Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: Is er leven buiten aarde mogelijk?

Er zijn biljarden sterren en planeten in het heelal. Het is gewoon niet mogelijk dat wij de enigste schakel van leven zijn, dat is gewoon niet mogelijk met dit getal. Of er leven is buiten onze aarde of het nou in onze melkweg is of daar ver buiten het antwoord is JA.!!

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Anonymous

Hallo allemaal,

Wat ik altijd tegen kom als er gepraat wordt over buitenaards leven, waarom dat altijd in net zo'n stoffelijke vorm moet zijn, zoals wij mensen. Dit nemen veel mensen aan omdat ze niet anders kennen.

Ooit zag ik in de heerlijke fictieve serie van Star Trek een aflevering, waarin een buitenaards wezen zich ontwikkelde naar iets wat je een onstoffelijk lichaam, of lichtlichaam, of energielichaam kan noemen. Als mens hebben we er weinig tot geen ervaring mee, maar zou dit niet een mogelijkheid zijn voor wat leven van buiten de aarde?

Romaine
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

woodstock

Romaine schreef:................................,   maar zou dit niet een mogelijkheid zijn voor wat leven van buiten de aarde?

Romaine
Tuurlijk!! maar dat is wel ontzettend lastig voor de acteurs :wink:

Heb ooit eens ergens gelezen dat we geen buitenaards (intelligent) leven ontdekken, omdat ze wel link uitkijken om met ons in contact te komen.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)
Dino

de kans is immens klein maar niet uitgesloten. Wel is het zo dat de kans op ontstaan niet echt het probleem is, wat moeilijker is is dat we het ooit ontdekken. Misschien is er wel leven maar gaan we het nooit weten.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Anonymous

Het gaat niet om de acteurs, een paar visual effects erdoor en je bent klaar. Maar ik bedoelde echt dat daar nu eens serieus naar gekeken zou worden.

Tuurlijk zou ik als buitenaardse ook wel uitkijken voor deze planeet, we bevuilen de boel en denken dat het wel goed komt, kernwapens, oorlogen, ach ja, de mens...

Maar zou een niet stoffelijk lichaam wetenschappelijk mogelijk zijn?

Romaine
noortje

de reden waarom ze mensachtigen gebruiken in hollywoodfilm is, omdat de grote menigte denkt bij buitenaards leven aan mensachtigen.

filmen zijn dan ook niet wetenschappelijk.

dat leven enkel energie kan zijn, geloof ik niet echt. er zijn nu wel een aantal zaken die leven meedraagt. Leven zou dan ook op een zeer hoog niveau zich moeten kunnen ontwikkelen en kan dat wel binnen de leeftijden van een sterstelsel?
Tuurlijk zou ik als buitenaardse ook wel uitkijken voor deze planeet, we bevuilen de boel en denken dat het wel goed komt, kernwapens, oorlogen, ach ja, de mens...
hier denk je zelf in teveel menselijke termen :shock: wij als mensen en als leven op aarde vinden de aarde "zalig". Voor wezens waarvoor o2 giftig is, is het hier een hel. :?:
woodstock

Romaine schreef:................

Maar zou een niet stoffelijk lichaam wetenschappelijk mogelijk zijn?
Als je de biologische definitie van leven erop loslaat, zou het mogelijk moeten zijn,.............. toch?

Dino

Puur energetische vorm geloof ik niet. Wat ik wel kan geloven is misschien een electronische vorm. Dan heb ik meer iets in de gedachte van chips en dergelijke. Maar ik denk dat er toch iets materieëls moet aan zitten.

iig heb blijft science fiction.

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
woodstock

Je zou de Aarde zelf toch ook als levend organisme kunnen zien, ik bedoel maar "HOE" bepaal je eigenlijk WAT leven is? Het zou bv. nét zo kunnen zijn als Newton's wetten tegenover Einstein's de ene theorie hoeft de ander niet uit te sluiten, beide werken. Het is alleen een manier van interpreteren,................toch?

Anonymous

Of er buitenaards leven is of het nou groot of klein is Het is er gewoon dat is 100% zeker.

Stel dat er buitenaardes wezens zijn hier in de buurt in een ander stelsel het probleem is zij weten gewoon niet dat wij hier zijn. Wist je dat wij eiglijk wel zo'n ****** herrie maken in het heelal al die golven van zend masten van de radio tv over heel de wereld gaan alemaal de ruimte in en aan gezien daar geen weerstand is blijft dat eeuwig door gaan.rond dit jaar word de eerste ster bereikt door deze golven deze golven zijn al 50 jaar onderweg jaar want 50 jaar geleden waren net de eerste krachtige zendmasten er Conclusie: ze hebben ons nog niet eens gehoord dat wie hier zijn En stel dat ze het ontvangen en ze willen antwoorden kost het ons nog is 50 mensen jaren toch wij iets horen. Zo zie je dat het niet zo simpel is, ons probleem is gewoon De afstanden in de ruimte.! En het hangt af waar IT woont.!
Anonymous

de kans is immens klein maar niet uitgesloten. Wel is het zo dat de kans op ontstaan niet echt het probleem is, wat moeilijker is is dat we het ooit ontdekken. Misschien is er wel leven maar gaan we het nooit weten.
Als ze zouden bestaan, is dat inderdaad een probleem. Zou er niet iets bestaan wat lijkt op het meten van bewustzijn? (Ik zie zelf hersenactiviteit niet als een bewustzijn/leven)

Noortje:
er zijn nu wel een aantal zaken die leven meedraagt. Leven zou dan ook op een zeer hoog niveau zich moeten kunnen ontwikkelen en kan dat wel binnen de leeftijden van een sterstelsel?
Kun je dit verduidelijken, begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

Biologisch en ander leven kwam ik tegen op deze website: http://members.lycos.nl/anwkukeluku/resume.html

Met name de laatste, leven nr 4, zou dan heel erg van toepassing zijn. Vind het alleen erg moeilijk meetbaar.

Leven in electronische vorm, is dit leven of niet? Dat hangt denk ik heel erg af van wat je onder leven defineert. Voor mij is leven als het een ziel heeft, maar een ziel is weer niet meetbaar of aantoonbaar, lijkt een beetje op een vicieuze cirkel. :shock:

Lastig vraagstuk, niet gedacht dat we uit zouden komen op de vraag wat de definitie van leven is. Om terug te keren naar het idee van een energielichaam, ik denk niet dat je bij voorhand kunt zeggen of het bestaat, pas als je het tegen komt, kunt meten dan kun je zeggen van dat het bestaat. Ik denk dat de conclusie dan moet zijn: het bestaat pas als we het tegen komen, meten. Mijn vervolg vraag zou dan zijn: Als het zou bestaan hoe zou je het kunnen meten?
Anonymous

Als je zegt dat ze ons nog niet gehoord hebben ondanks het lawaai in de ruimte, dan veronderstel je dat ze op dezelfde manier communiceren als ons. Voor het zelfde geld bevindt die andere planeet met bewoners net zoals de planeet aarde toen onze planeet zich in de periode bevindt van wat wij middeleeuwen noemen. Anderzijds kan die andere planeet zich ook veel verder dan ons ontwikkeld zijn en totaal anders communiceren, op misschien wel een heel slimme manier en gebruiken ze onze manier niet!

Ik denk dus niet dat je de conclusie kan trekken dat ze ons nog niet hebben opgemerkt! Voor het zelfde geld negeren ze ons of zijn ze allang langs geweest
Anonymous

het is arrogant om te denken dat we uniek zijn, het is volgens mij zo dat leven niet eens bijzonder is en dat het krioelt ervan, dat het gewoon ietsis dat bij het universum hoort nbet zoals sterren...
noortje

Noortje:
er zijn nu wel een aantal zaken die leven meedraagt. Leven zou dan ook op een zeer hoog niveau zich moeten kunnen ontwikkelen en kan dat wel binnen de leeftijden van een sterstelsel?
Kun je dit verduidelijken, begrijp niet helemaal wat je bedoelt?

Biologisch en ander leven kwam ik tegen op deze website: http://members.lycos.nl/anwkukeluku/resume.html

Met name de laatste, leven nr 4, zou dan heel erg van toepassing zijn. Vind het alleen erg moeilijk meetbaar.

Leven in electronische vorm, is dit leven of niet? Dat hangt denk ik heel erg af van wat je onder leven defineert. Voor mij is leven als het een ziel heeft, maar een ziel is weer niet meetbaar of aantoonbaar, lijkt een beetje op een vicieuze cirkel. :shock:

Lastig vraagstuk, niet gedacht dat we uit zouden komen op de vraag wat de definitie van leven is. Om terug te keren naar het idee van een energielichaam, ik denk niet dat je bij voorhand kunt zeggen of het bestaat, pas als je het tegen komt, kunt meten dan kun je zeggen van dat het bestaat. Ik denk dat de conclusie dan moet zijn: het bestaat pas als we het tegen komen, meten. Mijn vervolg vraag zou dan zijn: Als het zou bestaan hoe zou je het kunnen meten?
mocht leven zich geevolueerd hebben tot een energievorm, dan gaat daarvoor een lange evolutieperiode, want men heeft gezen dat alles zeer eenvoudig begint en steds ingewikkelder wordt. een levensvorm dat zich kan handhaven en enkel een energievorm is, moet zeer ver geevolueerd zijn. Sterren leven niet eeuwig. dus de vraag is of leven zich wel zo lang kan ontwikkelen tot het zich helemaal kan aanpassen aan energievormen.

Ik heb die website die je aangaf eens bekeken en ik denk niet dat ze energetisch leevn bedoelen, ze bedoelen gewoon mensen die tot inker komen en het liefst in het christelijke geloof.

ergens zei je dat leven voor jou leven is als het een ziel heeft. Maar wanneer heeft ieamand een ziel en wat is en ziel. Heeft bv een platworm een ziel? Heeft een stukje onkruid een ziel?

En als je dan ook leven hebt in energievormen, heeft dat dan wel een ziel, want een ziel wordt ook wel eens je geestelijk lichaam genoemd, maar als je geen materieel lichaam hebt, kan je dan wel een geestelijk lichaam hebben?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Chris

Energie zoals wij dat kennen is niet substantieel genoeg om tot leven te ontwikkelen. In feite zijn wij puur en alleen opgebouwd uit energie (materis is energie).

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Ruimtevaart”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!