen zijn (misschien niet meer dan microscopisch) op basis van een ander element?
Of is koolstof het enige element waarmee grote en complexe moleculen gevormd kunnen worden?