Puzzel Puzzels
ArcherBarry
Artikelen: 0

Re: Fitna The Movie

ik vraag me af hoe de ophef geweest zal zijn als wilders niet in de kamer had gezeten en een "gewone" burger regiseur zal zijn
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.

Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

harm p

-1
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

harm p

ArcherBarry schreef: ik vraag me af hoe de ophef geweest zal zijn als wilders niet in de kamer had gezeten en een "gewone" burger regiseur zal zijn
waarschijnlijk een stuk minder, maar ja, het recht heeft ie...

wat betreft dat relativeren: naar mijn idee helemaal waar, maar ik heb nog geen moslim gesproken die zich erdoor beledigd voelde. Ze zullen er ongetwijfeld zijn die zich door wilders in het algemeen beledigd voelen (en miss ook wel terecht?!), maar dat zullen toch meer de 'extremeren(?)' zijn, net zoals Wilders ook bij de 'extremeren' hoort...
Hovinsj1

Marjanne schreef:[Vrijheid van meningsuiting is een heel hoog goed en daar moet ieder respect voor hebben. Maar omgekeerd moet die vrijheid van meningsuiting ook respect voor anderen blijven garanderen. Belediging (ook van godsdienst) vind ik niet mogen (is er trouwens niet een grondwetsartikel dat daarin voorziet?).
Wanneer is iets belediging? Je kan tegen mij bijna alles zeggen, voordat ik me beledigd zou voelen. Ik heb toch het idee dat de meeste moslims maar weinig inkasseringsvermogen hebben als het om hun geloof gaat.

Wat is respect?

Dat laatste moet van twee kanten komen en respect van de meeste moslims voor de denkwijze in "het westen" is er niet of nauwelijks.

Trouwens, als de film om blanke christenen ging, zouden alle linkse critici de film geweldig vinden. Dan heet het satire. Nu het om een allochtone godsdienst gaat, is het haatzaaien.

sjouke
gcfloor77

Hovinsj1 schreef: Een regering zonder Balkenende en zijn christelijke vriendjes zou een openbaring voor Nederland zijn. Deze zelfde mensen hebben er geen enkele moeite mee onschuldige jonge mensen de dood in te sturen (Irak, Afghanistan).

sjouke
dat zijn allemaal vrijwilligers hoor, niemand hoeft
Maundu

Hovinsj1 schreef: Een regering zonder Balkenende en zijn christelijke vriendjes zou een openbaring voor Nederland zijn. Deze zelfde mensen hebben er geen enkele moeite mee onschuldige jonge mensen de dood in te sturen (Irak, Afghanistan).

sjouke
Zo'n regering hebben als eens gehad (Paarse kanbinetten) en toen waren er ook VN missies (Albanië, Bosnië, Cambodja, Kosovo) waarbij Nederlandse soldaten zijn omgekomen.
Hovinsj1

Nou nou, het was me wel een debat gisteren in de kamer. Ik heb via BVN een beetje kunnen zien. Hier een aantal uitspraken (uit de krant). Maar als iemand mij een positieve bijdrage van de islam aan deze wereld kan aantonen, dan ben ik het misschien met een van deze stellingen eens...

Vooral die van de Partij voor de Dieren is natuurlijk de beste...

Pieter van Geel, fractievoorzitter CDA: „Als het niet zo'n serieuze zaak was, dan zou je kunnen zeggen dat Wilders aan politiek belletje trekken doet. Belletje trekken is kinderachtig."

„Wat de film zelf betreft, kan ik niet zeggen dat we hier te maken hebben met een kanshebber voor een Oscar."

Mariëtte Hamer, PvdA: „De film bevat op zich niks nieuws. Maar de wijze waarop de beelden achter elkaar zijn gezet, is bedoeld om haat te zaaien.”

Arie Slob, ChristenUnie: „De geschiedenis leert dat iedere ideologie tot slachtpartijen kan leiden."

Jan Marijnissen, SP: „Nederland wordt een onleefbaar land met Wilders aan het roer."

Mark Rutte, VVD, tegen Wilders: „U bent een relschopper; een politiek pyromaan. U steekt het vuur aan en dan loopt u weg."

Femke Halsema, GroenLinks: „Behalve dat de PVV de partij is voor uw vrije meningsuiting, is het vooral de partij van de tien verboden voor moslims.”

Alexander Pechtold, D66, over Fitna: „Ze is een diffuse aanklacht op een rellerige toon. Een generaliserend beeld van een wereldgodsdienst in 16 minuten."

Bas van der Vlies, SGP: „De SGP heeft geen film nodig om te wijzen op de duistere kanten van de islam, nog los van het feit dat ik niet bekend sta als een bekwaam filmregisseur."

Marianne Thieme, Partij voor de Dieren: „En voorts zij we van mening dat er een einde moet komen aan de bio-industrie.”
flappiekonijn

Hmmm.... echt nut voor de wereld hebben ze niet gehad...
Marjanne

Ik vind die van de Partij van de Dieren erg sterk, mits dat het enige is dat ze gezegd heeft.

Over tot de orde van de dag....
luc.a

Beryllium schreef:
luc.a schreef: De mensen die deze film hebben gemaakt en hebben geholpen om deze film te maken willen de welzijn en de welvaart in Nederland en in heel de wereld om zeep helpen.

IK RAAD JULLIE AAN OM ZO WEINIG MOGELIJK AANDACHT TE BESTEDEN AAN DEZE FILM EN DERGELIJK FILMS OF  PROPAGANDA VAN DE ISLAM.
Volgens mij heb jij dan de boodschap die de film zou moeten uitdragen niet begrepen... wat heeft die film te maken met de welvaart in Nederland???

Ik denk dat je de film juist niet moet negeren maar er over in debat gaan. Dat moet de manier zijn om de onderlinge standpunten duidelijk te maken, en is ook de enige manier om het in het juiste perspectief te zetten. Als je iets niet aanstaat moet je het juist niet negeren, niet als het op deze schaal de media beinvloedt!
Beryllium,als ge u hersenen gebruikt ga je de link tussen welzijn en welvaart wel verstaan.

Ik zeg wel als ge u hersene gebruikt ,maar hebt gij wel hersenen???
Fuzzwood

Waarom wordt dit topic eigenlijk weer opgerakeld?
jhullaert

luc.a schreef:
Beryllium schreef:
luc.a schreef: De mensen die deze film hebben gemaakt en hebben geholpen om deze film te maken willen de welzijn en de welvaart in Nederland en in heel de wereld om zeep helpen.

IK RAAD JULLIE AAN OM ZO WEINIG MOGELIJK AANDACHT TE BESTEDEN AAN DEZE FILM EN DERGELIJK FILMS OF PROPAGANDA VAN DE ISLAM.
Volgens mij heb jij dan de boodschap die de film zou moeten uitdragen niet begrepen... wat heeft die film te maken met de welvaart in Nederland???

Ik denk dat je de film juist niet moet negeren maar er over in debat gaan. Dat moet de manier zijn om de onderlinge standpunten duidelijk te maken, en is ook de enige manier om het in het juiste perspectief te zetten. Als je iets niet aanstaat moet je het juist niet negeren, niet als het op deze schaal de media beinvloedt!
Beryllium,als ge u hersenen gebruikt ga je de link tussen welzijn en welvaart wel verstaan.

We blijven hier wel beleefd (is het niet erg dat je dat van de jeugd moet horen?) en wat je net wil zeggen dat je die film zou moet negeren doe je hier zelf niet!
Beryllium

luc.a schreef: Beryllium,als ge u hersenen gebruikt ga je de link tussen welzijn en welvaart wel verstaan.

Buiten het feit dat ik het omhooghalen van dit topic nogal onnodig vind, is je opmerking diep onder de gordel.

Wat mij betreft heb je geen idee waar je het over hebt, ten eerste omdat je mijn opmerking gewoon niet correct leest (ik maak helemaal nergens de opmerking dat welzijn en welvaart los staan), en ten tweede dat je hem niet ziet in de context van de discussie. Daarnaast is je manier van discussieren van laag niveau door iemand gewoon te beschuldigen van pertinente domheid.

Prima, mij heb je er niet mee hoor, maar je hebt nu over jezelf afgeroepen dat mensen je niet serieus nemen. En geloof maar dat ik dat nu zeker niet meer doe.

Jammer.

Ik heb serieus gedacht om een slot op het topic te zetten, maar aangezien ik wil voorkomen dat mij machtsmisbruik wordt verweten doe ik dat niet.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
SuperwiseMan

sjouke
Het is echt niet alleen de schuld van Balkenende en "zijn christelijke vriendjes " Dat er in Iran en Afganistan onschuldige mannen " de dood worden ingejaagd "

1. Die mannen hebben er altijd nog zelf voor gekozen om het leger in te gaan en dan kun je zoiets verwachten.

2. Balkenende is niet de enige die dit beslist , dit is een beslissing van het hele kabinet en ook van de EU

ads

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

SuperwiseMan

Beryllium schreef:
luc.a schreef: Beryllium,als ge u hersenen gebruikt ga je de link tussen welzijn en welvaart wel verstaan.

Buiten het feit dat ik het omhooghalen van dit topic nogal onnodig vind, is je opmerking diep onder de gordel.

Wat mij betreft heb je geen idee waar je het over hebt, ten eerste omdat je mijn opmerking gewoon niet correct leest (ik maak helemaal nergens de opmerking dat welzijn en welvaart los staan), en ten tweede dat je hem niet ziet in de context van de discussie. Daarnaast is je manier van discussieren van laag niveau door iemand gewoon te beschuldigen van pertinente domheid.

Prima, mij heb je er niet mee hoor, maar je hebt nu over jezelf afgeroepen dat mensen je niet serieus nemen. En geloof maar dat ik dat nu zeker niet meer doe.

Jammer.

Ik heb serieus gedacht om een slot op het topic te zetten, maar aangezien ik wil voorkomen dat mij machtsmisbruik wordt verweten doe ik dat niet.
Groot Gelijk Bery!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!