Dit herken ik ook wel weer.Als ik zelf fiets, kijk ik automatisch naar gezichten van mensen, alsof ik ze scan.
Ik kijk iedereen aan die ik tegenkom, wat me dan opvalt is dat andere mensen dit amper doen.
Iemands karakter dan zien is me zwaar tegengevallen, het is me regelmatig gebeurt dat mijn oordeel er volledig naast zat.
Ben hier dan ook aardig voorzichtig mee geworden.
Ook heel herkenbaar, lastige onderwerpen zoals 'het bewustzijn' blijven draaien in mijn hoofd.De stapels onderwerpen blijven constant vragen om nieuwe input, wat me frustreerd wanneer dat niet kan. De onbeconcludeerde onderwerpen blijven in m'n bewustzijn aanwezig, totdat ik het met een goede slotconclusie kan verwerken in m'n onbewuste geheugen. Als ik de oplossing heb, verdwijnt het van de bewuste stapel.
Verder kan ik als ik met een lastig onderwerp bezig ben dagen helemaal weg zijn.
Mensen moeten me dan tot drie keer toe wat aan me vragen voor deze vraag tot me door dringt.
Het idee komt intuitief
Als dat is gelukt is er weer rust.
Erg irritant als mensen mij storen in een gedachtenketting, kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Geen Asperger, wel ben ik erg introvert.
Wellicht dat het laatste ook wat zegt in combinatie met beelddenken?
Puzzels