Puzzel Puzzels
Erik
Artikelen: 0
Berichten: 300
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:02

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Ik interpreteer de bijbel letterlijk
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar hoe letterlijk?
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Vermoord jij homo's?
Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
En veel meer van dit soort vrouwonvriendelijke (en dan druk ik mij zacht uit) teksten, die neem jij ook letterlijk?
De toveres zult gij niet laten leven.
Ehhh... jij verbrand nog steeds heksen?
Wie op den sabbatdag arbeid doet, zal zekerlijk gedood worden.
Ik hoop dat je dit niet al te letterlijk neemt want dan krijg je het nog druk!

En wie zegt dat de bijbel geen humor bevat lult uit zijn nek, sommige teksten zijn om je te bescheuren.

Ik zou graag weten wanneer je een tekst letterlijk neemt of symbolisch?

Probeer eens 1 van de bovenstaanden uit te leggen.

En waarom zou je iets symbolisch willen interpreteren, is de bijbel niet het Woord van God?

Of is het Woord van God niet feilloos?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Johan_vd
Artikelen: 0
Berichten: 245
Lid geworden op: vr 16 sep 2005, 23:28

Re: Waarom ik in mijn god geloof

DePurpereWolf schreef:En wat vindt je zelf van dat boek? Wat is het belangrijkste dat voor jou achterblijft. De twee links gaan beide over de zelfde schrijver (het zelfde boek?) is er iets meer dat we moeten leren hiervan? Of alleen dat er een boek op de markt is.
Inderdaad,tweemaal hetzelfde boek,ik vindt het een goed boek,de recensies zijn redelijk duidelijk en objectief,je MOET niets leren van mij maar ik denk dat er uit dat boek wel iets te leren valt ja,ik ga er van uit dat de meesten wel weten dat er een boek op de markt is.

Waar slaat deze post op PW?

Vanwaar de plotse interesse in mijn bevindingen over dit boek?

Vanwaar de sarcastische opmerking "...dat er een boek op de markt is."

Sarcasme is geen manier om een discussie op gang te brengen.

Peter
Continu larie rondstrooien en beledigend en vernederend reageren op mensen ook niet. De POT?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
DePurpereWolf
Artikelen: 0
Berichten: 9.239
Lid geworden op: wo 12 mar 2003, 19:44

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Er was geen sarcasme bedoelt, ik wilde gewoon meer uit je post halen, dat er een boek op de markt is is wel duidelijk, maar waarom zouden we dat boek moeten lezen? Wat heeft het aanraden van dit boek met deze draad te maken, enz. enz.

Ik probeer alleen maar meer diepte in je post te krijgen.
peterA
Artikelen: 0
Berichten: 672
Lid geworden op: za 11 jun 2005, 15:53

Re: Waarom ik in mijn god geloof

DePurpereWolf schreef:Er was geen sarcasme bedoelt, ik wilde gewoon meer uit je post halen, dat er een boek op de markt is is wel duidelijk, maar waarom zouden we dat boek moeten lezen? Wat heeft het aanraden van dit boek met deze draad te maken, enz. enz.

Ik probeer alleen maar meer diepte in je post te krijgen.
never mind
huh?
-Frankenstein-
Artikelen: 0
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 19:53

Re: Waarom ik in mijn god geloof

yerk schreef:Joh 1:13  Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.  

Joh 1:14  En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.  
Hier is veel gedonder over geweest in het verleden.

Gelovigen onder ons

Leg mij nu uit waarom Jezus geen profeet kon zijn ?
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Waarom ik in mijn god geloof

wat bedoeld Frankenstein?
Satyr
Artikelen: 0
Berichten: 139
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 15:50

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Ingr,

Je denkt dat ik de bijbel symbolisch interpreteer. Maar dat is niet zo. Ik interpreteer de bijbel letterlijk, tenzij uit de context of uit nadere bestudering blijkt dat iets symbolisch of metaforisch opgevat moet worden.
En het oude testament dan? 8)

Deuteronomy 12:27

And thou shalt offer thy burnt offerings, the flesh and the blood, upon the altar of the LORD thy God: and the blood of thy sacrifices shall be poured out upon the altar of the LORD thy God, and thou shalt eat the flesh.

Exodus 22:29 “Thou shalt not delay to offer the first of thy ripe fruits, and of thy liquors: the firstborn of thy sons shalt thou give unto me.”

28:55

So that he will not give to any of them of the flesh of his children whom he shall eat: because he hath nothing left him in the siege, and in the straitness, wherewith thine enemies shall distress thee in all thy gates

Exodus 20:24

An altar of earth thou shalt make unto me, and shalt sacrifice thereon thy burnt offerings, and thy peace offerings, thy sheep, and thine oxen: in all places where I record my name I will come unto thee, and I will bless thee.

Exodus 24:4

And Moses wrote all the words of the LORD, and rose up early in the morning, and builded an altar under the hill, and twelve pillars, according to the twelve tribes of Israel.

24:5

And he sent young men of the children of Israel, which offered burnt offerings, and sacrificed peace offerings of oxen unto the LORD.

24:6

And Moses took half of the blood, and put it in basons; and half of the blood he sprinkled on the altar.

24:7

And he took the book of the covenant, and read in the audience of the people: and they said, All that the LORD hath said will we do, and be obedient.

24:8

And Moses took the blood, and sprinkled it on the people, and said, Behold the blood of the covenant, which the LORD hath made with you concerning all these words.

Leviticus 8:14- 32

Leviticus 9:1- 24

Leviticus 14:1- 5

Leviticus 14:12-28

Leviticus 23:12-21

Numbers 19:1- 7

Joshua Chapter 10- Nothing but mass murder

Judges 1:1- 18 More bloodbaths and mass murder

Judges 3:27- 31

bloed,bloed en nog es bloed de bijbel staat er vol mee...ik walg ervan

:shock:

"The Christian resolve to find the world evil and ugly, has made the world evil and ugly."

- Friedrich Nietzsche
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Satyr,

Ben jij besneden, eet je geen varkensvlees, draagt je vrouw een pruik.

Ik weet het ff niet hoor maar dit zijn Joodse wetten die je aanhaalt uit Leviticus en waar Christenen geen waarde aan hechten.
-Frankenstein-
Artikelen: 0
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 19:53

Re: Waarom ik in mijn god geloof

wat bedoeld Frankenstein?


Joh 1:13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

Joh 1:14 En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.



Ik kan hier niet uit uithalen of Jezus nu god is of een mens met goddelijke gaven en woorden.
Satyr
Artikelen: 0
Berichten: 139
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 15:50

Re: Waarom ik in mijn god geloof

1 pot nat jullie dienen dezelfde god ;) En ik noem de teksten die t woord van jou god is.En ook zo is opgeschreven punt uit. En nog steeds kleeft er bloed in je bijbel :shock:
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Lekker peuh!

nananana!!! :shock:
Satyr
Artikelen: 0
Berichten: 139
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 15:50

Re: Waarom ik in mijn god geloof

EN wat de joden betreft komen jullie daar niet uit voort? :shock:

voorbeeldje;

The Bible: A Jewish Conspiracy and Hoax on the Gentiles

The Bible is a Jewish conspiracy. Christians are deluded under a powerful spell. Christianity is nothing more than a vicious program, with the goals of:

Forcing the Gentiles to give up all occult knowledge and power so all psychic power is in the hands of select Jews for total control.

Indoctrinating the the Gentile masses into pacifism and a slave-like mentality of servitude

Encouraging the Gentiles into giving up all money and worldly goods which is funneled into the hands of the ruling Jews and their Gentile lackeys like Billy Graham

Preparing the Gentile masses for a one world communist slave state with the ruling Jews in control.

Channeling Gentile psychic energy and prayers into the "Second coming of Christ" which is in reality the Jewish Messiah as any working of the mind must have a connection.

Cutting the Gentiles off from their own Tribal Gods and Demi-Gods, whose identities have been altered and replaced with fictitious Jewish characters. Our True Creator God has been denegrated, viciously and heinously insulted and blasphemed and relegated to the enemy of humanity.

"May his name and memory be blotted out."

-The Jewish Talmud
Gebruikersavatar
yerk
Artikelen: 0
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 19 sep 2005, 18:56

Re: Waarom ik in mijn god geloof

Erik en Satyr hebben wat kritiek op de wetten die in de bijbel staan. Daarover kan ik zeggen dat wij, 'de christenen', niet onder de wet van het Oude Testament leven. Lees o.a. Hebreeen 9 om uit te vinden hoe dat precies zit. Het Nieuwe Testament staat 'boven' het Oude Testament.

Wat je tekst over vrouw-onvriendelijkheid betreft, die was gericht aan de gemeente Korinthe (zo heet die brief zelfs). Je hebt de tekst uit het verband gerukt. Ik wil hem echter wel toelichten, volgens mijn visie. Paulus zegt (één vers verder) dat het voor de vrouwen lelijk staat om in de Gemeente te preken. Als vrouwen gaan preken, zal het waarschijnlijk meer mensen wegdrijven dan binnenhalen. Hierdoor is het beter als ze niks zeggen.
Satyr schreef:EN wat de joden betreft komen jullie daar niet uit voort? :shock:  

....
Uhm... ja... wat geloof jij eigenlijks? Wil je over die quotes van je discussieren? Ik wil er wel op ingaan, maar maak dan een nieuw topic aan, om off-topic discussies te voorkomen.
Frankenstein- schreef:Gelovigen onder ons  

Leg mij nu uit waarom Jezus geen profeet kon zijn ?
Omdat Hij Zelf zei dat Hij de zoon van God was. (Bovendien kwam Hij zo'n 109 van de 109 profetiën die over Hem zijn gedaan in het Oude Testament na, een wonderbaarlijke prestatie). In de gegeven tekst staat het zelfs al duidelijk aangegeven:
Joh 1:1  In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

Joh 1:2  Dit was in den beginne bij God.  

Joh 1:3  Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.  

Joh 1:4  In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Joh 1:5  En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

Joh 1:6  Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.  

Joh 1:7  Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.  

Joh 1:8  Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.  

Joh 1:9  Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.  

Joh 1:10  Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.  

Joh 1:11  Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.  

Joh 1:12  Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;  

Joh 1:13  Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.  

Joh 1:14  En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als des Eniggeborenen van den Vader), vol van genade en waarheid.
Er staat in verscheidene stukken in de bijbel dat Hij God was (in de Drieenheid), dus van de bijbel uitgaande kun je alleen concluderen dat Hij dat ook was. Hier nog wat voorbeelden.

Openbaringen 1:17 En toen ik Hem (=Jezus) zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;

Openbaringen 22:13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.

De Eerste en de Laatste, een naam die in het Oude Testament verscheidene keren (en alleen) wordt gebruikt om God aan te duiden.

Er zijn wel meer voorbeelden, wil je ze hebben?
Erik
Artikelen: 0
Berichten: 300
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:02

Re: Waarom ik in mijn god geloof

yerk schreef:Erik en Satyr hebben wat kritiek op de wetten die in de bijbel staan.
Nee, vooral VEEL kritiek, ik heb me nog ingehouden.

[quote='yerk]Daarover kan ik zeggen dat wij' date=' 'de christenen'[/quote']

"de christenen"?? Wat zijn dat? Was Hitler ook een christen bivoorbeeld?
yerk]Wat je tekst over vrouw-onvriendelijkheid betreft schreef:
Er komen nog veel en veel meer vrouwonvriendelijke teksten voor die helemaal op zichzelf staan, wil je die ook even uitleggen?

De SGP bijvoorbeeld gaat blind op Korinthe, of zijn zei ook geen christenen?
yerk schreef:Omdat Hij Zelf zei dat Hij de zoon van God was.
Aha, en dat is dan ook meteen waar natuurlijk.

Tot op de dag van vandaag lopen er van dit soort idioten rond die hetzelfde beweren.

[quote='yerk]Bovendien kwam Hij zo'n 109 van de 109 profetiën die over Hem zijn gedaan in het Oude Testament na' date=' een wonderbaarlijke prestatie[/quote']

Dus hier heeft het oude testament ineens wel waarde?

En ik wil graag de uitleg van de profetiën van je zien, met name waar Jezus genoemd wordt, zijn geboortejaar, de naam van zijn moeder etc.

Kun je ook aangeven welke delen van het oude testament wel gelden voor christenen en welke niet, wat letterlijk geinterpreteerd moet worden en wat symbolisch, en waarom dat zo is?

Is het Woord niet voor iedereen bedoeld?
yerk schreef:Er staat in verscheidene stukken in de bijbel dat Hij God was (in de Drieenheid)
Ah ja de drie-eenheid, dat prachtige verzinsel van de oude kerkvaders!

Kun je mij in de grondtekst het wordt "drie-eenheid" tonen?

Jezus zou ook aan God zijn rechterhand zitten toch?

Hoe kan een eenheid aan zijn eigen rechterhand zitten?
Dan Barker schreef:Why would an intelligent God write a book that is so easily misunderstood!
Wellicht een interresante site om te bekijken: [url]http://www.freethinker.nl/
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,

is not "Eureka!" (I've found it!),

but "That's funny..."



Isaac Asimov

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Gebruikersavatar
lngr
Artikelen: 0
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 10 jul 2005, 22:48

Re: Waarom ik in mijn god geloof

yerk schreef:Openbaringen 1:17  En toen ik Hem (=Jezus) zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;  

Openbaringen  22:13  Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste.  
Exodus 21:2

Wanneer je een Hebreeuwse slaaf koopt, moet hij je zes jaar lang dienen; in het zevende jaar mag hij als vrij man vertrekken, zonder iets te hoeven betalen

Leuk, zo'n bijbel :shock:
I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman!!!

Homer Simpson

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!