Puzzel Puzzels
Fuzzwood
Artikelen: 0

Re: Meten van frequenties in een menselijk lichaam

Organen hebben geen frequentie, dat is je al verteld. Is je verder het placeboeffect bekend?

ads

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

klaas de Jong

Voor mij is dit de laatste reactie; ter gerust stelling; opwarming door de frequentie is onmogelijk
de niveau,s van de frequentie gever zijn zo  laag max 600 kHz/0.2 W, tegen een magnetron
2.5 Ghz en 1000 W. / Ook de router/ mobile telefoon zitten op nog hogere frequentie.

Ik dank U voor de reacties.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

klazon
Pluimdrager

Ik haak ook af, want het gaat weer helemaal nergens over.
Bartjes

Ik vrees ook dat dit niets meer wordt.
317070

klaas de Jong schreef: Voor mij is dit de laatste reactie; ter gerust stelling; opwarming door de frequentie is onmogelijk
de niveau,s van de frequentie gever zijn zo  laag max 600 kHz/0.2 W, tegen een magnetron
2.5 Ghz en 1000 W. / Ook de router/ mobile telefoon zitten op nog hogere frequentie.

Ik dank U voor de reacties.
Wacht, je loopt te snel. Ik dacht dat het over geluidsfrequenties ging. Die 2,5GHz is in het elektromagnetische veld en heeft helemaal niets met geluid te maken. Dus wat is het nu, trillen organen elektromagnetisch, of mechanisch (of beide)?
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
Bartjes

Vera Helleman schreef:Ik werd deze morgen wakker met het woord 'echo'.  Een echo zend en ontvangt geluidsgolven, toch? Mijn logisch inzicht zegt me dat als je kan meten welke weerklank iets heeft, je daar een frequentie van zou moeten kunnen vaststelen. Dopplereffect. http://nl.wikipedia.org/wiki/Dopplereffect 

Laten we eenvoudig beginnen. Stel je hebt een voorwerp V dat zich aanvankelijk ten opzichte van jou en de lucht in rust bevindt. Nu stuur je daar een geluidstoon met frequentie f op af. Dat geluid zal dan tegen het voorwerp V worden weerkaatst. Dat geeft dan een echo. Die echo kun je in principe opvangen. Maar dat is verder niet zo interessant.

Aanvankelijk dacht ik dat het daarbij zou blijven. Maar als we preciezer kijken treedt hier mogelijk toch een interessant verschijnsel op: het voorwerp V zal immers in meer of mindere mate gaan meetrillen, en dus weerkaatst de geluidstoon aan een bewegend oppervlak. Ik moet daar nog wat verder over nadenken, maar het zou kunnen zijn dat het teruggekaatste geluid daardoor een zekere 'modulatie' ondergaat waar je de mate van meetrillen van voorwerp V weer uit af kunt leiden. - Ik kom daar nog op terug.

Ander ding... Als een vernietiging van een bacterie zou leiden tot vergiftiging vraag ik me af of het lichaam niet slechts geholpen moet worden zijn eigen ding te doen... zelfgenezend vermogen. Als je bijvoorbeeld de frequentie weet van een gezond werkende nier of darm oid. En je zou kunnen meten welke frequentie de zieke nier of darm is... En een frequentieveld aanreikt daarmee het zich kan omvormen tot de gezonde frequentie, zal het lichaam wellicht zelf een manier vinden om gifstoffen of bacteriën af te voeren.

Het is nog maar helemaal de vraag of er zoiets als de frequentie van een orgaan bestaat. Daarvoor zou je voor een breed frequentiegebied van (geluids)trillingen moeten weten in welke mate het orgaan daarbij gaat meetrillen. Pas als je een dergelijke grafiek hebt kan je daar meer over zeggen. 

Ook hoeft het niet zo te zijn dat een gezond orgaan een andere frequentie heeft dan een ziek orgaan.

Andere overdenking... Jaren terug heb ik een flinke longontsteking gehad. Nog voordat ik gediagnosticeerd in mijn eigen bed flinke pijn had en ik pijnstillers slikte die niet werkten ben ik per toeval, (of intuïtief) gaan neuriën waardoor de pijn verdween (!). Zodra ik maar iets van de gezongen frequentie afweek voelde ik de pijn weer.

Geen idee natuurlijk wat ik hiermee gedaan heb... het lijkt of ik daar een frequentie had gevonden die iets neutraliseerde.. maar wat is dan het middelpunt geweest?

Anyway, misschien rinkelt er iets bij jullie.

Pijn vermindert door de aandacht er van af te leiden.

Emveedee

Bartjes schreef: Nog een interessante link:

http://www.thaimedicalnews.com/medical-tourism-thailand/laser-light-kills-virus/

Mogelijk zit er toch wel iets in.

Wat we nodig hebben is een betrouwbaar wetenschappelijk overzicht van de huidige stand van het onderzoek.

Deze post deed me hieraan denken:

Afbeelding

Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om met licht of geluid cellen te doden, maar om op die manier in een mens selectief bepaalde cellen te raken en andere niet, dat is praktisch gewoon onmogelijk.
Vera Helleman

overdenking: Is doding uberhaupt wel een oplossing? Geeft ook weer andere kijk op geneeskunde.
klaas de Jong

Dit is een goed bericht van Emveedee met de link; http:www.thalmedic...ht-kills-virus  zie voorgaand
bericht, daar leest men over pin pointing the virus resonant frequency, breng hem op de frequentie 
en dood hem, dit is uitstekend want nu is er een mechanisch reproduceerbaar apparaat.

Degene die ik ken stelt handmatig de frequentie vast en in zijn geval werkelijk uniek gezien de resultaten maar niet op grote schaal toepasbaar en niet  hard te maken dus voor velen
kwakzalverij ; maar daar wordt een resonant frequentie door het bloed gestuurd van de handmatige
vastgestelde bacterie /virus en na twee a drie behandelingen gedood, track record 12000 behandelingen in 5 jaar.
Fuzzwood

Je mist het feit dat het hier om EM straling gaat en niet om een mechanische frequentie.
Bartjes

Of er medische toepassingen zijn weet ik niet. Daar heb ik ook geen verstand van. Mij interesseert aan dit topic alleen of je de frequentie-afhankelijke mechanische reactie van virussen, bacteriën en organen kunt meten en/of kunt berekenen. Dat sluit ook aan op de oorspronkelijke vraag van de topic-starter. Of er wel of niet (regulier of alternatief) medische toepassingen zijn is een heel ander verhaal, en dat is voor de beginvraag van dit topic ook niet relevant.

Fuzzwood schreef: Je mist het feit dat het hier om EM straling gaat en niet om een mechanische frequentie.

De link doet vermoeden dat de virus wel degelijk in mechanische trilling geraakt, hoewel die daartoe inderdaad met laserpulsen wordt bestookt. Maar ik ben op medisch gebied niet goed thuis, dus mocht iemand kunnen aantonen dat de virus niet in mechanische resonantie geraakt dan lees ik dat graag. 
Benm

Daar lijkt het inderdaad wel naar, en dat is ook wel mogelijk. Als je bijv een laser hebt die iets opwarmt en die vervolgens pulseert met de resonante frequentie van whatever je wilt laten trillen, dan kun je op die manier mechanische trilling in een systeem brengen door het knipperen van de laser.

In de praktijk gebeurd dit onbedoeld wel eens. Als je bijv een laser cutter hebt met PWM aansturing in het hoorbare bereik kun je soms een geluid horen uit het materiaal dat gesneden wordt. Het is extreem moeilijk dit betrouwbaar te reproduceren, maar het komt vaak genoeg voor om een 'bekend' fenomeen te zijn.

Aanmerking is wel dat dit vooral bekend is in het hoorbare spectrum (pakweg tussen 50 Hz en 20 kHz). Daarnaast is het zo dat niet alle anekdotes daadwerkelijk kloppen in de zin dat de laser zelf het geluid veroorzaakt. Vaak is het ode aansturende electronica die feitelijk verantwoordelijk is. Dit heeft te maken met de forse stromen die gebruikt worden, en hoe die bijvoorbeeld de metalen behuizing van een driver kunnen laten trillen.
Victory through technology

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Bartjes

Hier hebben we dan eindelijk een eenvoudig model voor de mechanische resonantie van virussen:

http://arxiv.org/pdf/physics/0303089.pdf

Via deze link is er nog meer te vinden:

http://www.researchgate.net/publication/12269172_Resonant_absorption_of_ultrasound_energy_as_a_method_of_HIV_destruction

Omdat ik geen medische kennis bezit kan ik helaas niet beoordelen wat die artikelen waard zijn, hopelijk wil iemand met meer kennis van zaken daar eens naar kijken...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!