Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Waarom het overreageren van crea-id'ers over de evolutie

peterA schreef:
Anonymous schreef:Niemand weet dat, persoonlijk denk ik ongeveer 10.000 jaar oud, maar het zou bij wijze van spreke ook een miljoen jaar oud kunnen zijn.

Het is niet iets waar de wetenschap op zit te wachten omdat archeologie niet op waarheid berust en derhalve ook geen wetenschap kan zijn, tenzij het over enkele honderden tot duizenden jaren gaat. Zelfs dan blijft het een schatting.
Dus je acht je eigen "persoonlijke" schatting betrouwbaarder dan die van de "Archeologen" (sorry kon het niet laten) en hoe ben je tot die schatting gekomen?
Ja ik ben eigenlijk de alwetende magistraal. :shock: Nee ik zeg dat ik het niet weet, ik denk zelf 10.000 jaar, maar het zou ook ouder of zelfs jonger kunnen zijn. Los daarvan: Ik acht de schatting van archeologen onbetrouwbaar en niet op waarheid berustend en dat doe ik ook met een gegronde reden.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

lngr

Beste gast,

ik begrijp niet wat je bedoelt (en je blijft het hebben over archeologen)

Het grappige van wetenschap is nu juist, dat als het om feiten draait, het niemand interesseert wat jij denkt, wat buurman Arie denkt, of wat mijn neef denkt, maar wat jij en buurman Arie en mijn neef kunnen bewijzen.

Buurman Arie zegt:

Afbeelding

Buurman Arie komt tot deze conclusie na duizenden stenen, botten etc te hebben onderzocht. Daar komt bij, dat alle botten en stenen die nu nog gevonden en onderzocht worden, zich precies houden aan wat Buurman Arie voorspelde.

Nu jij!
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Beste Gast

Hieronder een link, waar je jouw kennis over de ouderdom van de aarde wat bij kunt spijkeren.

Wel lezen hoor, want de door jou genoemde 10.000 jaar ouderdom van de aarde komt er ook in voor.

http://www.nadarwin.nl/Geo/oude-aarde.html

Tot vervolg maar weer.
peterA

Anonymous schreef:
peterA schreef:
Anonymous schreef:Niemand weet dat, persoonlijk denk ik ongeveer 10.000 jaar oud, maar het zou bij wijze van spreke ook een miljoen jaar oud kunnen zijn.

Het is niet iets waar de wetenschap op zit te wachten omdat archeologie niet op waarheid berust en derhalve ook geen wetenschap kan zijn, tenzij het over enkele honderden tot duizenden jaren gaat. Zelfs dan blijft het een schatting.
Dus je acht je eigen "persoonlijke" schatting betrouwbaarder dan die van de "Archeologen" (sorry kon het niet laten) en hoe ben je tot die schatting gekomen?
Ja ik ben eigenlijk de alwetende magistraal. :shock: Nee ik zeg dat ik het niet weet, ik denk zelf 10.000 jaar, maar het zou ook ouder of zelfs jonger kunnen zijn. Los daarvan: Ik acht de schatting van archeologen onbetrouwbaar en niet op waarheid berustend en dat doe ik ook met een gegronde reden.
ok...10000 of jonger of ouder...zou kunnen kloppen.....(ik denk dat je zelfs de ironie in deze opmerking niet zult vatten)

euh...wat is die gegronde reden dan?
huh?
Anonymous

haha ja goed bezig jij! :shock:

Nou buurman arie gaat al de fout in als hij aanneemt dat hij weet hoe het in elkaar steekt. Hij weet niet hoe lang die stenen daar liggen, noch hoe ze er terecht zijn gekomen, noch hoe de steen ontstaan is.
Anonymous

euh...wat is die gegronde reden dan?

Dat men de beginsituatie niet weet en men ook geen betrouwbare meetinstrumenten kan ontwikkelen daardoor. Maar goed ik ben aan het herhalen hier.
lngr

Welke feiten? Maar oke, in zoverre geef je dus toe dat de macro-evolutie geen theorie kan zijn en ook geen wetenschap kan zijn?
Dat macro-evolutie plaatsvindt is inderdaad geen theorie. Het is een feit, en zeer wetenschappelijk. Waarom het gebeurt en hoe het precies gebeurt is een theorie. Zoals ik al zei, een theorie die gestaafd wordt door ALLE data die wij hebben en ALLE experimenten die op dit moment verricht worden.

De evulutietheorie is een van de paradepaardjes van de wetenschap, en met recht.
Anonymous schreef:

-'Zij weten echter de beginsituatie niet.' Haha, ik weet niet eens wat ik hierop moet antwoorden.

Omdat je hier geen antwoord op hebt. :shock: Ervan uitgaande dat mensen die in evolutie geloven, beweren dat de aarde ongeveer 5 miljard jaar oud is. pff wat een gedoe zeg met die quotes, nou ja ik hoop dat het er nu duidelijk staat.
Ok, ik weet ook niet de beginsituatie van jouw leven, maar ik kan met zekerheid zeggen dat jij een moeder hebt. Ik kan ook met zekerheid zeggen dat jouw moeder vruchtbaar was, dat zij ouder was dan 6 en dat zij over een baarmoeder beschikte.

Maar nu wij allemaal de tijd nemen om jouw vragen te beantwoorden, kun jij misschien ook even de tijd nemen om onze vragen te beantwoorden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij onszelf verdedigen en jij de hele tijd op doel kunt schieten (okee, je schiet de hele tijd op open doel en je inderdaad, je mist alles, maar dat maakt niet uit)

Wij willen ook antwoorden! 8)

-Waar komt de schepper vandaan? Als hij daadwerkelijk al dat complexe heeft gemaakt dan moet hij zelf nog veel complexer zijn. Zeggen dat God het gedaan heeft is geen antwoord, het roept alleen maar meer vragen op.

- Had Noach ook kangaroes op zn boot en bracht hij die zelf naar Australie?

-Waarom ben je Christen en geen Moslim of Hindoe? Waarschijnlijk door je opvoeding. Gelovigen kiezen vaak niet de liefste God of de God met de mooiste kerken of de God met de beste moraal, maar de God van hun ouders.

-Wat is het verschil tussen een Christen en een oerwoudbewoner die driemaal rond een heilige boom rent en hoop op regen? Ik zie het fundamentele verschil namelijk niet.

-Op zich ben jij net zo atheistisch als ik, alleen geloof jij in 1 God meer. Waarom diskwalificeer jij wel al die andere miljarden denkbare goden maar niet die van Het Christendom?

-Paus Johannes Paulus 2 gaf toe dat evolutie niet alleen maar een theorietje was. Waarom jij niet? Ben jij geloviger dan Paus Johannes Paulus? Dat jij misschien protestant ben maakt voor deze vraag niet uit.

-In de middeleeuwen dacht men dat de Pest een straf van God was. Geloof jij dat ook?

-Wij mogen niet geloven in de evolutietheorie, maar jij wel in Jezus. Jij was daar natuurlijk ook niet bij, en de wijdverspreide idee dat Jezus historiciteit een feit is is onzin. Er zijn slechts 2 niet christelijke bronnen die verhalen over Jezus en die bronnen zijn niet al te geloofwaardig. Tacitus was op zich een goede historicus, maar hij heeft het slechts 2 keer over ene Christus en maakt duidelijk dat hij het van horen zeggen heeft. Bewijs voor evolutie is onomstotelijk en ontelbaar. Vind je het niet hypocriet van jezelf dat je hier komt om ons op die manier de les te lezen?

-Waarom is er zoveel ellende op de wereld? Ik vind ‘Gods wegen zijn ondoorgrondelijk’ geen bevredigend antwoord, om eerlijk te zijn.
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson
DePurpereWolf

Nou weet ik het zelf niet zeker, maar volgens mij houdt de evolutie theorie zich niet bezig met hoe oud de aarde is.

Maar met de evolutie van dieren, mensen, planten.

Hoe oud de aarde is is een andere wetenschappelijke richting. Astronomen houden zich er mee bezig omdat ze willen weten hoe oud een zonnenstelsel is, en hoe het zich vormt. Maar ook materiaal kundige houden zich er mee bezig. Zij weten namelijk dat een bepaald soort materie, laten we periet noemen (ik noem maar wat) alleen maar gevormd kon worden door een bepaalde druk, en een bepaalde temperatuur voor een bepaalde tijd. Dit hebben zij kunnen bevstigen met behulp van lab-experimenten.

Als men weet dat Diamant een paar miljoen jaar nodig heeft om zicht te vormen 30 km onder de aarde, hoe kan de aarde dan 10.000 jaar oud zijn? Het enigste antwoord is dat god het daar dan heeft getoverd. God heeft er daarna expres voor gezorgd dat alles wetenschappelijk in lijn is met het dateren van de aarde als 5 miljard oud, om ons voor het lapje te houden.

Betekend dit dan dat jouw god liegt?
lngr

Anonymous schreef:haha ja goed bezig jij! :shock:  

Nou buurman arie gaat al de fout in als hij aanneemt dat hij weet hoe het in elkaar steekt. Hij weet niet hoe lang die stenen daar liggen, noch hoe ze er terecht zijn gekomen, noch hoe de steen ontstaan is.
Buurman Arie kan berekenen hoe lang die stenen daar liggen. Zijn berekeningen varieren soms met duidenden jaren, maar dat maakt niet uit als je hebt hebt over 4.000.000.000. jaar.

Homer Simpson
peterA

Dat men de beginsituatie niet weet en men ook geen betrouwbare meetinstrumenten kan ontwikkelen daardoor. Maar goed ik ben aan het herhalen hier.
Nee,schaam je niet,blijf herhalen tot we het begrijpen!

Dus :

Doordat men de "Beginsituatie" niet weet kan men geen betrouwbare instrumenten maken,ok,kun je deze weldoordachte hypothese een beetje verduidelijken,met een stelling alleen kunnen we niet veel aanvangen he.

VG Peter
huh?
lngr

Nou weet ik het zelf niet zeker, maar volgens mij houdt de evolutie theorie zich niet bezig met hoe oud de aarde is.  
Nee, dat klopt, maar ik vind wel dat het bij de discussie hoort. Lord Kelvin was fel tegenstander van Darwin en berekende dat de aarde niet oud genoeg was voor zijn evolutietheorie. Darwin was geschokt en had kunnen zeggen: 'meneer Kelvin, weet u zeker dat u goed gemeten heeft?' maar dat deed hij niet. Kelvin gebruikte een belachelijke manier om de hoeveelheid warmte die de aarde kwijtraakt te berekenen, waarvan wij nu weten dat het niet klopt.

Als de aarde 10.000 jaar oud is, zoals onze gast zegt, dan is er niet genoeg tijd geweest om leven te krijgen zoals dat er nu uitziet. Tijd is DE bepalende factor in de evolutie, misschien crucialer dan toeval en natuurlijke selectie. Tijd is namelijk niet gebonden aan de andere 2, maar andersom.

Homer Simpson
Anonymous

Welke feiten? Maar oke, in zoverre geef je dus toe dat de macro-evolutie geen theorie kan zijn en ook geen wetenschap kan zijn?
Dat macro-evolutie plaatsvindt is inderdaad geen theorie. Het is een feit, en zeer wetenschappelijk. Waarom het gebeurt en hoe het precies gebeurt is een theorie. Zoals ik al zei, een theorie die gestaafd wordt door ALLE data die wij hebben en ALLE experimenten die op dit moment verricht worden.

De evulutietheorie is een van de paradepaardjes van de wetenschap, en met recht.
Anonymous schreef:Wat jij wil :shock:  

-'Zij weten echter de beginsituatie niet.' Haha, ik weet niet eens wat ik hierop moet antwoorden.

Omdat je hier geen antwoord op hebt. :?: Ervan uitgaande dat mensen die in evolutie geloven, beweren dat de aarde ongeveer 5 miljard jaar oud is. pff wat een gedoe zeg met die quotes, nou ja ik hoop dat het er nu duidelijk staat.
Ok, ik weet ook niet de beginsituatie van jouw leven, maar ik kan met zekerheid zeggen dat jij een moeder hebt. Ik kan ook met zekerheid zeggen dat jouw moeder vruchtbaar was, dat zij ouder was dan 6 en dat zij over een baarmoeder beschikte.
Maar nu wij allemaal de tijd nemen om jouw vragen te beantwoorden, kun jij misschien ook even de tijd nemen om onze vragen te beantwoorden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij onszelf verdedigen en jij de hele tijd op doel kunt schieten (okee, je schiet de hele tijd op open doel en je inderdaad, je mist alles, maar dat maakt niet uit)

Wij willen ook antwoorden!  8)
- Ik heb nog geen antwoorden gezien op de vragen.
-Waar komt de schepper vandaan? Als hij daadwerkelijk al dat complexe heeft gemaakt dan moet hij zelf nog veel complexer zijn. Zeggen dat God het gedaan heeft is geen antwoord, het roept alleen maar meer vragen op.
Het roept inderdaad vragen op. Voormezelf ook, maar goed ik heb diverse bevestigingen gekregen voor een jaar terug.
- Had Noach ook kangaroes op zn boot en bracht hij die zelf naar Australie?
Interessante vraag, als ik tijd heb zal ik eens kijken hoe dat nou zit.
-Waarom ben je Christen en geen Moslim of Hindoe? Waarschijnlijk door je opvoeding. Gelovigen kiezen vaak niet de liefste God of de God met de mooiste kerken of de God met de beste moraal, maar de God van hun ouders.
Ik ben opgevoed met het idee dat de normen en waarden van de bijbel voor mij moesten gelden. Ik heb me hier echter vanafgezet voor ongeveer 6 jaar en nu sinds anderhalf jaar weet ik dat er meer is. In mijn jeugd heb ik nooit echt in een God gelooft. Alleen de verhalen uit de bijbel waren zo mooi. Ik heb me inderdaad lopen afvragen waarom al die geloven er waren, maar omdat het verhaal van Jezus mij aansprak ben ik hierin gaan zoeken. En er is bevestiging geweest (niet van mensen). En de God van mijn ouders is me nog steeds niet echt duidelijk.
-Wat is het verschil tussen een Christen en een oerwoudbewoner die driemaal rond een heilige boom rent en hoop op regen? Ik zie het fundamentele verschil namelijk niet.
Ow ik weet het niet, als christenzijnde beschouw je dat Jezus voor jou gestorven is en je hierbij vergeving hebt gekregen. Je hoopt dat Jezus in jou komt wonen, dat de zonde die in je zit verdwijnt en je meer op Jezus begint te lijken. Wat er met mensen gebeurt die niet geloven weet ik niet, kan ze vertellen over Jezus en wat ze er verder mee doen is aan hun zelf.
-Op zich ben jij net zo atheistisch als ik, alleen geloof jij in 1 God meer. Waarom diskwalificeer jij wel al die andere miljarden denkbare goden maar niet die van Het Christendom?  
Wat een mens beweegt kan ik ook niet zien. Omdat ik gezocht heb bij de God van de christenen en Jezus als antwoord heb gevonden. Dit wil niet zeggen dat ik nooit twijfel eraan.
-Paus Johannes Paulus 2 gaf toe dat evolutie niet alleen maar een theorietje was. Waarom jij niet? Ben jij geloviger dan Paus Johannes Paulus? Dat jij misschien protestant ben maakt voor deze vraag niet uit.  
Misschien wel, misschien niet, wat de Paus beweert moet hij weten. Hij kan zelf in de bijbel lezen dat macro-evolutie (aap naar mens) niet mogelijk is bijbels gezien.
-In de middeleeuwen dacht men dat de Pest een straf van God was. Geloof jij dat ook?  
Persoonlijk gezegd denk ik het niet. (alleen ik kan het niet weten)
-Wij mogen niet geloven in de evolutietheorie, maar jij wel in Jezus. Jij was daar natuurlijk ook niet bij, en de wijdverspreide idee dat Jezus historiciteit een feit is is onzin. Er zijn slechts 2 niet christelijke bronnen die verhalen over Jezus en die bronnen zijn niet al te geloofwaardig. Tacitus was op zich een goede historicus, maar hij heeft het slechts 2 keer over ene Christus en maakt duidelijk dat hij het van horen zeggen heeft. Bewijs voor evolutie is onomstotelijk en ontelbaar. Vind je het niet hypocriet van jezelf dat je hier komt om ons op die manier de les te lezen?  
Geloof!!!!! en anders zul je branden! :?: (Nu denk ik dat je de geloofsreden van de kruistochtenmensen te pakken hebt) ik kom hier niet om jullie een les te lezen, maar om te laten zien dat evolutie niet klopt vanuit logische redeneringen, wat jullie daarmee willen en of jullie er eventueel niets in zien, dat mogen jullie voor jezelf bepalen.
-Waarom is er zoveel ellende op de wereld? Ik vind ‘Gods wegen zijn ondoorgrondelijk’ geen bevredigend antwoord, om eerlijk te zijn.
Oke, vanwege de zondeval. Er is inderdaad veel ellende op deze aardbol. Ook Jezus is hieraan ten grondslag geweest. Waarom zo een bloedig offer? Waarom gaan er mensen dood aan kanker? (ik kende persoonlijk mensen die kanker hadden en toch bleven geloven in God) Nu is het een erge ziekte en zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen, maar je moet niet vergeten dat we gezondigd hebben en dat we toch bij God kunnen zijn na dit leven. Hoewel ik hiermee kan zeggen: zondeval, ik blijf zelf ook soms met soortgelijke vragen zitten. Zelf heb ik ook het nodige meegemaakt. Het leven opzich is een raadsel. Ik hoop verder dat eenieder hier mag inzien dat Jezus ze liefheeft.
Anonymous

Beste gast:
Geloof!!!!! en anders zul je branden!  (Nu denk ik dat je de geloofsreden van de kruistochtenmensen te pakken hebt) ik kom hier niet om jullie een les te lezen, maar om te laten zien dat evolutie niet klopt vanuit logische redeneringen, wat jullie daarmee willen en of jullie er eventueel niets in zien, dat mogen jullie voor jezelf bepalen.
Ik heb sterk de indruk dat je Geloofsredeneringen verwart met Logische Redeneringen. Dat is echt heel iets anders hoor.
lngr

Ik heb nog geen antwoorden gezien op de vragen.  
Hemeltjelief, het enige wat ik heb gedaan in deze topic is je vragen beantwoorden.
ik kom hier niet om jullie een les te lezen, maar om te laten zien dat evolutie niet klopt vanuit logische redeneringen, wat jullie daarmee willen en of jullie er eventueel niets in zien, dat mogen jullie voor jezelf bepalen.
En dat doen we dus ook. Ga liever weg. Dit is precies de reden waarom wij geen zin hebben in jullie. We geven argumenten, wij geven redeneringen gebaseerd op bewijs en meneer schuift alles onder tafel, geeft zelf geen bewijs, en dramt zijn irrelevante, bewijsloze MENING maar door.
If people think God is interesting, the onus is on them to show that there is anything there to talk about. Otherwise they should just shut up about it.
Mod: Foei van Richard Dawkins om zo hart te schreeuwen op een respectvol forum.

Homer Simpson

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Anonymous

Vraag dan aan God of Hij er is en of Hij zich wil openbaren in jou leven. Zoniet dan niet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!