Puzzel Puzzels
Need to know!
Artikelen: 0

Re: Giftigste stof

JanMeut schreef:Botuline is erg giftig (product van de bacterie Clostridium Botulinum). Zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Botuline

Ik heb ooit eens ergens gelezen dan één 500.000.000.000ste van een gram botuline toxine genoeg is om een mens te doden. Kan dat?? En hoe gaat dat dan wel in zijn werk dat zo'n minieme hoeveelheid het lichaam van een mens kan uitschakelen??

whoo das wel erg wienig ja!!!

maar ik heb geen idee hoe dat kan misschien door dat die stof een proces opgang brengt in je lichaam waardoor het misschien vermenigvuldigt ofzo???? :shock:

of dat er een andere schadelijk stof wordt gemaakt door de aanwezigheid van botuline toxine???

heb geen idee

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

wordnerd

Garbage schreef:hoe zit het dan met anthrax??  ik dacht dat dat ongever de giftigste was
Anthrax is een foute haarmeatlband uit de jaren 80 en een ander woord voor miltvuur, een zeer besmettelijke virale ziekte, overdraagbaar van dier op mens en van mens op mens. Geen gif op zich dus.....

Ten eerste alle metalbands zijn fout en tweede anthrax komt van de bacterie Bacillus anthracis.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

koosiqloos

butoline: dodelijk bij 0.0005 microgram per kg lichaamsgewicht bij 50% van de proefdieren tis een natuurlijke stof en de herkomst van het spul is van de Clostridium botulinum bacterie.

dit is overigens ook het goedje waarmee ze die yuchenko (of hoe je het dan ook schrijft :shock: ) hebben vergiftigd.
tettha

koosiqloos schreef:butoline: dodelijk bij 0.0005 microgram per kg lichaamsgewicht bij 50% van de proefdieren tis een natuurlijke stof en de herkomst van het spul is van de Clostridium botulinum bacterie.

dit is overigens ook het goedje waarmee ze die yuchenko (of hoe je het dan ook schrijft :shock: ) hebben vergiftigd.

die hebben ze vergiftigd met dioxine en niet met botoline.
Need to know!

tettha schreef:
koosiqloos schreef:butoline: dodelijk bij 0.0005 microgram per kg lichaamsgewicht bij 50% van de proefdieren tis een natuurlijke stof en de herkomst van het spul is van de Clostridium botulinum bacterie.

maar kan iemand me dan uitleggen hoe zo'n kleine hoeveelheid nog iemand kan doden???

wat gebeurt er in het lichaam??
Anonymous

En de kaliumcyanide of de fluoracetamide dan?
itchy

is cyaancalie of zoïets niet het ergst gifstigst

grtz

itchy
itchy

of van een soort slang dat al genoeg heeft om iets rond de 1 ml nodig heeft om een mens direct te doden
Anonymous

1ml zou erg veel zijn vergeleken met andere erge giftige stoffen...

KCN is best giftig, maar lang niet de ergste...

What about HN3, waterstof azide(gas)?

mja, een echt antwoord is hierop sowieso al niet te geven.
koosiqloos

tettha schreef:

oeps ja foutje maar ik geloof wel dat butoline het giftigste is....
itchy

ik heb het ergens gehoort op national geographic channel. het kan ook 10 ml zijn als ik me vergist heb :wink:
Anonymous

Hallo

Hoe kan je Botuline maken?

Wat heb je daarvoor nodig?

Indien dat goedje echt zo gemakkelijk te maken zou zijn dan denk ik dat we in een ander situatie zouden leven.

Bestaat er zo'n gif dat smakeloos en kleurloos is? Die je nog kan halen in de plaatselijke winkel?
NASE

Anonymous schreef:Hallo

Hoe kan je Botuline maken?

Wat heb je daarvoor nodig?

Indien dat goedje echt zo gemakkelijk te maken zou zijn dan denk ik dat we in een ander situatie zouden leven.

Bestaat er zo'n gif dat smakeloos en kleurloos is? Die je nog kan halen in de plaatselijke winkel?
Wie wil je vermoorden???

heb je al google geprobeert.

Ja er is een gif dat kleurloos, smaakloos en reukloos. Maar ik denk niet dat het in de appotheek te halen is, ander waren er al veel mensen dood.
Anonymous

Need to know! schreef:
Boaz schreef:Is het gif van de zeewesp (Box Jelly) niet het meest giftige?

http://www.extremescience.com/DeadliestCreature.htm
nee het gif van een wesp is toch alleen dodelijk als je er te veel van binen krijgt en toch niet als je er maar een beetje van binnen krijg?

maar alles is dodelijk als je er te veel van binnen krijgt!!! :shock:

trouwens als je gaat kijken waar een wesp je steekt als dat in je luchtpijp is krijg je geen lucht door dat je weefsel opzwelt!!! ;)
Een zeewesp is geen wesp, maar een kwal, maar ook bij de zeewesp is ´t weer zo dat je die kwal zo ongeveer moet gaan knuffelen om er dood aan te gaan :?:

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Ralf

"Need to know!" schreef:
"tettha" schreef:
"koosiqloos" schreef:butoline: dodelijk bij 0.0005 microgram per kg lichaamsgewicht bij 50% van de proefdieren tis een natuurlijke stof en de herkomst van het spul is van de Clostridium botulinum bacterie.

dit is overigens ook het goedje waarmee ze die yuchenko (of hoe je het dan ook schrijft :p) hebben vergiftigd.
maar kan iemand me dan uitleggen hoe zo'n kleine hoeveelheid nog iemand kan doden???

wat gebeurt er in het lichaam??
Zie voor de werking en de bacterie :

http://www.food-info.net/dutch/topics/to.php?c=bac04

Ralf

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Moleculaire biologie en biochemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!